Téměř před dvěma desetiletími vytvořila značka Jeep® základ pro vznik segmentu sportovních užitkových vozidel (SUV), když představila model Jeep® Grand Cherokee.
A nyní, o 4 miliony prodaných vozů později, značka Jeep® ještě vylepšila svoji recepturu a dosáhla ideální rovnováhy mezi kultovními schopnostmi pohonu 4×4 a vyladěnou jízdou po silnici, a to ve svém zcela novém modelu Grand Cherokee.
Vůz Jeep® Grand Cherokee nyní zaručuje špičkové chování při jízdě na silnici, a to i při zachování legendárního pohonu čtyř kol Jeep, dvoustupňové rozdělovací převodovky a nepřekonatelných možností pro tažení přívěsu. Také nabízí zlepšenou spotřebu paliva a interiér kabiny na světové úrovni.
Zcela nový systém vzduchového odpružení Quadra-Lift™
– ještě dále podporuje legendární schopností vozů Jeep pro jízdu v terénu. Navíc, nový protiprokluzový systém Selec-Terrain™ umožňuje řidiči, aby si vybral jízdní režim, který nejlépe vyhovuje konkrétním podmínkám při jízdě po silnici nebo v terénu. Nové systémy nezávislého zavěšení přední a zadní nápravy přinášejí špičkové jízdní vlastnosti pro jízdu po silnici a dokonalé pohodlí.
„Ve zcela novém modelu Grand Cherokee vytvořila značka Jeep vzorový, špičkový vůz SUV,” řekl Mike Manley, prezident a výkonný ředitel pro značku Jeep, Chrysler Group LLC. „Díky unikátním inovacím, jako je například náš nový systém odpružení Quadra-Lift a protiprokluzový systém Selec-Terrain, vystupuje značka Jeep z davu a přenáší nový vůz Grand Cherokee na novou úroveň možností pohonu 4×4. Nová generace kultovního modelu Jeep Grand Cherokee představuje ideální spojení vyladěné jízdy po silnici, řemeslného zpracování, designu na světové úrovni, zlepšené spotřeby paliva, novátorských prvků a legendárních schopností z reálného světa.”
- Legendární schopnosti a vyladěná jízda po silnici
- Nejzdatnější a nejlépe vyladěný Grand Cherokee 4×4 všech dob
- NOVÝ systém vzduchového odpružení Quadra-Lift Jeep
- Výběr ze dvou systémů pohonu 4×4: Quadra-Trac II® a Quadra-Drive® II se zadním elektronickým samosvorným diferenciálem (ELSD)
- NOVÝ systém Selec-Terrain Jeep nabízející pět různých nastavení podle konkrétních podmínek v terénu
- NOVÉ systémy nezávislého zavěšení přední a zadní nápravy
- NOVÁ konstrukce karoserie představuje 146procentní nárůst torzní tuhosti a zlepšení hluku, vibrací a neklidné jízdy
Quadra-Lift: Zcela nový model Jeep Grand Cherokee je vybaven novým systémem vzduchového odpružení Quadra-Lift, který umožňuje změnit světlou výšku podvozku celkově v rozmezí 105,0 mm. Systém Quadra-Lift pracuje automaticky nebo může být ovládán ručně pomocí ovládacích prvků na konzole. Je tomu poprvé na voze značky Jeep, kdy systém Quadra-Lift se čtyřmi vzduchovými měchy nabízí pět možností nastavení výšky pro optimální jízdu za všech podmínek:
- Normální jízdní výška (NRH): 204,5 mm světlé výšky nabízí příznivější spotřebu paliva a zlepšenou aerodynamiku při jízdě po silnici
- Terén 1: Zvedne vozidlo o dalších 65,5 mm na 237,0 mm, aby byla k dispozici větší výška pro přejíždění přes překážky
- Terén 2: Nabízí legendární schopnosti vozů Jeep pro jízdu v terénu a poskytuje dodatečných 32,5 mm výšky, tedy světlou výšku 269,5 mm
- Režim parkování: Sníží vozidlo o 40,0 mm od polohy NRH pro snadnější nastupování/vystupování i nakládání zavazadel na střešní nosič. Polohy NRH a Režim parkování může vybrat řidič sám, takže získává kontrolu nad světlou výškou podvozku vozidla
- Režim Aero: Sníží vozidlo o 15,0 mm od polohy NRH. Režim Aero je ovládán na základě rychlosti vozidla a mění se tak, aby bylo dosaženo optimálních jízdních vlastností a spotřeby paliva
S demontovaným předním spoilerem a namontovaným vzduchovým odpružením Quadra-Lift se zcela nový Jeep Grand Cherokee může pochlubit předním nájezdovým úhlem 34,3 stupně, zadním nájezdovým úhlem 27,3 stupně (k zadnímu tažnému háku) a přejezdovým úhlem 23,1 stupně.
Dva systémy pohonu 4×4: Model Jeep Grand Cherokee se na trzích mimo Severní Ameriku nabízí se dvěma systémy pohonu 4×4: Quadra-Trac II a Quadra-Drive II.
Dvoustupňová rozdělovací převodovka pohonu Quadra-Trac II používá vstupy z mnoha různých snímačů, aby zjistila prokluzování pneumatiky co možná nejdříve a přijala nápravná opatření. Systém používá Throttle Anticipate pro snímání rychlého pohybu škrticí klapky ze zastavení a maximalizuje přilnavost, než dojde k prokluzu. Když je detekován prokluz, je až 100 procent dostupného točivého momentu okamžitě přesměrováno na nápravu s větší přilnavostí.
Systém Quadra-Drive II se zadním elektronickým samosvorným diferenciálem (ELSD) zaručuje nejlepší možné tažné schopnosti. Tento systém neustále detekuje prokluz pneumatiky a plynule rozděluje točivý moment motoru na jednotlivá kola. V některých případech je vozidlo schopné předvídat nedostatečnou přilnavost a nastavit se tak, aby aktivně omezilo nebo dokonce vyloučilo prokluzování.
Selec-Terrain: Kromě vzduchového odpružení Quadra-Lift, i zcela nový protiprokluzový systém Selec-Terrain umožňuje řidiči, aby si vybral terénní nastavení tak, aby dosáhl optimálního zážitku na všech terénech. Tato funkce elektronicky koordinuje až 12 různých systémů hnacího ústrojí, brzdové soustavy a zavěšení, včetně ovládání škrticí klapky, řazení převodovky, rozdělovací převodovky, protiprokluzového systému a Elektronického stabilizačního systému (ESC).
Ovladač systému Selec-Terrain umožňuje, aby si řidič vybral z pěti jízdních podmínek tak, aby dosáhl nejlepšího zážitku z jízdy na všech terénech:
- Písek/bláto: Protiprokluzový systém a systém Quadra-Lift fungují s citlivou reakcí na prokluzování kol a točivý výkon je vyladěn pro optimální jízdní vlastnosti
- Sport: Zaručuje, že se jízda po silnici stává skutečnou zábavou
- Automatika: Automaticky se přizpůsobuje jakékoliv situaci na silnici i mimo ni
- Sníh: Přilnavost vozidla se přizpůsobuje tak, aby bylo dosaženo co nejlepších jízdních vlastností na silnicích pokrytých sněhem
- Kameny: Odpružení Quadra-Lift se zvedne na maximální výšku 269 mm a rozdělovací převodovka, diferenciály a škrticí klapka se navzájem koordinují tak, aby zaručily kontrolu při nízkých rychlostech
Systém Selec-Terrain spojený se zcela novým vzduchovým odpružením Quadra-Lift nabízí řidiči zavěšení nastavitelné v určitém rozmezí, a tedy schopnosti na světové úrovni. Systém Selec-Terrain se standardně dodává s pohony Quadra-Trac II a Quadra-Drive II.
Vyladěná jízda po silnici: Zcela nové nezávislé zavěšení přední i zadní nápravy zaručuje špičkové chování na silnici díky odděleným úchytům předního a zadního zavěšení a zadním pružinám s proměnnou tuhostí, které se spojily, aby posílily silniční charakter a jízdní pohodlí.
Nové zavěšení zadní nápravy umožňuje, aby bylo rezervní kolo uloženo uvnitř vozidla, ne pod ním.
Torzní tuhost zcela nové konstrukce je o 146 procent vyšší než u předchozího modelu, čímž je dosaženo její vyšší trvanlivosti a snížení hluku, vibrací a neklidné jízdy (NVH). Takové tuhosti je dosaženo použitím více než 5 400 svarů na samotné karoserii. To znamená 53procentní nárůst bodových svarů, 42procentní nárůst obloukových svarů a 38procentní nárůst použití konstrukčního lepidla.
Ohromující design exteriéru a vyladěný interiér
- Nejluxusnější Jeep všech dob s ohromujícím designem exteriéru a vyladěným interiérem na špičkové světové úrovni
- NOVĚ vymodelovaná karoserie a atletický profil definují elegantní exteriér a aerodynamickou uhlazenost
- NOVÉ dvoudílné panoramatické střešní okno CommandView®
- V interiéru špičkové materiály měkké na dotek
- Větší otevření předních i zadních dveří (78 stupňů)
- Prostor pro kolena a nohy u zadních sedadel byl v porovnání s předchozím modelem zvětšen na 981,1 mm
- Větší zavazadlový prostor za zadními sedadly poskytuje o 11 procent více prostoru
Klasický design exteriéru: Každý kousek povrchu zcela nového vozu Jeep Grand Cherokee je nový a aerodynamicky vytvarovaný. To zlepšuje spotřebu paliva a přináší vozu lehkost a navíc představuje 8,5procentní zlepšení aerodynamického odporu v porovnání s předchozím modelem. Součinitel aerodynamického odporu (Cd) vozu Grand Cherokee je přibližně 0,37, zatímco předchozí model dosahoval hodnoty Cd 0,404.
„Úkolem konstrukčního týmu Jeep bylo navrhnout Grand Cherokee zcela nově a nově definovat význam spojení luxusní Jeep,” řekl Ralph Gilles, starší viceprezident pro design výrobků. „Noví i stávající zákazníci budou nadšení tím, jaká pozornost byla věnována detailům, a to v exteriéru i interiéru. Zcela nový Jeep Grand Cherokee je plně konkurenceschopný na kterékoliv úrovni segmentu plnohodnotných vozů SUV a na jakémkoliv trhu.”
Příď vozu se pyšní klasickou mřížkou Jeep se sedmi oddíly, kulatými světlomety a lichoběžníkovými podběhy kol. Demontovatelný spodní přední krycí panel zaručuje zlepšenou spotřebu paliva, lepší jízdní vlastnosti i schopnost jízdy v terénu. Spodní přední krycí panel na modelech Limited a Overland je ozdoben velkou chromovou aplikací. Tažná oka jsou standardní na všech modelech.
Zboku se Jeep Grand Cherokee pyšní atletickým a svalnatým profilem. Černé aplikace na sloupcích B poskytují oknům aerodynamický, moderní vzhled a elegantní profil. Nabízené chromované kliky dveří vylepšují profil a dále doplňují chromované rámy oken na všech modelech.
Modely Laredo a Limited jsou standardně vybaveny 18palcovými a model Overland 20palcovými disky kol.
Koncová světla se vinou od zadního bočního plechu k zádi vozidla a vytvářejí jednolitou formu, která vozidlu dodává ještě luxusnější vzhled. Úprava doplňuje design přídě a rezonuje se zbytkem exteriéru.
Modely Jeep Grand Cherokee vybavené 5,7litrovým motorem V-8 se systémem vypínání válců (MDS) mají dvojitou chromovanou koncovku výfuku 89 mm a modely s motorem V-6 mají jediný výfuk 76 mm s volitelnou chromovanou špičkou.
Vyladěný interiér na špičkové světové úrovni:
– Zcela nový interiér se pyšní hodnotnými materiály a elegantními funkcemi, ale také větším prostorem pro cestující i náklad.
„Zcela nový Jeep Grand Cherokee kráčí ve stopách průlomového vozu Dodge Ram 2009 a je dalším pozoruhodným výsledkem práce našeho studia pro pokročilý design interiéru,” řekl Gilles. „Dosáhli jsme interiéru světové úrovně, a to proto, že jsme použili jemné materiály a že jsme velkou pozornost věnovali detailům.”
Přístrojová deska byla kompletně přepracována
– a nyní je opatřena materiály měkkými na dotek s možností kontrastního štepování na různých místech interiéru, včetně sedadel. Materiály měkké na dotek jsou použity nejen na přístrojové desce, ale také na místech, kterých se cestující dotýkají, a to včetně dveří, konzol a loketních opěrek. Díky použití měkčích materiálů byl konstrukční tým Jeep schopen dosáhnout dokonalého slícování i nižší úrovně hluku v interiéru.
Nabízené zcela nové dvoudílné střešní okno CommandView® představuje dvakrát větší skleněný povrch než v případě standardního střešního okna a rozprostírá se od čelního skla až k zádi vozu. Přední panel je možné otevřít dozadu, takže cestující v první řadě pak mají k dispozici ještě více světla a čerstvého vzduchu. Zadní panel, který je pevný, poskytuje světlo a dobrý výhled pro cestující na druhé řadě sedadel a standardně se dodává s elektricky ovládaným stínítkem.
Pohodlí interiéru: Luxusní sedadla poskytují prostor pro pět cestujících. K dispozici je také na plocho sklopné sedadlo spolujezdce, které na modelech Laredo poskytne prostor pro objemnější zavazadla.
Pro ještě větší pohodlí cestující je možné opěradla zadních sedadel naklonit celkově o 18 stupňů, takže je k dispozici nejen pohodlnější sezení a dostatečná flexibilita, ale také maximální objem zadního zavazadlového prostoru, který je o 11 procent větší než u předchozího modelu a činí celkem 782 l.
V porovnání s předchozími modely je větší otvor předních dveří o 48 mm širší a o 51 mm vyšší a zadní dveře se nyní otevírají na 78 stupňů (dříve 67 stupňů), aby byl do interiéru lepší přístup.
Skvěle vybavený zadní zavazadlový prostor zahrnuje i odkládací schránku se samonabíjecí svítilnou a nové vylepšené háčky na tašky po obou stranách. Prostor pro rezervní kolo obsahuje i dvě demontovatelné odkládací přihrádky pro bezpečné uložení věcí.
K dispozici jsou zcela nové elektricky ovládané zadní výklopné dveře zaručující pohodlné otevření/zavření na dálku.
Vůz bude nabízen s dvěma hlavními motory:
NOVÝ Pentastar V-6 3,6 litru a motor V-8 5,7 litru
Zcela nový motor Pentastar V-6 se zdvihovým objemem 3,6 litru: Vůz Jeep Grand Cherokee představuje první použití zcela nového motoru Pentastar se zdvihovým objemem 3,6 litru. Tento zcela nový motor V-6 3,6 litru je součástí standardní výbavy na vozech Grand Cherokee a pyšní se zcela novou konstrukcí se dvěma vačkovými hřídeli v hlavě válců (DOHC) a hliníkovým blokem válců vyrobeným litím pod vysokým tlakem v konfiguraci 60 stupňů. Je vybaven variabilním časováním ventilů (VVT) a poskytuje výkon 210 kW (286 ks) při 6.350 ot/min a točivý moment 347 N•m při 4.300 ot/min a představuje pro zákazníka více než 10procentní zlepšení spotřeby paliva.
Je doplněn pětistupňovou automatickou převodovkou zaručující plynulé řazení i optimální spotřebu paliva. Pětistupňová převodovka zahrnuje adaptivní elektronické ovládání nebo interaktivní manuální ovládání prostřednictvím systému elektronického řazení (ERS) a elektronicky modulovanou spojku měniče točivého momentu.
Zcela nový vůz Jeep Grand Cherokee je schopen táhnout přívěs o hmotnosti 2.268 kg v případě modelů vybavených motorem Pentastar V-6.
Legendární motor V-8 se zdvihovým objemem 5,7 litru: Zcela nový Jeep Grand Cherokee je také k dispozici s legendárním motorem V-8 MDS, 5,7 litru. Motor je vybaven VCT a poskytuje výkon 259 kW (352 ks DIN) při 5.200 ot/min a točivý moment 520 N•m při 4.200 ot/min.
Systém MDS motoru 5,7 litru hladce přepíná mezi plynulým a vysoce úsporným režimem čtyř válců, když je zapotřebí méně výkonu, a režimem V-8, když je požadováno více výkonu. Tímto způsobem je optimalizována spotřeba paliva v čase, kdy celý výkon V-8 není potřebný, aniž by musela být obětována výkonnost nebo jízdní vlastnosti vozu.
Zcela nový vůz Jeep Grand Cherokee je schopen táhnout přívěs o hmotnosti 3.500 kg v případě modelů vybavených motorem V-8 5,7 litru.
Zcela nový Jeep Grand Cherokee zahrnuje více než 45 prvků bezpečnosti a zabezpečení.
Mezi standardní bezpečnostní prvky patří Elektronický stabilizační systém (ESC), Elektronická minimalizace rizika převrácení (ERM), protiblokovací brzdový systém na čtyřech kolech (ABS) s detekcí nerovné vozovky, systém ovládání brzdné trakce (BTCS) na čtyřech kolech, systém bez klíče Enter-N-Go™ (pasivní vstup/startování tlačítkem), dálkové ovládání zámků dveří, expresní otevírání/zavírání oken řidiče a předního spolujezdce, předepínače bezpečnostních pásů a Systém stabilizace přívěsu.
Mezi ostatní standardní bezpečnostní prvky patří boční stropní airbagy po celé délce, které poskytují ochranu cestujícím na předních a zadních vnějších sedadlech, v sedadlech osazené hrudní boční airbagy, které posilují ochranu řidiče a předního spolujezdce, standardní kolenní airbag řidiče a aktivní opěrky hlavy, které se aktivují v případě nárazu zezadu.
Konstrukce karoserie je zcela nová a navržená tak, aby byly splněny požadavky na bezpečnost globálních trhů (nové normy pro pevnost střechy, standardy pro boční nárazy a ochrana chodců).
V červnu roku 2010 bylo zcela novému vozu Jeep Grand Cherokee uděleno ocenění Top Safety Pick organizací Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) – což je nejvyšší hodnocení, které tato organizace uděluje. Vozidla, která jsou ohodnocena jako ’Top Safety Pick’ dosahují nejvyšších standardů při nárazových zkouškách a zaručují nejmodernější bezpečnost pro nejlepší ochranu při nejběžnějších typech nárazů.
Výroba
Zcela nový vůz Jeep Grand Cherokee bude vyráběn v Detroitu v montážním závodě Jefferson North Assembly Plant (JNAP) o rozloze téměř 280 tisíc metrů čtverečních, což je místo, kde byl Grand Cherokee v Severní Americe vyráběn od svého představení v roce 1992.
Při přípravě na zahájení výroby zcela nového modelu Grand Cherokee prošel závod JNAP kompletní proměnou, a to na základě koncepce Výroby na světové úrovni (World Class Manufacturing – WCM), což je rozsáhlý a důkladný proces rekonstrukce všech zařízení Chrysler Group za účelem dosažení jejich unikátní a maximální funkčnosti. Jednou ze součásti této přestavby závodu byla i přístavba o rozloze přes 26 tisíc čtverečních metrů, která nahradila stávající karosárnu, a to v rámci investice značky Chrysler do programu nových vozidel v celkové výši přibližně 1,48 miliardy € (1,8 miliardy $).
Jeep Grand Cherokee si zachovává svou globální přitažlivost
- Vůz Jeep Grand Cherokee se prodává ve více než 100 zemích
- Grand Cherokee čtvrté generace posiluje svoji pozici celosvětové vlajkové lodě značky Jeep
- Zcela nový Jeep Grand Cherokee přináší špičkové funkce a špičkovou výbavu do segmentu vozů SUV a nadále určuje standardy pro jízdu v terénu na celém světě.
- Od jeho představení se po celé světě prodalo již více než 4,3 milionu vozů Jeep Grand Cherokee. Jeep Grand Cherokee přinesl revoluci na trh sportovních užitkových vozů a získal mnohá ocenění po celém světě.
- I díky tomu, že se prodává ve více než 100 zemích, byl v roce 2009 vůz Grand Cherokee nejprodávanějším vozem Jeep mimo Severní Ameriku a druhým neprodávanějším modelem mezi všemi vozy skupiny Chrysler na mezinárodních trzích.
- Zcela nový Jeep Grand Cherokee pokračuje v cestě naznačené jeho předchůdci a nadále stanovuje globální standardy díky své vyladěné jízdě po silnici, svým schopnostem jízdy v terénu i celkové výkonnosti.
Značka Jeep
Značka Jeep vychází ze svého legendárního dědictví trvajícího téměř 70 let, nabízí autentické vozy SUV se schopnostmi, které jsou v této třídě jedinečné, stejně jako technickou úroveň a univerzálnost pro lidi vydávající se na neobyčejné cesty. Značka Jeep zve všechny, aby si užívali života naplno tím, že jim nabízí úplnou modelovou řadu vozů, které neustále poskytují svým majitelům pocit bezpečí a sebedůvěry na jakékoli cestě.
Do modelové řady vozidel Jeep patří Cherokee, Commander, Compass, Grand Cherokee, Patriot, Wrangler a Wrangler Unlimited. S cílem pokrýt poptávku po celém světě se všech sedm modelů značky Jeep prodává mimo Severní Ameriku a všechny jsou k dispozici i ve verzích s volantem napravo, s benzínovými i naftovými pohony. Chrysler Group LLC zajišťuje prodej a servis vozidel v přibližně 120 zemích po celém světě.
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií