Oproti předchozím hybridním modelům je Honda CR-Z unikátní automobil v tom, že spojuje výhody čistého a efektivního benzínového motoru v kombinaci s elektrickým hybridním pohonem a šestistupňovou manuální převodovkou ve stylové karoserii typu kupé.
Poprvé je úsporný paralelní hybridní systém s nízkými emisemi kombinován s mimořádně přesnou šesti stupňovou manuální převodovkou. Manuální převodovka je hlavním nástrojem pro potěšení z jízdy, které chtěli inženýři společnosti Honda do modelu CR-Z zakomponovat. Flexibilita unikátního paralelního hybridního systému IMA vyvinutého společností Honda umožňuje jeho spojení s různými typy převodovek, nikoliv pouze s převodovkami typu CVT.
Motor
Výkonný, ale přesto úsporný 1,5 litrový čtyřválcový motor i-VTEC, který je v Evropě novinkou, je hlavním prvkem vytvářejícím unikátní charakter modelu CR-Z. Vysokootáčkový charakter tohoto středně velkého motoru doplňuje dodatečných 78 Nm točivého momentu poskytovaných elektromotorem o výkonu 10 kW (14 k), který je umístěn mezi motorem a spojkou. Elektromotor poskytuje točivý moment v nízkých a středních otáčkách, což vozu CR-Z dodává pružnost obvyklou pro vozy s přeplňovaným motorem.
Exteriér
Mírně skloněná linie střechy a ostře zakončená záď představují prvek, který model CR-Z sdílí s celou řadou dalších současných i minulých vozů značky Honda, včetně modelů CR-X, Insight z roku 1999 nebo FCX Clarity. Díky svému designu vůz rozráží vzduch s minimálním odporem, čímž dochází ke snížení spotřeby paliva a emisí. Linie světlometů modelu CR-Z zdůrazňují světla pro denní svícení tvořená z LED diod nacházejících se v jejich spodní části. Je to poprvé, co se na přídi sériově vyráběného modelu Honda objevují LED světla pro denní svícení. Zde navíc pomáhají zdůraznit šířku a sportovní charakter tohoto nového hybridního kupé.
Interiér
– produkčního modelu, zejména jeho 3D ukazatel rychlosti a kokpit obklopující řidiče, byly ovlivněny konceptem CR-Z Concept, který byl v roce 2007 představen na autosalonu v Tokiu. High-tech přístrojový panel soustředí všechny běžně používané ovládací prvky do blízkosti rukou řidiče, a umožňuje mu tak soustředit se za všech okolností na jízdu.
Stylový interiér disponuje uspořádáním sedadel 2+2, díky čemuž mohou zákazníci přepravovat dva další dospělé na kratší vzdálenosti nebo děti i na delší cesty. Jedním pohybem lze sedadla sklopit do podlahy zavazadlového prostoru, jehož objem v tomto uspořádání dosahuje až 401 litrů, což je hodnota srovnatelná s většinou hatchbacků třídy C. V tomto uspořádání je možné ve vozidle přepravovat celou řadu nejrůznějších předmětů.
Jedním z nejdůležitějších úkolů pro konstruktéry odpovědné za vývoj nového vozu bylo vytvořit podvozek, který řidiči nabídne opravdové potěšení z jízdy. Platforma nového modelu sdílí některé komponenty s modely Jazz a Insight, avšak rozvor náprav, rozchod kol a prostorové uspořádání jsou u nového hybridu zcela jedinečné. Celkově má model CR-Z o 115 mm menší rozvor náprav a je o 310 mm kratší než Honda Insight, což přispívá ke zvýšení agility a ke snížení pohotovostní hmotnosti o 57 kg v porovnání s jeho pětidveřovým a pětimístným sourozencem.
Na českém trhu jsou k dispozici čtyři stupně výbav:
Stupeň výbavy | Cena včetně DPH |
S | 569 000 Kč |
Sport | 599 000 Kč |
GT | 629 000 Kč |
GT Top | 659 000 Kč |
Zákazníci mají možnost vybrat si z 8 barevných provedení: třech metalických Storm Silver, Dark Pewter, Brilliant Orange, čtyřech perleťových Premium White, Crystal Black, Deep Sapphire Blue, Horizon Turquoise a jedné základní Milano Red. Metalické a perleťové barvy jsou u Hondy standardně bez příplatku.
Podrobné informace o modelu najdete na webové stránce http://www.hondasportyhybrid.com/
Model CR-Z je v České republice v prodeji od 7. června 2010.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií