Tím spíše, že se tak děje v době, kdy se Mitsubishi Motors Corporation (MMC) vydává novým a slibným strategickým směrem …
Tím spíše, že společnost známá dnes jako „Mitsubishi Motors Corporation” má za sebou dlouhou a bohatou historii sahající až do 19. století, do doby, kdy parní energie kralovala na zemi i na moři …
Zpět do roku 1870
Rychlá industrializace Japonska koncem 19. století posílila ctižádost japonských podnikatelů. Nejodvážnější ze všech byl Yataro Iwasaki, který se později stal zakladatelem společnosti Mitsubishi. Narodil se do samurajské rodiny, osvědčil se jako schopný manažer a v roce 1870 se rozhodnul založit svoji vlastní lodní společnost se třemi parníky.
Znaky dvou rodů, jedno logo
Yataro původně nazval svoji společnost „Tsukumo”, ale na vlajkách jeho lodí se objevoval v současnosti dobře známý symbol tří diamantů, a tak v roce 1874 převzal název „Mitsubishi” (neboli „Tři diamanty”). Také vytvořil známou značku tří diamantů, a to skombinováním dvou obrázků: hranatého tvaru ze znaku své rodiny a symbolu tří listů patřícího rodu Tosa, jeho prvnímu zaměstnavateli.
Obchod, banky a letadla
V průběhu času společnosti Mitsubishi vyrostla do úspěšné společnosti, působící v mnoha oblastech, od mezinárodního obchodu a loďařství po bankovnictví, optiku i vývoj a výrobu letadel. Ve skutečnosti výroba letadel dostala přednost před výrobou automobilů, což se projevilo v roce 1912 ukončením výroby prvního automobilu Mitsubishi, modelu A, představeného o tři roky dříve.
Pamětihodné vozy
Zánik modelu A však nezabránil tomu, aby se společnost Mitsubishi dále zabývala dopravou, a tak byl v roce 1931 představen první japonský vznětový motor („450AD”) pro použití v motorových vozidlech a o rok později první autobus Mitsubishi. Ačkoliv jeho pravý čas přišel až o několik desetiletí později, bylo v roce 1936 představeno první japonské vozidlo s pohonem čtyř kol jako předzvěst dnešních modelů Pajero/Montero/Shogun: terénní torpédo PX33.
Závodní dráhy
V souladu s hospodářským rozmachem Japonska v 50. a 60. letech společnost Mitsubishi posílila svoje aktivity v oblasti výroby automobilu a ve správný čas představila v roce 1960 zcela nový model 500: dokonale propracovaný malý vůz, který si stejně tak dobře poradil ve městě jako na závodní dráze a který přinesl značce Mitsubishi její první vítězství (v dané třídě) ve Velké ceně Macau 1962. V ten samý rok byl odhalen i model Colt 600: první vůz Mitsubishi nesoucí nyní tak slavné jméno.
Expanze & Inovace
„Divize motorových vozidel” společnosti Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. se oddělila v roce 1970 a stala se společností „Mitsubishi Motors Corporation”, zkráceně „MMC”. Toto oddělení stálo na počátku nové expanze s následným představením nového ambiciózního modelu Lancer v roce 1973: prvního vozu značky Mitsubishi prodávaného v Evropě (1975) a vozu, který ve skutečnosti zapříčinil tak fantastickou pověst společnosti Mitsubishi Motors v motoristickém sportu.
Stylový, energický a temperamentní model Lancer byl také předchůdcem dlouhé řady vozů, které do této rovnice přidaly značkové inovace Mitsubishi, od technologie vyvažovacího hřídele Silent Shaft první na světě, po dnešní průkopnický elektromobil i-MiEV s nulovými provozními emisemi: tedy vůz, který potvrzuje pozici společnosti Mitsubishi Motors jako světového průkopníka ve využívání zelených technologií.
Přední světová firma z Japonska
Společnost Mitsubishi Motors je pyšná na své japonské dědictví a na své dědictví firmy Mitsubishi. V průběhu let nám obě tato dědictví umožňovala vytvářet specifickou osobitost pro značku Mitsubishi, prolínat výrazný japonský design & řemeslnou zručnost, maximální spolehlivost a vysokou hodnotu za peníze se silným smyslem pro inovace a určitým druhem vzrušení, které je vlastní našemu sportovnímu duchu.
Dnes je společnost Mitsubishi Motors středně velkým výrobcem (1 359 000 prodaných kusů za fiskální rok 2007, poslední rok, než bylo odvětví postiženo celosvětovou recesí) s celosvětovou působností, který vyrábí široký sortiment vozidel zkonstruovaných a vyvinutých v Japonsku pro světové trhy, a to v 7 závodech, nacházejících se v 5 různých zemích (+ více než 12 partnerských organizací v přibližně 11 zemích), a který je prodává na více než 160 trzích po celém světě.
V současnosti je společnost Mitsubishi Motors Corporation odhodlaná realizovat dva základní posuny ve své produktové strategii, a to v rámci aktivního předvídání strukturálních změn poptávky na celosvětovém trhu:
Přechod od regionálních vozů (tedy vozů vyvinutých v jednom konkrétním regionu pro ten samý region) ke globálním vozům (tedy vozům vyvinutých centrálně a používajících inteligentní architekturu, umožňující realizovat všechny požadované varianty a odvozeniny), společně se současnou a úspěšnou platformou „Globálního projektu” s modely ASX, Lancer, Lancer Evolution, Outlander, Delica D:5 a jejich potomky.
Zřetelný posun od pověsti značky zaměřené na vozy typu SUV k pověsti dodavatele ekologických osobních vozů & crossoverů s přítomností na náročném trhu pohonu 4×4
– podporované novátorskými vlastními technologiemi jako je elektrické hnací ústrojí (poprvé použité na modelu i-MiEV), verze s nízkými emisemi CO2 ClearTec obsahující systém „Automatického zastavení a startu motoru” (poprvé představený na modelu Colt), zcela nový úsporný vznětový motor “4N13” vyvinutý ve spolupráci se společností Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (poprvé k dispozici na modelu ASX, než bude použit u dalších, jako např. Lancer) nebo dlouhodobější vývoj plug-in hybridních systémů jako je například u konceptu PX MiEV.
Jedna rodina – Jedno dědictví – Tři principy
V průběhu let vyrostla společnost Mitsubishi z původní lodní společnosti založené v roce 1870 na celosvětovou skupinu se sídlem v Japonsku, které zahrnuje mnoho společností dosahujících špičkových výsledků ve svých oborech.
Nezávislé společnosti skupiny Mitsubishi, které jsou známé svými špičkovými technologiemi, celosvětovou působností a svým odhodláním sloužit většímu dobru společnosti, fungují samostatně a podle různých manažerských strategií. Avšak všechny sdílejí stejné dědictví a většina z nich také název Mitsubishi a známé logo se třemi diamanty.
Jsou také vázány třemi principy neboli manažerskou filozofií, kterou vytvořil Koyata Iwasaki, čtvrtý president společnosti Mitsubishi, a která je považována za „DNA značky Mitsubishi“ předávanou v rámci nepřerušené tradice:
- “Shoki Hoko” = zodpovědnost firmy ke společnosti
- “Shoji Komei” = poctivost a čestnost
- “Ritsugyo Boeki” = celosvětové porozumění prostřednictvím obchodu
Na základě této filozofie pokračuje celá skupina v aktivní činnosti ve formě otevřené organizace.
Na adrese http://www.mitsubishi.com/mpac/e/index.html najdete o skupině společností Mitsubishi více informací.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií