Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce

Testovaná čtyřmístná (3+1) Toyota měla úsporný benzinový motor 1,33 l, šestistupňovou převodovku a bohatou výbavu obsaženou v základní ceně vozu.

Design iQ je elegantní, osobitý, zajímavý a na první pohled líbivý, jak nejlépe vystihují jeho fotografie:

Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce

Po usednutí za volant jsem byl překvapen především velikostí prostoru pro řidiče i spolujezdce na předních sedadlech. U iQ jsem v úrovni loktů naměřil 149 cm, zatím co u smartu pouze 126 cm a Toyotě Aygu 137 cm. Uvedených 149 cm u iQ nedosahuje ani řada modelů vyšších tříd.

Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce

Ovládače i ve dne i v noci dobře čitelné sdělovače rozmístěné na elegantní osobité palubní desce podle všech ergonomických zásad neodváděly při řízení nadměrně mou pozornost od vnější provozní situace, což přispívalo nejen k mému pocitu bezpečí a klidnému vedení vozu, ale umožňovalo mně i náležitě si vychutnat řízení tohoto povedeného mini vozu.

Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce

Dostatek místa pro jednoho dospělého cestujícího na zadním sedadla vytvoříme posunutím dopředu sedadla spolujezdce, kterému i tak zůstane dostatek místa pro nohy. I cestující na zadním sedadle tak získá dostatek místa pro nohy pro poměrně pohodlné cestování i na delší vzdálenosti. Na druhém sedadle můžeme přepravovat pouze dítě v autosedačce. Druhé sedadlo (případně obě) se dají při obsazení pouze předních sedadel využít po jednoduchém sklopení pro náklad a jeho naložení zadními sklopnými dveřmi.

Toyoty iQ měří na délku necelé 3 metry. Je tedy pouze o 29 cm delší než dvousedadlový smart a o 43 cm kratší než Toyta Aygo. Rozměry Toyoty iQ mně umožňovaly nejen svižnou jízdu ve městě, ale i parkování i do nejmenších prostor. To usnadňuje vedle elektrického posilovače řízení i malý poloměr otáčení vozu – pouze 3,9 metru a samozřejmě i dobrý rozhled z vozu.

Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce
Nejmenší model Toyoty: dvoudveřová Toyota iQ v testu redakce

Nový čtyřválcový benzinový motor 1,33Dual VVT-i s 16ti ventily dosahuje výkon 72 kW při 6000 ot/min a maximální točivý moment 123 Nm při 4400 ot/min. Motor ochotně bez prodlevy zrychluje a s šestistupňovou vhodně odstupňovanou manuální převodovkou umožňuje svižnou jízdu ve městě i při předjíždění mimo město. Výrobce udává maximální rychlost 170 km/hod a zrychlení z 0 na 100 km/hod za 13,4 sekundy a kombinovanou spotřebu 4,9 l na 100 km, kterou jsem během testu nepřekročil. Motor i podvozek přes malé rozměry vozu jsou dobře odhlučněny, což přispívá k pohodově nízké hladině hluku v interiéru vozu.

Svižnou a bezpečnou jízdu s Toyotou iQ mně umožňoval konstrukčně zpracovaný podvozek na vysoké technické úrovni a jeho bohaté vybavení, které mimo jiné obsahuje: elektrický posilovač řízení, systém antiblokovací systém brzd (ABS), systém elektronické distribuce brzdné síly (EBD)+brzdový asistent (BA), systém řízení stability vozu (VSC), kotoučové zadní brzdy, přední mlhová světla, senzor šera a dešťový senzor. K pocitu bezpečí při vedení vozu nesporně přispívá jeho vybavení předními airbagy, bočními airbagy, hlavovými airbagy první a druhé řady sedadel a za zadními sedadly, kolenním airbagem řidiče a airbagem v sedadle spolujezdce.

Ke komfortnímu řízení přispívá i další výbava jako ku příkladu palubní počítač, optitronové přístroje, elektricky ovládaná okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, klimatizace, rádio+CD přehrávačem s ovládáním na volantu, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, litá kola atd. Toyota je vybavena systémem inteligentního klíče a startováním tlačítkem.

Cena Toyoty iQ s motorem 1,33 l DulVVT-i, šestistupňovou manuální převodovkou a bohatou výbavou je včetně DPH 424 900 Kč.

Po skončení testu mohu prohlásit, že takové velmi dobré jízdní vlastnosti a jízdní komfort jsem vzhledem k tomu, že se jedná o mini vůz s rozvorem pouze 200 cm, opravdu neočekával. Vzhledem k tomu se mi cena, i když vysoká, zdá přiměřená.

Při uvedení Toyoty iQ na náš trh se předpokládalo, že prodej tohoto modelu nebude vysoký, ale že bude zajímavý pro ty, kteří vyžadují stylový vůz na vysoké technické úrovni a s bohatou výbavou.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má české ceny

Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má...

Toyota zahájila předprodej nové sportovní verze modelu GR Yaris pro rok 2026 pod označením Aero Performance. Cena vozu inspirovaného účastí Toyoty ve světovém šampionátu rallye WRC začíná na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“? Toyota chystá mini elektromobil do 45 km/h

Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“?...

Toyota zkoumá, jak bude vypadat městská doprava zítřka – malá, tichá a elektrická. Konsorcium vedené Toyota Manufacturing UK získalo od britské vlády podporu na studii proveditelnosti lehkého...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota testuje, jestli její auta správně voní/hqdefault.jpg">

Toyota testuje, jestli její auta...

Automobilka Toyota je známa svou precizností a důrazem na kvalitu. Své vozy podrobuje různým testům, které mají ověřit jejich bezpečnost, spolehlivost nebo uživatelský komfort, přesto asi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Proč si pořídit nové auto na operativní leasing

Proč si pořídit nové auto na...

Operativní leasing se v posledních letech stal jednou z nejoblíbenějších cest, jak si pořídit nové auto bez nutnosti investovat vysokou částku na začátku. Nabízí flexibilitu, předvídatelné...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...