Nesmírně náročný závod 24 hodin na Nürburgringu sehraje klíčovou roli v poslední fázi vývoje modelu LFA před zahájením výroby, které se plánuje na prosinec letošního roku.
Automobilka Lexus i tým Gazoo Racing mají jedinečnou příležitost opět vylepšit bezkonkurenční kvalitu, trvanlivost a spolehlivost, ale i posunout nejmodernější technologie na extrémní hranici mechanické odolnosti. Zároveň je to příležitost ke zdokonalování technických dovedností pracovníků zabývajících se vývojem budoucích sériově vyráběných automobilů značky Lexus a Toyota.
Svojí účastí ve vytrvalostním závodu 24 hodin na Nürburgringu chce Lexus a Toyota (prostřednictvím týmu Gazoo Racing) ukázat své odhodlání vyrábět vozy více spojené s emocemi a stát se atraktivnější volbou pro širší spektrum zákazníků.
Lexus LFA se letos tohoto náročného závodu zúčastní již potřetí za sebou, nicméně vůbec poprvé se zde objeví ve standardní sériové podobě.
Závodní verze modelu LFA, která je nasazena v kategorii SP8 téměř sériové vozy se významně neliší od budoucí běžně prodávané verze, zejména z pohledu konstrukce, použitého motoru a převodovky. Pro závodní účely jsou do vozidla zabudovány povinné bezpečnostní prvky a použity další úpravy, jako např. vylepšený aerodynamický kit, včetně pevného zadního spoileru, nebo větší palivová nádrž, lépe vyhovující podmínkám 24hodinového závodu na okruhu Nürburgring.
Do čela týmu Gazoo Racing se postaví Hiromu Naruse, hlavní testovací pilot Toyota Motor Corporation (TMC). Vytrvalostní soutěže 24 hodin na Nürburgingu se tento tým účastní již počtvrté. Závodní tým sestává z konstruktérů a techniků z TMC, kteří své každodenní úkoly plní v komunitě technických pracovníků TMC a již po několik měsíců se tyto týmy pravidelně scházejí v rámci příprav modelu LFA na 24hodinový závod. Právě společné shromažďování know-how v takto vytvořené virtuální organizaci je zárukou toho, že se nasbírané poznatky přímo odrazí v konstrukční činnosti.
V závodní sestavě se objevují čtyři japonští a tři němečtí piloti s bohatými zkušenostmi z vytrvalostních závodů a soutěží kategorie GT. Tři z nich jsou dokonce nositeli mistrovského titulu v japonské závodní sérii Super GT.
V rámci příprav závodních vozů a pilotů se tým Gazoo Racing zúčastnil prvních tří soutěží v závodní sérii VLN 2010. LFA stabilně dosahoval předních umístění ve své kategorii SP8 a rovněž prokázal svoji konkurenceschopnost tváří v tvář speciálně upraveným závodním vozům, s celkově nejlepším 17. místem v sérii VLN2.
Závodní specifikace vozu Lexus LFA pro 38. ročníku závodu 24 hodin na Nürburgringu:
Motor | |
Uprostřed | Za přední nápravou,chladič vzadu |
Typ | V10 |
Zdvihový objem | 4 805 ccm |
Nejvyšší výkon | 367 kW/500 k |
Rozměry vozu | |
Délka | 4 455 mm |
Šířka | 1 950 mm |
Výška | 1 200 mm |
Rozvor náprav | 2 605 mm |
Zadní náprava | Typu transaxle |
Převodovka | |
Sekvenční | Přímo řazená, řazení páčkami pod volantem |
Pneumatiky | |
Závodní | Bridgestone |
Rozměr | 330/40 R 18 |
Karoserie | Polymer vyztuženýuhlíkovými vlákny (CFRP) |
O Gazoo Racing
Posláním týmu Gazoo Racing je zprostředkovat další generaci potěšení, nadšení a touhy spojené s automobilem. Připravují se nejrůznější programy s cílem ukázat pozitivní stránky automobilů, s rozdělením do tří témat odrážejících různé stránky motoristického sportu:
- 1. Hrdost a potěšení z vlastnictví vozu: Představení postupů ladění a vylepšování vozů testováním a účastí v závodních soutěžích.
- 2. Potěšení a vzrušení z jízdy: Zprostředkování radosti formou vzrušení a nadšení na závodním okruhu.
- 3. Informace o vozech a společné nadšení: Zpřístupnění fóra pro automobilové nadšence ke společnému sdílení názorů.
O značce Lexus
Od svého uvedení na trh v roce 1989 je Lexus po celém světě znám svou touhou po dokonalosti, výjimečnou kvalitou, špičkovými technologiemi svých produktů a ojedinělým konceptem kompletní péče o zákazníky. Lexus dnes zůstává prvním a zároveň i jediným světovým výrobcem luxusních vozů, který nabízí ucelenou řadu vysoce výkonných plně hybridních modelů skládající se z RX 450h, hybridního crossoveru, jež je přímým nástupcem prvního hybridního SUV na světě RX400h, dále GS 450h, vysoce výkonného hybridního sedanu, a vlajkové lodi LS 600h, hybridní limuzíny se stálým pohonem všech kol.
Rostoucí oblíbenost hybridních modelů Lexus v ČR dokazuje i jejich zvyšující se podíl na celkových prodejích značky – 71% (2008) vs. 40% (2007). V roce 2009 pak vozy s pohonem Lexus Hybrid Drive představovaly přibližně 50% prodejů v případě řady GS, 75% prodejů řady LS a 90% prodejů řady RX.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií