Štěstí přálo připraveným a tak v závěrečném účtování rozhodla nakonec vytrvalost, taktická vyzrálost, týmová soudržnost a v případě týmu KM Racing také vysoká spolehlivost dvou doprovodných vozů Toyota Hilux, kterými tým v této náročné soutěži disponoval.
Martin Macík, Josef Kalina a Jan Bervic, dokázali přivést pro tým KM Racing a Českou republiku, vynikající 4. místo v kategorii kamiónů, což je zařadilo mezi světovou elitu této mimořádně populární kategorie. Po skončení soutěže zhodnotil situaci Martin Macík, řidič úspěšného kamionu Liaz a zároveň šéf týmu KM Racing: „Už jsem se opravdu těšil, až to skončí. Během celé soutěže jsme dojížděli relativně včas a pohybovali jsme se v popředí startovního pole, což je radikální rozdíl proti tomu, když se jezdí na chvostu a přijíždí se v noci nebo až ráno. Pak se člověk nevyspí a nic nestihne na autě udělat. V tom má špička výhodu. Druhá věc je skutečnost, že jsme dokázali zapracovat na technice. To je veliký pokrok, protože auto vydrželo těžký a dlouhý závod a nemuseli jsme na něm tady zase tolik dělat. V kontextu mého cíle skončit do pátého místa, musím být spokojený. Všechny šrámy se tak budou lépe hojit, než kdybych byl někde dole a ještě pomlácený.“, říká s úsměvem Martin Macík a dodává: „Cenná na tomto výsledku je především získaná zkušenost a vytrvalá práce celého týmu od jednotlivých mechaniků až po doprovodné vozy Toyota Hilux, pro které bylo toto jihoamerické peklo také jednoznačnou vizitkou proslulé spolehlivosti a odolnosti.“
David Pabiška si veze domů absolutorium nejlepšího Čecha v kategorii motorek a svým 26. místem v této kategorii zaznamenal svůj výrazný posun do elitní světové třicítky. „S výsledkem jsem spokojený, ale stálo mě to hodně sil,“ přiznal liberecký motocyklista. „Nebýt krizové třetí etapy, mohl jsem být ještě o nějaký stupínek výš. Nefungovaly mi benzinové pumpy, a to mě fyzicky vysálo. Motorka mi nešla nastartovat, musel jsem hodně šlapat a byl jsem tak zralý na odjezd domů,“ řekl v cíli soutěže spokojený čtyřiatřicetiletý Pabiška.
Dušan Randýsek prokázal svou morální a technickou vytrvalostí příslušnost k elitě motorkářů, kteří v kategoriích limitujících technické úpravy a opravy, zvládnou rvát se s elitními jezdci profesionálních stájí.
Bohužel smolný byl letošní Dakar pro loňského vítěze v kategorii čtyřkolek Josefa Macháčka, který se po své havárii cíle nedočkal. Po něm museli nedobrovolně opustit soutěž i další dva členové týmu KM Racing Martin Plechatý a Ivan Jakeš.
Tým KM Racing již také krátce po cíli v Buenos Aires poodhalil ústy Martina Macíka své plány pro další období ve své závodní činnosti: „Mám představu stáje s více motocykly a čtyřkolkami a nějakým osobákem. Nemyslím, že bychom se měli specializovat jen na Dakar, otvírají se možnosti na soutěžích typu Baja. Chceme být prostě vidět, ne se jakkoliv chvástat. Já osobně se Dakaru nezbavím, ale v této chvíli nejsem schopný říct, v jaké budu roli. Pokud se pojede opět v Jižní Americe, tak v kamionu sedět nebudu. Zdá se mi to sem moc daleko a myslím si, že po soutěžní stránce se to už nemá kam posunout. Pokud se ale Dakar vrátí do Afriky, tak je možné všechno,“ dodal šéf týmu před odletem do České republiky.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií