Toyota Motorsport GmbH (TMG) oznámila technickou specifikaci motoru pro závody série Le Mans 2011

TMG zveřejnila informace k motoru vlastní konstrukce, který bude nasazen v závodním speciálu LMP1 týmu Rebellion Racing pro závody série Le Mans 2011.

Označení motoru je odvozeno od „Racing V8“ (vidlicový osmiválec), a tak se v názvu objevuje předpona RV8, která se u závodních motorů Toyota používá již několik let.

Toyota Motorsport GmbH (TMG) oznámila technickou specifikaci motoru pro závody série Le Mans 2011

Současný motor Toyota pro závodní sérii Formula Nippon má specifikaci K a byl upraven společností TMG pro závody Le Mans, a tak se na konci označení RV8KLM objevuje ještě písmenná zkratka LM.

Toyota Motorsport GmbH (TMG) oznámila technickou specifikaci motoru pro závody série Le Mans 2011
Toyota Motorsport GmbH (TMG) oznámila technickou specifikaci motoru pro závody série Le Mans 2011

V rámci úprav vyplývajících ze speciálních nároků vytrvalostních závodů a povinného použití restriktorů sání v závodech Le Mans upravila TMG kompresní poměr a zvýšila účinnost motoru, který nyní nabízí přes 500 koní při zachování vysoké spolehlivosti.

Vývoj byl zahájen na počátku roku 2010 a v červnu téhož roku navázaly zkoušky na nejrůznějších dynamometrech TMG, které vyvrcholily v říjnu cvičnou jízdou na závodním okruhu v britském Snettertonu.

První plnohodnotná zkouška motoru RV8KLM na závodní trati proběhla ve španělském Monteblancu, kde vůz s tímto pohonem urazil během dvou dnů přes 750 km, a následně dalších více než 1100 km během dvoudenní zkoušky v portugalském Portimao.

Technické specifikace motoru Toyota LMP1:

Motor Toyota RV8KLM
Uspořádání: 90° V8
Zdvihový objem: 3400 cm3
Rozvodový mechanizmus: DOHC, 4 ventily na válec
Blok motoru: hliníkový
Palivo: benzín, specifikace dle předpisů ACO
Hmotnost: 120 kg
Výkon: přes 500 koní
Restriktor sání: 2 x 30,6 mm
Řízení motoru: elektronická řídicí jednotka Pectel MQ12 od Cosworth Electronics
Mazání: se suchou klikovou skříní
Chlazení motoru: kapalinové

Současný motor Toyota pro závodní sérii Formula Nippon má specifikaci K a byl upraven společností TMG pro závody Le Mans.

Foto motoru – zdroj: ©Toyota

Foto závodního vozu – zdroj: © BH-REBELLION RACING

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.

Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.

Kontakt:
KIA CZECH s.r.o.
V Oblouku 128 Čestlice, Praha - východ 252 43 Průhonice
INFOLINKA KIA 222 999 333
kia-info@kia.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má české ceny

Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má...

Toyota zahájila předprodej nové sportovní verze modelu GR Yaris pro rok 2026 pod označením Aero Performance. Cena vozu inspirovaného účastí Toyoty ve světovém šampionátu rallye WRC začíná na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“? Toyota chystá mini elektromobil do 45 km/h

Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“?...

Toyota zkoumá, jak bude vypadat městská doprava zítřka – malá, tichá a elektrická. Konsorcium vedené Toyota Manufacturing UK získalo od britské vlády podporu na studii proveditelnosti lehkého...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota testuje, jestli její auta správně voní/hqdefault.jpg">

Toyota testuje, jestli její auta...

Automobilka Toyota je známa svou precizností a důrazem na kvalitu. Své vozy podrobuje různým testům, které mají ověřit jejich bezpečnost, spolehlivost nebo uživatelský komfort, přesto asi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Proč si pořídit nové auto na operativní leasing

Proč si pořídit nové auto na...

Operativní leasing se v posledních letech stal jednou z nejoblíbenějších cest, jak si pořídit nové auto bez nutnosti investovat vysokou částku na začátku. Nabízí flexibilitu, předvídatelné...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...