Nový motor s přímým vstřikováním benzinu FSI (Fuel Stratified Injection) technicky vychází z agregátů řady EA 111, které se používají v modelech Volkswagen Lupo, Polo a Golf. Při modifikaci motoru na systém přímého vstřikování benzinu však tento šestnáctiventilový čtyřválec o objemu 1,4 l prodělal řadu důležitých konstrukčních úprav.
Vstřikovací systém pracuje s tlaky kolem 100 barů, stlačené palivo se ukládá v zásobníku „common rail“ a odtud putuje prostřednictvím elektromagneticky ovládaných vstřikovacích jednotek přímo do spalovacích prostorů.
Stejně jako známé TDI motory, vyniká nový motor FSI svými výkonovými parametry a mimořádnou hospodárností. Nejvyššího výkonu 77 kW/105 k dosahuje čtyřválec 1,4 FSI při 6000 min-‚, jeho nejvyšší točivý moment 130 Nm je k dispozici při 4250 ot/min. V porovnání s obdobnými konvenčními zážehovými motory má čtyřválec FSI, který se objeví nejprve ve vozech Volkswagen Lupo, asi o 15 % nižší spotřebu. Díky spalování velmi chudé směsi a zařazení účinných katalyzátorů do výfukového systému se podařilo výrazně snížit množství emisí, velmi nízké jsou především emise NOx.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií