Mercedes-Benz dosahuje u svých nových benzínových motorů V6 a V8 dosud nejvyšší účinnost v prémiovém segmentu.
Nový vidlicový osmiválec
– s objemem 4663 cm3 dává výkon 320 kW (435 k) a tím v této disciplíně svého předchůdce převyšuje o 12 % i přesto, že jeho zdvihový objem je o asi 0,8 litru nižší. Točivý moment narostl z hodnoty 530 Nm na 700 Nm – což reprezentuje zvýšení o 32 %, naproti tomu spotřeba klesla až o 22 %.
Nový motor V6
– se nyní při nezměněném objemu 3499 cm3 chlubí výkonem 225 kW (306 k), točivý moment se zvýšil z 350 Nm na 370 Nm. I tady došlo k pozoruhodnému snížení spotřeby. Mercedes S 350 poháněný novým motorem V6 se spokojí s 7,6 litru benzínu na 100 kilometrů a to znamená, že je o 24 % úspornější než jeho předchůdce. Výrazný nárůst účinnosti docílili technici Mercedesu sériovým nasazením techniky Start-Stop a kromě jiného také nově vyvinutým přímým vstřikem paliva s řízeným paprskem ovlivňující hoření směsi, dále vícenásobným vstřikem a zážehem větším počtem elektrických jisker.
Zavedením nové generace motorů Mercedes-Benz dokazuje, že spalovací motory při jejich dalším důsledném vývoji mají ještě značný potenciál a také motory V6 a V8 s jejich vysokou kulturou chodu jsou pro budoucnost perspektivní.
Vývojovým cílem inženýrů Mercedesu u nové generace vidlicových motorů, které se objeví nejprve ve formě osmiválce na podzim 2010 u třídy CL a později také u třídy S, bylo podstatné snížení spotřeby při současném navýšení výkonu. Mercedes vyvinul nové šesti- a osmiválce proto, že optimalizované spalovací motory mají oproti ostatním systémům pohonu stále ještě specifické přednosti týkající se dojezdu, časů pro tankování nebo nákladů a navíc disponují největším potenciálem k okamžitému a přitom významnému snížení spotřeby v běžném provozu.
Nová rodina motorů Mercedes-Benz sází na důslednou modularizaci. Dovoluje využít jak funkci Start-Stop tak pohon všech čtyř kol 4MATIC nebo i hybridní modul.
Ještě k novému motoru V8:
Nový agregát V8 je dalším vývojovým stupněm svého velice úspěšného předchůdce. Tak například s objemem sníženým o 15 procent (4663 místo 5461 cm3) oproti dosavadnímu se jeho výkon navýšil na 320 kW (435 k), což znamená nárůst o 12 procent (285 kW/388 k). Zatímco aktuální model CL 500 spotřebuje na ujetí 100 kilometrů 12,3 litru, spokojí se Coupé vybavené novým motorem pouze 9,5 litru – nižší tedy činí 22 procent. O 22 procent klesly samozřejmě i emise CO2 a sice z 288 g/km na 224 g/km, což je v této luxusní třídě hodnota přímo excelentní. Zároveň narostl točivý moment z 530 Nm na 700 Nm – tedy plus 32 procent.
Vzhledem k tomu, že vysoký maximální točivý moment je dosahován již od 1800 otáček za minutu, suverénní nárůst výkonu tohoto nově vyvinutého high-tech osmiválce začíná již od nízkých otáček a jeho klidný a tichý chod je i pro osmiválcový motor pozoruhodný.
Vysoký výkon při sníženém pracovním objemu docílili inženýři Mercedesu u nového motoru V8 především nasazením dvou turbodmychadel – po jednom pro každou řadu válců. Turbodmychadla jsou odladěna tak, že jejich pomocí dává motor vysoký točivý moment již při nízkých otáčkách – oproti předchozímu motoru dosahuje již při 2000 1/min hodnotu, která je o více než 40 procent vyšší. Znamenitých 600 Nm má nově vyvinutý motor k dispozici v rozsahu otáček od 1600 do 4750 1/min. Řidič tak vůbec nepociťuje fenomén „turboprodlevy“, ale nový agregát V8 se chová jako příjemný a suverénní sedmilitrový vidlicový osmiválec s atmosférickým plněním.
Ještě k novému motoru V6:
Nový šestiválec je motorem s atmosférickým plněním, ale díky své modularitě je u něho možné v příští podobě využit turbodmychadlo. Nejmarkantnější změnou nového V6- motoru oproti jeho předchůdci je zmenšení úhlu otevření řad válců z 90 na 60o. Tímto zásahem odpadl vyrovnávací hřídel potlačující kmity prvního řádu, což přináší řidiči a posádce excelentní komfort.
Pro nový V6- motor byl vyvinut kompletně nový systém sání a výfuku ve spojení s možností využití rezonančního plnění a získal také proudově optimalizované poměry jak na vstupu vzduchu tak na výstupu spalin. Mohl tak být zvýšen výkon motoru s pracovním objemem 3499 cm3 na 225 kW (306 k) – jeho předchůdce ve třídě S dosahoval při stejném objemu 200 kW (272 k). Točivý moment narostl ze 350 Nm na 370 Nm a je k dispozici v intervalu otáček 3500 až 5250 1/min.
Pozoruhodné je také jeho hospodaření s palivem. Model S 350 se při použití nového motoru V6 spokojí se 7,6 litru na 100 kilometrů (emise CO2 obnáší 177 g/km) a oproti předešlému modelu uspoří 24 procent benzínu (spotřeba 10,0 l/100 km). Také nový motor V6 je z hlediska spotřeby při odváděném výkonu ve svém segmentu příkladným.
K technologickému balíčku nové generace motorů patří novinky ve vývoji, které jsou v této kombinaci jedinečné:
- Dále vyvinutý přímý vstřik 3.generace s hořením řízeného paprsku paliva a piezoelektrickými vstřikovači otevírá ve spojení s vícenásobným zážehem (Multi Spark Ignition) další možnosti optimalizace spotřeby: u motoru V8 dále vyvinutým homogenním spalovacím procesem, u motoru V6 novým vrstveným spalováním s výrazně rozšířenou charakteristikou a pro optimalizaci spotřeby důležitým hořením chudé směsi.
- Spolu s technikou Start-Stop, posunem bodů pro řazení rychlostních stupňů a důslednou redukcí třecích ztrát je možné dosáhnout snížení spotřeby paliva až o 20 procent.
- Snížení příkonu vedlejších agregátů. Do této kategorie patří optimalizace vodního čerpadla s řízením teplotních poměrů 2.generace, regulace funkce olejového čerpadla, regulace množství vysokotlakového čerpadla benzínu a inteligentní řízení generátoru.
- Prostřednictvím důsledně praktikované koncepce lehké stavby a jemnou optimalizací došlo navíc ke snížení třecích ztrát vlastního agregátu oproti jeho předchůdci.
Novou generací vidlicových motorů dává Mercedes-Benz zřetelně najevo, že spalovací motory při jejich dalším důsledném vývoji mají ještě značný potenciál a také motory V6 a V8 s vyspělou kulturou jejich chodu jsou pro budoucnost perspektivní.
Nejdůležitější data nového motoru V8
Uspořádání a počet válců | V8 |
Pracovní objem (cm3) | 4633 |
Vrtání (mm) | 92,9 |
Zdvih (mm) | 86,0 |
Kompresní poměr | 10,5:1 |
Výkon (kW při 1/min) | 320 při 5250 |
Točivý moment (Nm při 1/min) | 700 při 1800-3500 |
Nejdůležitější data nového V6- motoru
Uspořádání a počet válců | V6 |
Pracovní objem (cm3) | 3499 |
Vrtání (mm) | 92,9 |
Zdvih (mm) | 86,0 |
Kompresní poměr | 12,2:1 |
Výkon (kW při 1/min) | 225 při 6500 |
Točivý moment (Nm při 1/min) | 370 při 3500-5250 |
Inovační technika dává novým motorům šanci i pro budoucnost:
Oba nové motory jak V6 tak V8 mají klikovou skříň, písty a hlavy válců vyrobeny z hliníkové slitiny. Kliková hřídel, ojnice a ventily jsou ocelové výkovky.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.