Ve stopách velkého crossoveru Murano a následně úspěšného modelu Qashqai se nyní vydává nejmenší z trojice – Nissan Juke.
Originální Juke přináší svěží vítr do tradičně konzervativního tržního segmentu B a nabízí alternativu ke konvenčnímu městskému hatchbacku.
„Model Juke si bere to nejlepší od SUV a sportovních vozů,“ vysvětluje Pierre Loing, viceprezident pro produktové plánování, Nissan Europe. „Je prostorný a přesto kompaktní, robustní a přitom dynamický, praktický a přitom zábavný. Zdánlivě protikladné vlastnosti, které se v modelu Juke setkávají, vytvářejí něco opravdu jedinečného.“
Exteriér
Z hlediska designu je spodní část modelu Juke čisté SUV, s robustními koly, širokými pneumatikami a vyšší světlou výškou. Horní část je nefalšovaný sportovní vůz s vysokou okenní linií, úzkým bočním prosklením a klesající linií střechy ve stylu kupé. Dojem kupé podporují i zadní dveře s klikami skrytými v rámu dveří.
Juke je založen na platformě B aliance Renault – Nissan, má rozvor 2 530 mm, délku 4 135 mm, šířku 1 765 mm a výšku 1 570 mm. Juke je plnohodnotným pětimístným vozem a navzdory kompaktním vnějším rozměrům nabízí konkurenceschopnou velikost vnitřního prostoru.
Hnací ústrojí
V Evropě budou po zahájení prodeje v tomto roce dostupné tři různé motory: jeden vznětový s objemem 1,5 l a dva zážehové 1,6litrové motory. Vrcholem nabídky pak bude zcela nový zážehový motor s turbodmychadlem a přímým vstřikováním (MR16DDT). Tento motor je jedním z nejvýkonnějších v své třídě a poskytuje výkon 140 kW (190 k) a točivý moment 240 Nm.
Další zážehový motor 1,6 s výkonem 86 kW (117 k) je nově vyvinutým členem osvědčené řady Nissan HR. Tato lehká, 16ventilová jednotka má nyní jedinečný systém duálního vstřikování umožňující přesnější měření vstřiků paliva pro dosažení lepšího spalování. Vznětový motor K9K 1,5 dCi o výkonu 81 kW (110 k) se vstřikováním common rail nabízí díky točivému momentu 240 Nm vynikající jízdní vlastnosti a navíc nízkou spotřebu paliva i nízké hodnoty emisí.
Nabídka převodovek zahrnuje šestistupňovou manuální převodovku nebo převodovku Nissan XTRONIC CVT. Tatáž převodovka CVT, ale s manuálním šestistupňovým režimem, bude dostupná u vyšších verzí s pohonem všech kol se zážehovým motorem s turbodmychadlem.
Juke bude kromě konvenčního pohonu předních kol dostupný také ve variantě 4×4. Systém pohonu všech kol Nissan ALL-MODE 4×4-i nové generace nyní disponuje technologií směrování točivého momentu zvyšující živost a omezující nedotáčivost. Nová zadní náprava zahrnuje elektrické spojky na obou koncích a novou rozvodovku. Tato inovace byla v segmentu malých vozidel použita poprvé –doposud jste se s ní mohli setkat jen u prémiových vozů nejvyšších řad.
K živé ovladatelnosti přispívá systém posilovače řízení s účinkem závislým na rychlosti, standardně dodávaný u všech modelů a vyšší pevnost a tuhost horní části karoserie. Juke využívá nově vyvinutou kruhovou konstrukci spojující horní část karoserie se zavěšením kol vzadu, což zvyšuje torzní tuhost.
Interiér
Téma sportovního vozu se opakuje i v interiéru, jemuž dominuje středová konzole inspirovaná palivovou nádrží motocyklu. Všude je patrné, jaká pozornost byla věnována detailům. V celém interiéru jsou použity chromované doplňky a vysoce kvalitní materiály, přičemž sportovní styl vozu podtrhují barvy interiéru. Dokonce i dveřní loketní opěrky, tvarem připomínající potápěčské ploutve, odrážejí aktivní vzhled.
Praktický zavazadlový prostor je dostatečně velký a zahrnuje i ukládací prostor pod podlážkou, který jeho kapacitu zvyšuje na 251 litrů. Zadní sedadla jsou navíc dělená v poměru 60:40 a po složení poskytují zcela plochou podlahu nákladového prostoru. Pro ukrytí zavazadel před zraky zvědavců má zavazadlový prostor integrální kryt zadního oddílu, který je připevněn k zadním dveřím a při otvírání zavazadlového prostoru se zvedá společně s nimi.
Modelové verze a výbava
Asi jediným konvenčním aspektem vozu Juke je jeho modelová řada, která zahrnuje zavedené verze Visia, Acenta a Tekna. Standardní výbavou bude např. klimatizace, zadní parkovací kamera či inteligentní klíč.
Součástí volitelné výbavy bude mimo jiné systém Nissan Dynamic Control System, centrální příkazový a zobrazovací modul umožňující řidiči změnit nastavení dynamiky jízdy a upravovat obvyklejší funkce, jako je například klimatizace.
Přestože má Juke k dispozici dlouhý seznam standardní výbavy, Nissan vyvinul navíc speciální nabídku příslušenství umožňující vlastníkům jejich vůz ještě více personalizovat.
Závěr
Juke byl navržen studiem Nissan Design Europe (NDE) a dopracován v Nissan Design Centre (NDC) v Japonsku. Vůz Juke bude vyráběn v závodech Nissan v Sunderlandu ve Velké Británii a v japonské Oppamě.
Nissan Juke byl konstruován s jednoznačným záměrem vyjít vstříc nenaplněným očekáváním zákazníků vnesením mnohem větší dynamiky na střízlivý a opatrný trh malých vozů. Předchůdce Nissanu Juke, koncepční vůz Qazana, zaujal veřejnost roce 2009 na ženevském autosalonu. Jeho značně nekonvenční linie převzal Juke téměř beze změny. Odvážnost tohoto provedení odráží význam segmentu B na evropském trhu. Očekává se, že právě v Evropě bude dosahovat nejvyšších prodejů a zanechá za sebou další velké trhy, jako je Severní Amerika a Japonsko.
Nissan Juke – motorizace:
Motor | Výkon | Pohon | Převodovka |
1.5 dCi | 81 kW | 4×2 | 6stupňová manuální |
1.6i | 86 kW | 4×2 | 5stupňová manuální |
1.6i | 86 kW | 4×2 | Modernizovaná XTRONIC CVT |
1.6i Turbo | 140 kW | 4×2 | 6stupňová manuální |
1.6i Turbo | 140 kW | 4×4 | XTRONIC CVT M6 |
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas