S velkým náskokem nejsportovnější a nejdynamičtější vozy nižší střední třídy dále zvětšují svůj odstup od konkurence nejen z pohledu dynamiky, ale také spotřeby paliva.
V modelech BMW 135i Coupé a BMW 135i Cabrio se objevuje nová generace řadových zážehových šestiválců, která spojuje přeplňování BMW TwinPower Turbo, přímé vstřikování High Precision Injection a plně variabilní proměnné časování VALVETRONIC.
Nejvýkonnější motor nabízený pro BMW řady 1 disponuje nejvyšším výkonem 225 kW/306 k při 5800 min-1, který doplňuje točivý moment 400 N.m, vrcholící ve velmi širokém rozpětí 1200 až 5000 min. Pro tuto třílitrovou jednotku jsou typické rychlé reakce na pohyby plynového pedálu a vysokootáčkový charakter.
Od března 2010 se právě v těchto modelech poprvé v BMW řady 1 na přání objeví také dvouspojková sedmistupňová převodovka, jež kromě významného snížení spotřeby paliva přináší i nové standardy dynamiky. Tato převodovka je schopna řadit bez přerušení toku výkonu ke kolům. Kromě sekvenčního manuálního řazení nabízí rovněž zcela samočinný provozní režim.
Výše zmiňovaná dvojice inovací přináší daným kompaktním vozům zcela nové a ojedinělé standardy dynamiky. BMW 135i Coupé je připraveno v kombinaci se sportovní automatickou převodovkou zrychlit z klidu na 100 km/h během pouhých 5,2 s. Kombinovaná spotřeba má přitom hodnotu jen 8,5 l/100 km, což je o téměř 1 l/100 km méně než u předchozího motoru a šestistupňové samočinné převodovky. Poklesu spotřeby a současného zvětšení dynamiky bylo dosaženo neustálým technologickým zdokonalováním, které přináší přístup BMW EfficientDynamics.
BMW 135i Cabrio s dvouspojkovou převodovkou zrychluje z 0 na 100 km/h během 5,5 s. Kombinovaná spotřeba je s hodnotou 8,6 l/100 km o 0,8 l/100 km nižší, než tomu bylo u předchozího provedení se samočinnou převodovkou.
Modely vybavené manuální šestistupňovou převodovkou jsou přitom jen nepatrně pomalejší: BMW 135i Coupé zrychlí z klidu na 100 km/h během 5,3 s a BMW 135i Cabrio akceleruje na stejnou rychlost za 5,6 s. Hodnoty kombinované spotřeby manuálních verzí modelů BMW 135i se přitom nijak neliší od modelů s dvouspojkovou převodovkou.
Nejvýznamnější inovací nového řadového šestiválce je vůbec první použití technologie VALVETRONIC v kombinaci s přeplňovaným motorem. Právě toto spojení je zárukou nejen dynamického projevu, ale také úspornosti a velmi rychlých reakcí na pohyby plynového pedálu. Přeplňování je v tomto případě tvořené dvoukomorovým turbodmychadlem twin-scroll, které spojuje výfukové svody od každé z trojice válců až těsně před turbínou.
Přínos ventilového rozvodu VALVETRONIC spočívá v možnosti plynule variabilní změny zdvihu sacích ventilů a současně změny časování sací i výfukové vačky. Tímto řešením se nahrazuje konvenční škrticí klapka, která jinak zhoršuje účinnost plnění motoru. Větší přizpůsobivost motoru aktuálním provozním podmínkám dále zajišťuje použití vysokotlakého přímého vstřikování High Precision Injection.
Nedílnou součástí výbavy modelů BMW 135i Coupé a BM1 135i Cabrio jsou technologie z programu BMW EfficientDynamics, jež obsahují například systém regenerace kinetické energie, ukazatel optimálního převodového stupně (u manuálních převodovek), olejové čerpadlo s řízeným průtokem, účinnější diferenciál nebo parametricky řízené příslušenství motoru.
Na zvýšení dynamického potenciálu a snížení spotřeby paliva se podílí také nová šestistupňová manuální převodovka, která je standardní výbavou modelů BMW 135i Coupé a BMW 135i Cabrio. Jedná se o novou převodovku se suchou skříní, která se vyznačuje zvýšenou účinností.
Také dvouspojková automatická převodovka se vyznačuje mazáním se suchou skříní. Díky plynulému řazení z jednoho na další rychlostní stupeň bez rozpojení hnacího soustrojí účinně zvyšuje dynamiku. Řidič může využívat buď plně samočinný režim řazení, nebo může měnit rychlostní stupně sekvenčně prostřednictvím nového voliče samočinné převodovky či řadicích páček umístěných na volantu.
BMW 135i Coupé a BMW 135i Cabrio: působiví dravci v nižší střední třídě. Nový řadový šestiválec s přeplňováním BMW TwinPower Turbo a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou je ve své kategorii zcela výjimečným spojením, nabízejícím tradiční radost z jízdy plnými doušky.
Mimořádné zážitky při řízení těchto vozů jsou zaručeny i klasickou koncepcí s pohonem zadních kol. Delikátnost tohoto v daném segmentu unikátního technického řešení je dána také posunutím prostoru posádky do zadní části automobilu, což přispívá k optimálnímu rozložení hmotnosti mezi nápravy.
Oba modely jsou standardně vybaveny aerodynamickým M paketem a sportovním M podvozkem. Nechybí samozřejmě nejnovější generace stabilizačního systému DSC (Dynamic Stability Control), doplněná funkcí elektronického závěru diferenciálu.
Při jízdě je sportovní charakter těchto modelů zdůrazněn také specifickým nastavením posilovače řízení i charakteristiky plynového pedálu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií