V Praze byla na tiskové konferenci představena revoluční technologie inrekor určená pro novou konstrukci motorových vozidel.
inrekor byl vynalezen Stewardem Morleym, konstruktérem a designérem, který má za sebou více než 16 let zkušeností a praxe v automobilovém, leteckém a námořním průmyslu. Původní koncept byl nakonec realizován s Freddym Page-Robertsem, jeho současným obchodním partnerem, se kterým založili i samotnou firmu inrekor.
„Viděli jsme obrovskou příležitost pro celý automobilový průmysl, jak výrazně snížit jeho dopad na životní prostředí,“ řekl Morley a dodává: „inrekor je ultra lehký sendvičový materiál tvořený ARPRO® jádrem z expandovaného polypropylenu a lepených vrstev hliníku. Díky této konstrukci se nám podařilo dosáhnout vynikající pevnosti při zachování minimální hmotnosti. Abychom vyhověli všem náročným požadavkům, které jsou dnes kladeny na konstrukční materiály v automobilovém průmyslu, nechali jsme inrekor otestovat nezávislými autoritami. Jak strukturální testy od Warwick Manufacturing Group, tak i crash testy společnosti MIRA prokázaly, že inrekor požadovaná kritéria svými výsledky výrazně převyšuje. Je lehčí, jednodušeji vyrobitelný a ekologičtější než jakékoli jiné, v této oblasti dosud využívané materiály.“
Na tiskové konferenci v Praze byl spolu s inrekorem představen nový prototyp šasi čtyřsedadlového vozu. Díky inovovanému designu z inrekoru se u tohoto šasi podařilo snížit váhu z běžných 300 kg na pouhých 160 kg. U modelového případu typického rodinného vozu by bylo možné s využitím ultra lehké konstrukce z inrekoru a s tím spojeným odlehčením dalších konstrukčních prvků ušetřit až 300 kg. V absolutních a globálních číslech by tato technologie přinesla roční úsporu 10 miliard litrů pohonných hmot (300 miliard korun) a snížení emisí CO2 o 50 milionů tun.
Vývoj a samotné představení technologie inrekor je podporováno společností JSP, která je výrobcem materiálu ARPRO®. Ten tvoří samotné srdce inrekoru a určuje do značné míry jeho mechanické vlastnosti. Masivní využití materiálu inrekor tak velmi úzce souvisí i s Českou republikou, protože jedna ze dvou evropských továren společnosti JSP se nachází v Chebu. Paul Compton, prezident společnosti JSP pro region EMEA řekl: „Nápad inrekoru se nám od začátku líbil, a proto jej intenzivně podporujeme. Spatřujeme v něm jednu z mála inovací, která může mít opravdu výrazný dopad na současný vývoj a konstrukci automobilů, kterou zároveň mohou výrobci vozů velice snadno a rychle implementovat.“
Technologie využité při konstrukci materiálu inrekor stejně tak jako materiál samotný jsou chráněny mezinárodními patenty PCT/GB2010/001416 a PCT/GB2010/001414.
O společnosti inrekorTM
Technologie inrekor je založena na ultra lehké sendvičové konstrukci tvořené kombinací běžně dostupných a plně standardizovaných a certifikovaných materiálů. Jednotlivé vrstvy jsou lepeny rovněž ověřenými a běžně využívanými pojidly. inrekor je díky svým konstrukčním i mechanickým vlastnostem ideálním materiálem pro velkoobjemovou výrobu automobilových šasi. Mezi nejzákladnější výhody jeho využití patří velice nízká hmotnost, nízké investice do výrobních technologií, všestranný a flexibilní design spolu s vynikajícími absorbčními a bezpečnostními vlastnostmi. (www.inrekor.com)
O společnosti JSP
JSP je celosvětovou jedničkou v oblasti produkce, vývoje a aplikace materiálu ARPRO®. Tento materiál je základem v oblasti výroby automobilů, balící techniky a spotřebního zboží. ARPRO® vyniká svou pevností, odolností a nízkou hmotnosti. Právě díky jeho výborným vlastnostem Inženýři a designéři využívají ARPRO® pro vývoj a konstrukci nových inovativních řešení. JSP je mezinárodní společnost, která svým zákazníkům pomáhá získat konkurenceschopný náhled na inovativní aplikaci ARPRO®. Společnost je kótovaná na Tokijské burze cenných papírů. (www.jsp.com)