Design BMW X1
– zdůrazňuje dynamický charakter vozu, jeho eleganci pak zejména osobitě tvarovaná kapota, přední světlomety s trojí optikou, ale i stoupající boční linie, sklon zadního skla a zadní svítilny tvarované do L. Bezpečnou pohyblivost BMW X1 xDrive v terénu se dá předpokládat nejen robustností karoserie, ale i krátkými převisy vpředu i vzadu.
Interiér BMW X1
Po usednutí za volant jsem ocenil vyvýšenou polohu seřiditelného sedadla, která zajišťuje výborný rozhled z vozu. Sedadla jsou pohodlná s dobrým bočním držením. Všechny ovládače a dobře ve dne i v noci čitelné sdělovače jsou umístěny podle všech ergonomických zásad. Samozřejmostí je vybavení vozu palubním počítačem, elektricky ovládanými bočními okny, elektricky ovládanými vyhřívanými bočními vnějšími zrcátky a klimatizací. Za zmínku stojí vybavení vozu tlačítkem pro startování a vypínání motoru a Indikátorem bodu řazení, který doporučuje řidiči přeřadit na vyšší anebo na nižší stupeň rychlosti tak, aby jeho jízda byla co nejekonomičtější.
Interiér vozu je dostatečně prostorný pro pohodlné cestování na dlouhé vzdálenosti. BMW X1 má řadu praktických odkládacích kapes a přihrádek včetně držáků nápojů a lahví. Díky děleným opěradlům v poměru 40:20:40 lze prostor na zadních sedadlech přizpůsobit podle potřeby jak pro dopravu objemných zavazadel anebo sportovních potřeb včetně jízdních kol, lyží nebo snowboardů. Zavazadlový prostor podle sklopení opěradla zadního sedadla má objem 360 až 480 litrů.
Vznětový čtyřválec 18d objemu 1955 ccm v BMW X1
– se vstřikováním Common Rail třetí generace s variabilním Twin turbem ochotně a bez prodlevy akceleruje. Výrobce udává výkon 105 kW (140 k) při 4000 ot/min, maximální točivý moment 320 Nm od 1850 do 2500 ot/min, zrychlení z 0 na 100 m/h za 10,1 s a nejvyšší rychlost 195 km/h. Kombinovanou spotřebu 5,7 l/100 km udávanou výrobcem jsem během testu nepřekročil, jezdil jsem však většinou sám a bez zavazadel. Motor byl dobře odhlučněn. Splňuje emisní normu EU5.
Auto Start Stop v BMW X1
Nesporně příznivě ovlivňuje spotřebu. Funkce Auto Start Stop automaticky po zastavení vypínala motor kdykoli jsem zastavil a po sešlápnutí spojky okamžitě bez prodlení motor nastartovala.
6ti stupňová manuální převodovka
– má vhodně odstupňované rychlostní stupně, což mně umožňovalo docilovat vyšších cestovních průměrů. Převodovka se dobře řadí – dráhy řazení jsou jen cca 5 cm dlouhé..
xDrive v BMW X1
– pohon všech čtyř kola xDrive zajišťuje variabilní rozdělení točivého momentu na jednotlivé nápravy podle jízdní situace. Jako řidič jsem si při testování mohl dokonale vychutnat účinnost tohoto systému BMW pohonu všech kol při jízdě v dešti, ostrých zatáčkách i na silnicích se špatným povrchem a v terénu.
K bezpečné jízdě a komfortnímu vedení modelů BMW X1 xDrive především přispívá celková konstrukce podvozku na vysoké technické úrovni a jeho vybavení nejmodernějšími technickými prvky a systémy jako na příklad: antiblokovací brzdový systém (ABS), dynamická kontrola stability (DSC), dynamická kontrola trakce, posilovač řízení a asistent po jízdu z kopce – Hill Descent Control.
Seznam dalších prvků podporujících bezpečnost jízdy a komfortní vedení vozu obsahuje desítky prvků od airbagů až po rádio BMW Business CD s podporou MP3.
Rozměry BMW X1: délka 445 cm, šířka i se zrcátky 155 cm a výška 205 cm. Rozvor 276 cm.
Hmotnosti: Povolená celková hmotnost BMW X1 xDrive18d je 2120 kg. Povolená hmotnost nebrzděného přívěsu je 750 kg a brzděného 1800 kg.
Cena testovaného BMW X1 xDrive18d s dieselový motorem 2 l, šestistupňovou manuální převodovku, stálým pohonem všech kol a bohatou výbavu je bez DPH 644 583 Kč, s DPH 773 500 Kč.
Připomínám, že u všech modelů BMWX1 je poskytována na 5 let/100 000 km BMW Service Inclusive.
Přestože je základní výbava BMW X1 bohatá, lze doplnit výbavu podle osobních požadavků o položky z dlouhého seznamu příplatkové výbavy. Seznam najdete na internetu anebo vám seznam a ceník rádi poskytnou všichni autorizovaní prodejci značky BMW.
Pro informaci uvádím, že BMW X1 je možné volit jak s pohonem pouze na jednu nápravu (označení sDrive) tak se stálým pohonem všech kol (označení xDrive). Podle pohonu náprav lze volit benzinové motory o výkonu od 110 do 190 kW a dieselové motory s výkonem od 105 do 150 kW. Základní ceny podle zvoleného pohonu náprav, motoru a převodovky jsou bez DPH od 593 667 do 848 250 Kč, s DPH od 712 400 do 1 017 900 Kč.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií