Nová technologie obsahuje novou generaci systému Stop&Start kombinujícího reverzibilní alternátor a naftový motor.
Nová technologie umožňuje bezproblémové chvilkové vypnutí a opětovné nastartování motoru za všech okolností, kdy je vůz v klidu (semafory, dopravní zácpy, atd.).
Originalita systému e-HDi plyne z kombinace několika technologií:
- motor HDi, jeden z nejvýkonnějších motorů na trhu;
- systém Stop&Start s reverzibilním alternátorem druhé generace;
- systém e-booster, umožňující okamžité nastartování motoru bez vibrací a hluku;
- systém elektronického řízení alternátoru umožňující rekuperaci energie při snížení rychlosti vozu;
- převodovka s optimalizovanými převodovými stupni.
Všechny vozy vybavené technologií e-HDI budou navíc opatřeny pneumatikami s nízkým valivým odporem.
Prvními vozy, které budou již od třetího čtvrtletí roku 2010 vybaveny technologií e-HDi, jsou Citroën C5, následně nový Citroën C4 a C4 Picasso. Poté bude tato novinka využita u velké části modelových řad Peugeot a Citroën s HDi motory o objemu 1,4 l a 1,6 l; jako první přijdou na řadu vozy Peugeot 308 a nástupce modelu 407. Technologií e-HDi bude vybaveno 30 % dieselových motorů Skupiny.
Technologie e-HDi umožní skupině PSA Peugeot Citroën posílit svůj náskok v oblasti vozů s nízkými emisemi CO2. Uvedení e-HDi na trh je součástí rozsáhlého plánu zavádění technologických novinek, jehož cílem je nabídnout každému zákazníkovi vůz, který emituje minimum CO2 a současně je přizpůsobený potřebám zákazníka.
Kromě technologie e-HDi uvede takto skupina PSA Peugeot Citroën v letech 2010 až 2012 na trh:
- 100 % elektrické vozy: Peugeot i0n a Citroën C-ZERO (2010)
- hybridní dieselové vozy: Peugeot 3008 HYbrid4 a Citroën DS5 HYbrid4 (2011)
- nové spalovací motory, zastoupené zejména řadou menších tříválcových benzinových motorů o objemu 1,0 l a 1,2 l (2012).