Titul „Auto budoucnosti“ udělen vůbec poprvé v historii.
Rozhodla praktičnost, hospodárnost a ekologická šetrnost modelu Auris s hybridním pohonem.
Porota ocenila technologie budoucnosti, nulové kompromisy v otázkách praktičnosti a cenovou dostupnost.
V nově vzniklé kategorii každoroční soutěže „Žlutý anděl“ („Gelben Engel“) německého automotoklubu ADAC byl Auris HSD vysoce hodnocen za vynikající parametry spotřeby paliva a v dané třídě rekordně nízké emise.
Podle mínění odborné poroty je Toyota Auris v současnosti tím nejpokrokovějším hybridním automobilem co do použitelnosti v každodenním provozu, nákladů, dopadů na životní prostředí a bezpečnosti. Uvedené hodnocení vychází z nové metodiky posuzování navržené největším německým automotoklubem ADAC. Metodika zaručuje objektivní hodnocení výsledků všech modelů ucházejících se o zmiňovaný titul.
Pozornost se věnuje následujícím kritériím:
- dopady na životní prostředí (míra znečištění, emise CO2),
- náklady (základní cena, náklady na palivo),
- praktičnost (počet míst, zavazadlový prostor, max. dojezdová vzdálenost, čas potřebný k natankování nebo dobití akumulátorů)
- bezpečnost (airbagy, ESP).
Do hodnocení mohly být zařazeny výhradně vozy poháněné spalovacím motorem na benzín, naftu nebo alternativní paliva, vybavené systémem start-stop a splňující emisní normu Euro 5 (v případě zážehových motorů), resp. Euro 6 (vznětové motory).
Tyto požadavky bez problémů splňuje model Toyota Auris HSD, první vůz nižší střední třídy s plnohodnotým hybridním pohonem.
Díky pohonu Hybrid Synergy Drive pak Auris HSD dosahuje rekordně nízkých emisí CO2 na úrovni 89 g/km, přičemž i emise pevných částic a NOx jsou výrazně nižší, než je tomu v případě vozů se vznětovým pohonem. Průměrná spotřeba paliva pouhých 3,8 l/100 km je v této třídě bezkonkurenční. Na rozdíl od elektromobilů poháněných výhradně elektromotorem pak Auris HSD s plnohodnotným hybridním pohonem nabízí velký jízdní dosah v hybridním režimu bez omezení.
Auris HSD je zároveň cenově dostupným vozem, jehož pořizovací náklady jsou srovnatelné s vozy poháněnými tradičním spalovacím motorem o podobné velikosti a s podobnou výbavou. Nelze zapomínat ani na výhody plynoucí z výjimečně uvolněné jízdy a možnosti pohybovat se v režimu elektromobilu zcela bez emisí a prakticky neslyšně.
Auris HSD je prvním krokem automobilky Toyota v rámci postupného nasazování pohonu Hybrid Synergy Drive do všech modelových řad této značky, které by v Evropě mělo být kompletní již počátkem příštího desetiletí.
V příštích pěti letech pak Toyota plánuje celosvětově uvést na trh nejméně 10 nových vozů s hybridním pohonem.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií