Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce

Testovaná čtyřmístná (3+1) Toyota měla úsporný benzinový motor 1,33 l, šestistupňovou převodovku a bohatou výbavu obsaženou v základní ceně vozu.

Design iQ je elegantní, osobitý, zajímavý a na první pohled líbivý, jak nejlépe vystihují jeho fotografie:

Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce

Po usednutí za volant jsem byl překvapen především velikostí prostoru pro řidiče i spolujezdce na předních sedadlech. U iQ jsem v úrovni loktů naměřil 149 cm, zatím co u smartu pouze 126 cm a Toyotě Aygu 137 cm. Uvedených 149 cm u iQ nedosahuje ani řada modelů vyšších tříd.

Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce

Ovládače i ve dne i v noci dobře čitelné sdělovače rozmístěné na elegantní osobité palubní desce podle všech ergonomických zásad neodváděly při řízení nadměrně mou pozornost od vnější provozní situace, což přispívalo nejen k mému pocitu bezpečí a klidnému vedení vozu, ale umožňovalo mně i náležitě si vychutnat řízení tohoto povedeného mini vozu.

Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce

Dostatek místa pro jednoho dospělého cestujícího na zadním sedadla vytvoříme posunutím dopředu sedadla spolujezdce, kterému i tak zůstane dostatek místa pro nohy. I cestující na zadním sedadle tak získá dostatek místa pro nohy pro poměrně pohodlné cestování i na delší vzdálenosti. Na druhém sedadle můžeme přepravovat pouze dítě v autosedačce. Druhé sedadlo (případně obě) se dají při obsazení pouze předních sedadel využít po jednoduchém sklopení pro náklad a jeho naložení zadními sklopnými dveřmi.

Toyoty iQ měří na délku necelé 3 metry. Je tedy pouze o 29 cm delší než dvousedadlový smart a o 43 cm kratší než Toyta Aygo. Rozměry Toyoty iQ mně umožňovaly nejen svižnou jízdu ve městě, ale i parkování i do nejmenších prostor. To usnadňuje vedle elektrického posilovače řízení i malý poloměr otáčení vozu – pouze 3,9 metru a samozřejmě i dobrý rozhled z vozu.

Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce

Nový čtyřválcový benzinový motor 1,33Dual VVT-i s 16ti ventily dosahuje výkon 72 kW při 6000 ot/min a maximální točivý moment 123 Nm při 4400 ot/min. Motor ochotně bez prodlevy zrychluje a s šestistupňovou vhodně odstupňovanou manuální převodovkou umožňuje svižnou jízdu ve městě i při předjíždění mimo město. Výrobce udává maximální rychlost 170 km/hod a zrychlení z 0 na 100 km/hod za 13,4 sekundy a kombinovanou spotřebu 4,9 l na 100 km, kterou jsem během testu nepřekročil. Motor i podvozek přes malé rozměry vozu jsou dobře odhlučněny, což přispívá k pohodově nízké hladině hluku v interiéru vozu.

Svižnou a bezpečnou jízdu s Toyotou iQ mně umožňoval konstrukčně zpracovaný podvozek na vysoké technické úrovni a jeho bohaté vybavení, které mimo jiné obsahuje: elektrický posilovač řízení, systém antiblokovací systém brzd (ABS), systém elektronické distribuce brzdné síly (EBD)+brzdový asistent (BA), systém řízení stability vozu (VSC), kotoučové zadní brzdy, přední mlhová světla, senzor šera a dešťový senzor. K pocitu bezpečí při vedení vozu nesporně přispívá jeho vybavení předními airbagy, bočními airbagy, hlavovými airbagy první a druhé řady sedadel a za zadními sedadly, kolenním airbagem řidiče a airbagem v sedadle spolujezdce.

Ke komfortnímu řízení přispívá i další výbava jako ku příkladu palubní počítač, optitronové přístroje, elektricky ovládaná okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, klimatizace, rádio+CD přehrávačem s ovládáním na volantu, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, litá kola atd. Toyota je vybavena systémem inteligentního klíče a startováním tlačítkem.

Cena Toyoty iQ s motorem 1,33 l DulVVT-i, šestistupňovou manuální převodovkou a bohatou výbavou je včetně DPH 424 900 Kč.

Po skončení testu mohu prohlásit, že takové velmi dobré jízdní vlastnosti a jízdní komfort jsem vzhledem k tomu, že se jedná o mini vůz s rozvorem pouze 200 cm, opravdu neočekával. Vzhledem k tomu se mi cena, i když vysoká, zdá přiměřená.

Při uvedení Toyoty iQ na náš trh se předpokládalo, že prodej tohoto modelu nebude vysoký, ale že bude zajímavý pro ty, kteří vyžadují stylový vůz na vysoké technické úrovni a s bohatou výbavou.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...