Design exteriéru
U obou verzí – sedan i Tourer – jsou na první pohled viditelné změny předních světlometů a nárazníků. Světlomety mají čistší a ostřejší rysy a původně oranžové ukazatele směru jsou nyní v čirém provedení. U vyšších úrovní výbavy jsou nyní použity bi-xenonové světlomety s funkcí osvětlení zatáček, která zlepšuje viditelnost při jízdě v noci. Úpravy se dotkly i mřížky chladiče – její sportovní vzhled nově zdůrazňují dvě středové příčky ze stejného chromovaného materiálu, jako je vnější rámeček. Vstupní chladicí otvor a prohlubně pro mlhové světlomety byly u všech modelů více zkoseny, takže linie přídě vozu působí agresivněji.
Na zádi sedanu jsou použita nová zadní světla. Části světel pro signalizaci zpátečky a ukazatele směru mají světle červenou barvu, která ladí s barvou mlhovky, a celá záď díky tomu působí vyváženěji. Exkluzivní vzhled provedení sedan zdůrazňuje světlá chromovaná lišta nad registrační značkou (k dispozici pro většinu výbav), která je v provedení Type S vyrobena z tmavého chromu. Novinky v exteriéru završují tři nové barvy karoserie – stříbrná Alabaster Silver, šedá Graphite Lustre a modrá Celestial Blue Pearl.
Design interiéru
Změny v exteriéru doplňuje řada drobných změn v interiéru. U většiny úrovní výbavy byly použity nové materiály čalounění sedadel a výplní dveří, které kabině dodávají novou atmosféru. Pro verzi Type S je standardně nabízeno polokožené čalounění sedadel v tmavě šedém provedení a černé čalounění stropu, které tuto výbavu odlišuje od ostatních. Dekorace imitací kovu na páce ruční brzdy, kulise řadicí páky, volantu, panelech dveří a středové konzole má nyní tmavší odstín, který lépe ladí s novými textilními materiály v interiéru. Prostor pro nohy cestujících je u většiny modelů nově modře osvětlen (pokud jsou rozsvícené světlomety), zatímco u verze Type S je osvětlení červené.
Nižší spotřeba paliva a emise
Vylepšení dieselového motoru 2.2 i-DTEC s výkonem 110 kW (150 k) se zaměřilo především na snížení vnitřních ztrát, což přineslo snížení spotřeby paliva a emisí. Výsledkem těchto změn je pokles emisí CO2 o 9 g/km u sedanu se šestistupňovou manuální převodovkou a o 11 g/km u verze s automatickou převodovkou. Kromě těchto vnitřních změn ke snížení přispěly také nové aerodynamické prvky na spodku vozidla tvořené větším předním spoilerem, krytem podlahy a krytem zadní nápravy. Konstruktéři společnosti Honda se zaměřili také na snížení ztrát způsobených třením v kolech a pneumatikách. Všechny vozy Accord jsou proto nově vybaveny ložisky kol s nižším třením a pneumatikami s nižším valivým odporem. U verzí vybavených automatickou převodovkou byly sníženy také ztráty vznikající třením v převodovce a převodové stupně byly optimalizovány z hlediska snížení spotřeby a emisí.
Tišší interiér
Vynikající akustika stávající generace modelu Accord byla dále vylepšena díky použití izolační pěny s vyšší hustotou v prostoru pod kapotou a za palubní deskou. Změny se dotkly i zvukové izolace v podlaze, která byla u verzí s dieselovým motorem doplněna akustickými kryty částicového filtru a sběrného výfukového potrubí. Soubor opatření na snížení hluku doplňuje zvětšení tloušťky zadního skla o 0,9 mm, díky kterému se podařilo zlepšit komfort pro cestující na zadních sedadlech.
Podvozek
Japonským konstruktérům ve spolupráci s jejich německými a britskými kolegy se u verzí Accord Tourer i sedan podařilo dále vylepšit charakteristiku tlumičů s ohledem na různorodé typy vozovek, které se v Evropě nacházejí. V případě tlumičů se dvěma režimy přinesla zlepšení vyšší stabilitu při jízdě po dálnici vysokou rychlostí, ale především výrazné zlepšení kvality jízdy na špatných vozovkách.
Aktivní přední světlomety
Jednou z nejviditelnějších změn u vyšších výbav modelu Accord je doplnění aktivních světlometů, které při jízdě zajišťují lepší osvětlení zatáček. Do stávajících světlometů byla elegantně integrována dodatečná světla, která osvětlují prostor po stranách vozidla a pomáhají tak řidiči při snížené viditelnosti. Světlo na příslušné straně se rozsvítí pokaždé, když řidič zapne ukazatele směru nebo pokud otočí volantem o více než 90 stupňů. Při couvání se rozsvítí obě světla, aby měl řidič dobrý výhled na obě strany vozidla.
Systém pro automatické přepínání dálkových světel
Další novou technologií u vozu značky Honda je systém automatického přepínání dálkových světel, kterým jsou vybaveny verze s novými bi-xenonovými světlomety. Tento systém je řízen kamerou umístěnou mezi čelním sklem a vnitřním zpětným zrcátkem. Kamera dokáže rozpoznat světlomety protijedoucích vozidel nebo zadní světla vozidel vpředu a podle potřeby přepne z dálkových světel na tlumená. Řidič se díky tomu může plně soustředit na řízení a nemusí dálková světla ovládat ručně.
Nová verze modelu Accord bude na evropský trh uvedena již v dubnu tohoto roku.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií