Čtvrtá generace tohoto prestižního kombi vyšší střední třídy nabízí aplikace nejnovějších technologií a specifických přístupů, mezi nimiž zaujme především soubor technologií BMW EfficientDynamics nebo BMW ConnectedDrive.
Vzhled: Individualita a sportovní elegance.
Pro vzhled nového BMW řady 5 Touring je typické především spojení individuality, vyvážených proporcí a specificky tvarovaných ploch. Výsledkem je nejen dynamická prezentace nového modelu, která je zřejmá na první pohled, ale také osobitost a suverenita. Dlouhá kapota motoru, krátké převisy a největší rozvor v daném segmentu (2968 mm) spolu s jemně vedenou linií střechy přinášejí do segmentu vyšší střední třídy neobyčejnou eleganci.
Přední část nového BMW řady 5 Touring si samozřejmě zachovává soustředěný výraz daný spojením nízkých ledvin masky chladiče, kulatých světlometů s denními světly tvořenými diodami LED, ale například i svalnatě rozšířenými předními blatníky, které automobilu dodávají dojem síly a výkonu.
Stejně jako pro provedení Sedan, také nové BMW řady 5 Touring se vyznačuje plynulými přechody mezi boky a zadním čelem. Kompaktní a ucelený výraz zadní části nového BMW řady 5 Touring je dán zejména plynulým přechodem boční linie do skupinových světel a dále do horní hrany prostoru pro registrační značku. Pro vzhled zadní části jsou typické především horizontální linie, které automobil opticky rozšiřují. Stejný efekt zajišťují, podobně jako vpředu, také zvýrazněné, rozšiřující se blatníky. Pro vzhled zadní části je typický rovněž střešní spoiler s integrovaným třetím brzdovým světlem, umístěný v horní části zadní výklopné stěny. Na tradice odkazují také moderně pojaté skupinové svítilny ve tvaru písmene L.
Praktičnost: Inteligentní řešení pro moderní funkcionalitu.
Mnohostranně využitelný, prakticky navržený vnitřní prostor umožňuje, aby se nové BMW řady 5 Touring účinně přizpůsobilo nejen rozdílným požadavkům různých skupin zákazníků s vysokými nároky na prostor, ale také lidem s aktivním životním stylem. Zavazadlový prostor nového BMW řady 5 Touring má objem 560 litrů. Sklopením zadních sedadel lze jeho objem zvětšit na 1670 l. Specificky a zcela nově navržená zadní sedadla však nabízejí nečekané možnosti. Jsou totiž dělená v poměru 40:20:40, což umožňuje mnoho rozmanitých uspořádání. V sedmi krocích je navíc možné měnit sklon opěradel zadních sedadel, a to v celkovém rozsahu 11 stupňů.
Prémiový charakter nového BMW řady 5 Touring je zřejmý také z mnoha detailů provedení zavazadlového prostoru. Samozřejmostí je například samostatně otevíratelné sklo pátých dveří, usnadňující nakládání menších předmětů. Po jeho otevření dojde rovněž k samočinnému odsunutí krytu zavazadlového prostoru, který se po naložení a uzavření okna vrátí do výchozí polohy. Kryt zavazadlového prostoru usnadňuje přístup do prostoru pro zavazadla také při otevření celé zadní výklopné stěny. Otevírání samostatného zadního okna, stejně tak jako celé zadní výklopné stěny, je možné obsluhovat pomocí dálkového ovládání.
Praktičnost zadní části nového BMW řady 5 Touring je zaručena i mnoha dalšími prvky. Samozřejmostí je například nově řešená výsuvná síť oddělující zavazadlový prostor od interiéru, nechybí plynovými vzpěrami podporovaná výklopná podlaha zavazadlového prostoru a samozřejmě ani ucelený systém úchytných ok a háčků. Na přání je k dispozici také paket doplňků zavazadlového prostoru, který umožňuje například jeho variabilní rozdělení, nebo další možnosti pro usnadnění převozu menších zavazadel.
Užitečné zatížení nového BMW řady 5 Touring činí 650 kg. Pro tento vůz je na přání připraveno rovněž elektricky ovládané výklopné tažné zařízení. Maximální hmotnost brzděného přívěsu činí 2000 kg.
Interiér: Přehlednost a komfort s orientací na řidiče.
Jednoznačně a přehledně navržený interiér se nese v typickém duchu BMW a vyznačuje se proto orientací na řidiče. Jedině tak si totiž řidič může zcela přirozeně vychutnat typickou radost z jízdy. Vnitřní prostor nového BMW řady 5 Touring se vyznačuje používáním mimořádně kvalitních materiálů, pečlivě sladěných barevných kombinací a také specifickým řešením různých detailů, které významně zvyšují pocit kvality při pobytu uvnitř vozu. Mezi tyto prvky patří například technologie black-panel, jež zcela ukrývá některé ukazatele a kontrolky v případě, že nejsou potřeba. Samozřejmostí je multifunkční volant, který je nedílnou součástí sdruženého konceptu ovládání iDrive. Ten se v nejnovější generaci vyznačuje harmonickou integrací 10,2- nebo 7palcového displeje do přístrojové desky, stejně tak jako specificky navrženým ovladačem či osmi programovatelnými tlačítky přímé volby.
Velmi bohatá standardní výbava nového BMW řady 5 Touring obsahuje například komfortní systém bezklíčkového startování, audiosystém Professional s CD přehrávačem, vstupem pro externí hudební přehrávače a šesti reproduktory, dvouzónovou automatickou klimatizaci či v systému iDrive integrovanou elektronickou uživatelskou příručku. Mezi luxusní prvky výbavy na přání lze považovat například jemné dovírání dveří, panoramatickou skleněnou střechu, aktivní sedadla, čtyřzónovou klimatizaci, vícekanálovou hudební aparaturu či zábavní systém pro zadní sedadla.
Radost z jízdy: Nejvyšší možná dynamika, suverénní komfort.
Nejmodernější ústrojí pohonu a podvozky jsou zárukou příkladné sportovnosti, ale současně také komfortu. Nové BMW řady 5 Touring je, stejně jako provedení Sedan, postaveno na podvozku s přední nápravou tvořenou dvojitými příčnými rameny a zadním víceprvkovým závěsem. Na přání je možné automobil vybavit možností změny nastavení charakteristiky různých systémů. Zcela podle individuálního stylu různých řidičů lze podle výbavy měnit charakteristiku motoru, převodovky, řízení, ale také odpružení a tlumení, stejně tak jako stabilizačního systému. Jízdní projev nového BMW řady 5 Touring svojí obratností připomíná BMW řady 3, avšak suverenitou a komfortem svého projevu se orientuje především na BMW řady 7.
Nové BMW řady 5 Touring je standardně vybaveno vzduchovým odpružením zadní nápravy, jehož standardní funkcí je automatické udržování stálé světlé výšky. V nabídce výbavy na přání je kromě jiného systém Adaptive Drive tvořený aktivními tlumiči a stabilizátory s proměnnou tuhostí, ale také integrální aktivní řízení, jehož součástí je řízení kol zadní nápravy.
Ihned při uvedení do prodeje bude možné nové BMW řady 5 Touring objednat v kombinaci s dvojicí zážehových řadových šestiválců, vznětovým řadovým šestiválcem a čtyřválcovým turbodieselem. Naposled uvedeným motorem s celohliníkovou konstrukcí a výkonem 135 kW/184 k je vybaveno BMW 520d Touring. Součástí jeho standardní výbavy je systém automatického vypínání motoru Auto Start Stop. I díky němu činí kombinovaná spotřeba tohoto provedení v kombinovaném cyklu EU jen 5,2 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 ve výši 137 g/km.
V BMW 535i Touring je k pohonu připraven zážehový řadový šestiválec přeplňovaný technologií BMW TwinPower Turbo a vybavený přímým vstřikováním High Precision Injection, kombinovaným s plně variabilním rozvodem VALVETRONIC. Výkon tohoto provedení činí 225 kW/306 k. Zážehový šestiválec modelu BMW 523i Touring pracuje v širokém rozpětí otáček a zatížení s vrstvenou chudou směsí a vyznačuje se výkonem 150 kW/204 k. Vznětový řadový šestiválec s hliníkovým blokem motoru o výkonu 180 kW/245 k v typu BMW 530d Touring může být na přání vybaven technologií BMW BluePerformance zajišťující plnění emisních standardů EU6. Všechny modely nového BMW řady 5 Touring standardně plní emisní předpisy EU5.
BMW EfficientDynamics: BMW řady 5 dále zvětšilo svůj náskok.
Všechna provedení nového BMW řady 5 Touring mohou být na přání vybavena osmistupňovou samočinnou převodovkou, která umožňuje účinnější využití potenciálu velmi úsporných motorů. Samozřejmostí je také elektromechanický posilovač řízení. Nechybí však v závislosti na modelu optimalizované prvky z programu BMW EfficientDynamics, mezi které patří například regenerace kinetické energie, funkce Auto Start Stop (BMW 520d), indikátor optimálního řazení, parametricky řízené příslušenství motoru či aktivní aerodynamické klapky. Zmínit je potřeba také důraz na nízkou hmotnost, který reprezentují například dveře, kapota motoru, přední blatníky nebo díly podvozku vyrobené kompletně z hliníku.
Pokročilé asistenční systémy z programu BMW ConnectedDrive.
Součástí nabídky programu BMW ConnectedDrive je mnoho pokrokových asistenčních systémů řidiče zvyšujících jak aktivní bezpečnost, tak komfort jízdy a obsluhy. Z této oblasti je potřeba zmínit především automatický parkovací asistent, kamerový systém Surround View, systém varující na rychle se přibližující překážku, který je součástí adaptivního tempomatu s funkcí Stop & Go, noční vidění s rozpoznáváním potenciálně nebezpečných osob, Head-Up displej, ale také ukazatel rychlostních limitů, monitoring mrtvého úhlu zpětných zrcátek nebo systém varující před nechtěným opuštěním jízdního pruhu.
Neustálým vývojem prvků z programu BMW ConnectedDrive bylo například dosaženo dokonalejší integrace tzv. chytrých telefonů do systému vozu. V současnosti je například možné prostřednictvím rozhraní Bluetooth v reálném čase přehrávat hudbu z externího mobilního telefonu. Na německém trhu a některých dalších trzích jsou pro aktivní používání připraveny také rozšířené telematické služby BMW Online, BMW Assist, BMW TeleServices, ale rovněž neomezený přístup na internet s propojením navigačního systému s vyhledávačem Google.
Bezpečnost: Bez kompromisů v každém ohledu.
Karoserie nového BMW řady 5 Touring se vyznačuje excelentní torzní tuhostí ve spojení s nízkou hmotností. S těmito vlastnostmi úzce souvisí vysoký bezpečnostní standard, který je zaručen velmi tuhou strukturou karoserie s účinnými deformačními zónami. Neodmyslitelnou součástí sériové výbavy jsou čelní, boční a hlavové airbagy, aktivní opěrky hlav na předních sedadlech i tříbodové samonavíjecí bezpečnostní pásy či systém kontroly tlaku v pneumatikách. Aktivní kapota motoru omezuje riziko zranění chodců při srážce. Zmínit je třeba také dvoustupňová brzdová světla nebo bi-xenonové světlomety, které lze doplnit adaptivní funkcí s proměnným tvarem světelného kuželu či odbočovacími světly.
Historie: Pět generací dokonalého „Business Touringu“.
