Světová premiéra technologii e-Hdi motorů skupiny PSA Peugeot Citroën

Tato nová technologie, snižující spotřebu a emise CO2 dieselových motorů až o 15 %, se již do konce roku 2010 bude používat u velké části modelových řad Peugeot a Citroën.

Nová technologie obsahuje novou generaci systému Stop&Start kombinujícího reverzibilní alternátor a naftový motor.

Nová technologie umožňuje bezproblémové chvilkové vypnutí a opětovné nastartování motoru za všech okolností, kdy je vůz v klidu (semafory, dopravní zácpy, atd.).

Originalita systému e-HDi plyne z kombinace několika technologií:

  • motor HDi, jeden z nejvýkonnějších motorů na trhu;
  • systém Stop&Start s reverzibilním alternátorem druhé generace;
  • systém e-booster, umožňující okamžité nastartování motoru bez vibrací a hluku;
  • systém elektronického řízení alternátoru umožňující rekuperaci energie při snížení rychlosti vozu;
  • převodovka s optimalizovanými převodovými stupni.

Všechny vozy vybavené technologií e-HDI budou navíc opatřeny pneumatikami s nízkým valivým odporem.

Prvními vozy, které budou již od třetího čtvrtletí roku 2010 vybaveny technologií e-HDi, jsou Citroën C5, následně nový Citroën C4 a C4 Picasso. Poté bude tato novinka využita u velké části modelových řad Peugeot a Citroën s HDi motory o objemu 1,4 l a 1,6 l; jako první přijdou na řadu vozy Peugeot 308 a nástupce modelu 407. Technologií e-HDi bude vybaveno 30 % dieselových motorů Skupiny.

Technologie e-HDi umožní skupině PSA Peugeot Citroën posílit svůj náskok v oblasti vozů s nízkými emisemi CO2. Uvedení e-HDi na trh je součástí rozsáhlého plánu zavádění technologických novinek, jehož cílem je nabídnout každému zákazníkovi vůz, který emituje minimum CO2 a současně je přizpůsobený potřebám zákazníka.

Kromě technologie e-HDi uvede takto skupina PSA Peugeot Citroën v letech 2010 až 2012 na trh:

  • 100 % elektrické vozy: Peugeot i0n a Citroën C-ZERO (2010)
  • hybridní dieselové vozy: Peugeot 3008 HYbrid4 a Citroën DS5 HYbrid4 (2011)
  • nové spalovací motory, zastoupené zejména řadou menších tříválcových benzinových motorů o objemu 1,0 l a 1,2 l (2012).

Cílem skupiny PSA Peugeot Citroën je prodat do roku 2013 milion vozů vybavených novou technologií e-HDi.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...