Kvalifikace do závodu 24 hodin se neobešla bez potíží.
Oba vozy LFA utrpěly značné škody na karoserii, což si vyžádalo dlouhé opravy probíhající po celou noc. Kvůli přestavbě tým bohužel přišel o cenné komponenty, které by mohl využít v průběhu samotného závodu. Pokud by některý z vozů utrpěl během závodu škodu na některém z velkých dílů karoserie, odstoupení ze soutěže by bylo prakticky nevyhnutelné.
Rozjezd vozů LFA č. 50 a 51 na startovním roštu (na 25., resp. 28. pozici) tohoto proslulého vytrvalostního závodu proto pochopitelně doprovázelo jisté znepokojení. Kvůli určité opatrnosti v úvodu závodu a vyhlídce 24 hodin ostrého souboje se oba vozy LFA v prvních kolech mírně propadly, a to na 36. a 37. místo. Nicméně v 19. kole se propracovaly vpřed na celkové 14. a 20. místo a začaly se připravovat na dlouhý boj.
Optimismus v boxech poněkud kazila skutečnost, že oba vozy vykazovaly problémy s brzdami a poté u LFA č. 51 po přibližně 9 hodinách jízdy selhalo olejové čerpadlo. Vůz se po opravě trvající 11 hodin opět do závodu zapojil, ale již nebyl klasifikován.
LFA č. 50 se mezitím propadl na 61. pozici, nicméně začal se postupně probojovávat na špičku. Po zbytek závodu jel tento vůz bezchybně, tým čtyř japonských pilotů úspěšně předjížděl jednoho konkurenta za druhým a pravidelně zaznamenával časy na okruh v první desítce nejrychlejších vozů na trati – nejlepší jen lehce překračoval 8’55” (průměrná rychlost 170 km/h). Tvrdá práce celého týmu i pilotů byla odměněna v okamžiku, kdy LFA č. 50 projel po 24 hodinách cílem na celkovém 18. místě a zároveň první v kategorii SP8.
Vytrvalostního závodu 24 hodin se zúčastnil i Lexus IS F s týmem Team World Car Awards. IS F nemohl startovat ve druhé kvalifikační jízdě kvůli opravě palivového čerpadla, a tak do závodu vyjížděl ze 172. místa. Pravidelně dosahoval časů na okruh kolem 10 minut a postupně se dokázal probojovat před řadu konkurentů – nakonec dojel na celkově pěkném 59. místě a zároveň 4. v kategorii SP8.
Nepříliš známá skutečnost o Lexusu v závodě 24 hodin na Nürburgringu: Před pěti lety se úspěšně do závodu zapojil plně hybridní Lexus RX 400h, který dojel celkově na 79. místě. Jednalo se o vůbec první vůz značky Lexus v závodu na Nürburgringu a současně první hybridní vůz, který úspěšně absolvoval závod na 24 hodin. V roce 2005 se přepisovala historie.
O Gazoo Racing
Posláním týmu Gazoo Racing je zprostředkovat další generaci potěšení, nadšení a touhy spojené s automobilem. Připravují se nejrůznější programy s cílem ukázat pozitivní stránky automobilů, s rozdělením do tří témat odrážejících různé stránky motoristického sportu. Hrdost a potěšení z vlastnictví vozu: Představení postupů ladění a vylepšování vozů testováním a účastí v závodních soutěžích. Potěšení a vzrušení z jízdy: Zprostředkování radosti formou vzrušení a nadšení na závodním okruhu. Informace o vozech a společné nadšení: Zpřístupnění fóra pro automobilové nadšence ke společnému sdílení názorů.
O značce Lexus
Od svého uvedení na trh v roce 1989 je Lexus po celém světě znám svou touhou po dokonalosti, výjimečnou kvalitou, špičkovými technologiemi svých produktů a ojedinělým konceptem kompletní péče o zákazníky. Lexus dnes zůstává prvním a zároveň i jediným světovým výrobcem luxusních vozů, který nabízí ucelenou řadu vysoce výkonných plně hybridních modelů skládající se z RX 450h, hybridního crossoveru, jež je přímým nástupcem prvního hybridního SUV na světě RX400h, dále GS 450h, vysoce výkonného hybridního sedanu, a vlajkové lodi LS 600h, hybridní limuzíny se stálým pohonem všech kol.
Rostoucí oblíbenost hybridních modelů Lexus v ČR dokazuje i jejich zvyšující se podíl na celkových prodejích značky – 71% (2008) vs. 40% (2007). V roce 2009 pak vozy s pohonem Lexus Hybrid Drive představovaly přibližně 50% prodejů v případě řady GS, 75% prodejů řady LS a 90% prodejů řady RX.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií