Citroën vítězí v sopečné rally na Rally Turecko (15. – 18. dubna 2010)

Sébastien Loeb a Daniel Elena na Citroënu C4 WRC absolvovali bezchybný finálový den Rally Turecko a dosáhli prvního hattricku v této sezoně WRC 2010.

Toto vítězství, 57. v jejich kariéře, umožnilo obhájcům titulu zvýšit náskok na čele pořadí pilotů v mistrovství světa. Dani Sordo a Marc Marti ale v závěrečný den bohužel vypadli.

Loeb ve vzduchu: To byl pocit!

Déšť, kterého se všichni obávali, se nakonec snesl ze soboty na neděli. Hlavně kvůli němu pořadatelé zrušili dvě rychlostní zkoušky a značně tak zredukovali program. Začínalo se tak až na RZ 20 Ballica. Sébastien Loeb a Daniel Elena vyráželi na trať jako první a mokrá trať jim nezabránila v nejrychlejším čase hned na úvod. Když se posádka číslo jedna na Citroënu C4 WRC vrátila do servisního parku v Pendiku, měla na svém kontě jeden skok s délkou 85 metrů! „To byl neuvěřitelný pocit. Byli jsme ve vzduchu několik sekund,“ říkal nadšeně Sébastien Loeb. „Při seznamovacích jízdách jsme si představovali, jak skáčeme daleko. Trochu náš to vyděsilo, ale pokračovali jsme dál.“

Sordó na „kluzišti“

Dani Sordó zajel na první erzetě třetí čas a stáhl náskok Mikko Hirvonena, který prorazil pneumatiku: „Tahle zkouška byla opravdu obtížná, a když jsme se dozvěděli o potížích Mikka, nechtěli jsme zbytečně riskovat. Je dobré se vrátit mezi tři nejlepší, ale další rychlostní zkoušky budou hodně záludné,“ prognózoval Sordó. Že jeho slova byla prorocká, ukázalo se velmi brzy. Rychlostní zkoušky Deniz a Mudarli oschly a jely se ve druhém sledu. Bohužel na RZ 21 (Deniz 2) španělský pilot dostal smyk na blátivé sekci. „Nebyl jsem jediný, kdo tam vylétl. Bylo to opravdové kluziště. Auto narazilo do stromu a poškodilo závěs. Hned za mnou šel ven ve stejném místě Sébastien Ogier. Na rozdíl od nás byl schopen pokračovat.“

Loeb: Vítězství po sportovní bitvě

Loeb pak ovládl soutěž ještě pevněji. Zajel dva nejrychlejší časy a do cíle dojel s pohodlným náskokem na Pettera Solberga. „Z tohoto vítězství mám velkou radost, protože jsem ho dosáhl po velké sportovní bitvě, která byla dlouho nerozhodná. Tratě byly opravdovou výzvou, někde velmi rychlé, jinde zase postavené tak, že člověk musel se svým autem zacházet velmi opatrně. Musím opět složit hold spolehlivosti C4 WRC, která mi moc pomohla. Třetí vítězství v řadě nám umožnilo zvýšit náskok na největší rivaly na 40 bodů.“

Nejlepší časy:

  • 1. etapa – RZ 1: Petter Solberg (Citroën C4) – RZ 2: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 3: Sébastien Ogier (Citroën C4) – RZ 4: Solberg – RZ 5 a 6: Ogier – RZ 7: Sordo – RZ 8: Solberg – RZ 9: Loeb.
  • 2.etapa – RZ 10: Solberg – RZ 11: Hirvonen – RZ 12: Ogier – RZ 13: Solberg – RZ 14: Loeb – RZ 15: Hirvonen – RZ 16 a 17: Loeb.
  • 3.etapa – RZ 18 a 19: zrušeno – RZ 20 až 22: Loeb – RZ 23: Ogier.

Nejlepší časy celkem:

Loeb, 7 – Solberg a Ogier, 5 – Hirvonen, 3 – Sordo, 1.

Vedení v soutěži:

RZ 1 : Solberg – RZ 2 : Hirvonen – RZ 3 až 14 : Ogier – RZ 15 až 23: Loeb.

Konečné pořadí Rally Turecko:

  • 1. Loeb / Elena Citroën C4 3:01:38,7 hod.
  • 2. P. Solberg / Mills Citroën C4 +54,5 s.
  • 3. Hirvonen / Lehtinen Ford Focus +1:43,4 min.
  • 4. Ogier / Ingrassia Citroën C4 +3:46,0
  • 5. Räikkönen / Lindström Citroën C4 +6:44,3
  • 6. Villagra / Diaz Ford Focus +7:56,7
  • 7. Wilson / Martin Ford Focus +8:29,8
  • 8. Latvala / Antilla Ford Focus +19:44,2
  • 9. Kuipers / Miclotte Ford Fiesta +23:22,2
  • 10. Burkart / Kachel Suzuki Swift +27:04,7

Mistrovství světa FIA, pořadí pilotů:

1. Loeb 93, 2. Petter Solberg 53, 3. Mikko Hirvonen 52, 4. Jari-Matti Latvala 47, 5. Sébastien Ogier 45, 6. Dani Sordó 24, 7. Matthew Wilson 22, 8. Federico Villagra 20, 9. Henning Solberg 18, 10. Kimi Räikkonën 14.

Mistrovství světa FIA, Pohár konstruktérů:

1. Citroën Total WRT 126, 2. BP Ford Abu Dhabi WRT 111, 3. Citroën Junior Team 75, 4. Stobart M-Sport Ford 56, 5. Munchi´s Ford 26

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...