BMW řady 5 se od roku 1972, kdy se poprvé objevilo ve výrobním programu, vyrobilo více než 5,5 miliónu vozů. V roce 1991 spatřilo světlo světa první provedení kombi této modelové řady, tradičně nazvané Touring. Současné provedení je v pořadí již čtvrtým BMW řady 5 Touring.
Vývoj a výroba společně s BMW řady 7.
Nové BMW řady 5 Touring využívá společný technický základ s BMW řady 7. To je také důvod, proč výroba tohoto modelu probíhá na stejné výrobní lince továrny v Dingolfingu, z níž sjíždějí také modely BMW řady 5 Sedan, BMW řady 5 Gran Turismo a BMW řady 7. Velmi efektivní výroba a účelné využívání společných dílů jsou zárukou vysoké kvality výroby.
Specifikace nového BMW Touring (pokud není uveden v buňce údaj, platí údaj uvedený v předchozí buňce)
BMW 523i Touring | BMW 535i Touring | BMW 520d Touring | BMW 530d Touring | ||
Dveří | ks | 5 | |||
Sedadel | ks | 5 | |||
Délka | mm | 4907 | |||
šířka | mm | 1860 | |||
výška | mm | 1462 | |||
Rozvor | mm | 2968 | |||
Rozchod vpředu | mm | 1600 | |||
vzadu | mm | 1626 | |||
Světlá výška | mm | 141 | |||
Průměr otáčení | m | 11,95 | |||
Palivová nádrž | l | 70 | |||
Provozní hmot. | kg | 1715 / 1790 | 1765 / 1840 | 1710/1785 | 1800/1875 |
Užitečné zatížení | kg | 650 | |||
Max přípustná hmot. | kg | 2365 (2380) | 2415 (2420) | 2360(2365) | 2450(2455) |
Max. hmot. brzděného | kg | 1900 | 2000 | ||
nebrzděného přívěsu (12%) | kg | 750 | |||
Zatížení střechy | kg | 100 | |||
Zatížení tažného zařízení | kg | 90 | |||
Zavazadlový prostor | l | 560-1670 | |||
Čelní odpor vzduchu | cx x A | 0,31 x 2,35 | 0,32 x 2,35 | 0,31 x 2,35 | |
Motor | Řadový šestiválec | Řadový čtyřválec | Řadový šestiválec | ||
Ventily | 24 | 16 | 24 | ||
Technika | Přímé vstřikování (High Precision Injection) pracující s chudou vrstvenou směsí | BMW TwinPower Turbo, přímé vstřikování (High Precision Injection), plně variabilní časování VALVETRONIC | |||
Zdvihový objem | cm3 | 2996 | 2979 | 1995 | 2993 |
Kompresní poměr | 12,0 | 10,2 | 16,5 | ||
Paliva | benzin min RON 91 | nafta | |||
Výkon kW | 150 | 225 | 135 | 180 | |
– k | 204 | 306 | 184 | 245 | |
při | min-1 | 6100 | 5800 | 4000 | |
Točivý moment | Nm | 270 | 400 | 380 | 540 |
při | min-1 | 1500-4250 | 1200-5000 | 1900-2750 | 1750-3000 |
Akumulátor/ | Ah | 80 | 90 | ||
umístění | zav. prostor | ||||
Alternátor | kW | 210/2940 | 170/2380 | 180/2520 | |
Podvozek a odpružení | |||||
Přední náprava | Dvojitá příčná ramena, hliníková; vinuté pružiny | ||||
Zadní náprava | Víceprvková zadní náprava Integral-V, hliníková, s řídicí funkcí, omezování předklánění a zaklánění vozu, dvojité odhlučnění, vzduchové odpružení se systémem automatického udržování stálé světlé výšky | Víceprvková zadní náprava Integral-V, hliníková, s řídicí funkcí, omezování předklánění a zaklánění vozu, dvojité odhlučnění | |||
Brzdové třmeny, vpředu | Jednopístkové plovoucí hliníkové třmeny, kotoučové brzdy | ||||
Brzdové třmeny, vzadu | Jednopístkové plovoucí třmeny, kotoučové brzdy | ||||
Stabilizační systémy | Standard: DSC včetně ABS, DTP (Dynamic Traction Control), CBC, brzdový asistent (DBC), ASC, EBD, sušení brzd, kompenzace vadnutí, asistent rozjezdu; Na přání: Adaptive Drive = adaptivní tlumiče (BMW 523i), Adaptive Drive (BMW 535i) | Standard: DSC včetně ABS, DTP (Dynamic Traction Control), CBC, brzdový asistent (DBC), ASC, EBD, sušení brzd, kompenzace vadnutí, asistent rozjezdu; Na přání: Adaptive Drive = adaptivní tlumiče (BMW 520d), Adaptive Drive (BMW 530d) | |||
Bezpečnostní výbava | Standard: čelní airbagy, boční airbagy, hlavové airbagy, tříbodové samonavíjecí bezpečnostní pásy, vpředu s předpínači a omezovači síly, aktivní opěrky hlav, čidla nárazu, systém kontroly tlaku v pneumatikách | ||||
Řízení | Hřebenové s elektrickým posilovačem s degresivním účinkem (Servotronic); na přání: Integral Active Steering s řízením zadních kol | ||||
Pneumatiky | 225/55 R17 97W | ||||
Kola | 8J x 17 hliníková | ||||
BMW ConnectedDrive | |||||
Komfort | Na přání: BMW Assist, funkce dálkového ovládání vozu a V-Info+, BMW TeleServices, integrovaný mobilní terminál | ||||
Zábava | Na přání: přístup na internet, BMW Online včetně parkovacích informací, praktických informací, Google Directory, novinek, předpovědi počasí a služby BMW Routes. Bluetooth audio-streaming | ||||
Bezpečnost | Na přání: adaptivní světlomety s odbočovacími světly, variabilní rozdělení světel, asistent dálkových světel, parkovací asistent, couvací kamera, Surround View (Side View + Top View), BMW Night Vision s detekcí osob, Head-Up displej, automatické parkování, upozornění na srážku s přípravou brzd spojení s adaptivním tempomatem doplněným funkcí Stop & Go, hlídání jízdy v jízdním pruhu, monitoring mrtvého úhlu zpětných zrcátek, ukazatel rychlostních omezení, rozšířený systém nouzového volání | ||||
Převodovky | 6stupňová manuální (na přání 8stupňová samočinná s funkcí Steptronic) | ||||
Jízdní výkony | |||||
Zrychlení 0-100 km/h | sekund | 8,2 (8,4) | 6,0 (6,1) | 8,3 (8,3) | 6,4 (6,4) |
Nejvyšší rychlost | km/h | 231 (227) | 250 (250) | 222 (220) | 243 (242) |
BMW EfficientDynamics | |||||
Standardní prvky BMW EfficientDynamics | Regenerace kinetické energie s ukazatelem, Auto Start Stop, (BMW 520d s manuální převodovkou), ukazatel řazení (manuální převodovky), snižování hmotnosti, parametricky řízené příslušenství motoru, elektrický posilovač řízení EPS, odpojitelný kompresor klimatizace, pneumatiky se sníženým valivým odporem | ||||
Spotřeba paliva | l/100 km | ||||
Město | l/100 km | 10,9 (10,8) | 11,9 (11,9) | 6,2 (6,5) | 8,1 (8,0) |
Mimo město | l/100 km | 6,2 (6,1) | 6,7 (6,5) | 4,6 (4,6) | 5,3 (5,3) |
Kombinace | l/100 km | 7,9 (7,8) | 8,6 (8,5) | 5,2 (5,3) | 6,4 (6,3) |
Emise CO2 | g/km | 185 (182) | 201 (197) | 137 (139) | 169 (165) |
Emisní norma | EU5 |
Hodnoty v závorkách oplatí pro modely se samočinnou převodovkou
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií