Zavazadlový prostor hybridních modelů Lexus a jeho využitelnost

Hybridní pohon obsahuje v porovnání s klasickou poháněcí soustavou celou řadu komponentů navíc.

S tím logicky souvisí i větší prostorová náročnost hybridního systému, s níž se musí konstruktéři hybridních vozů vypořádat, aby zajistili uživatelům dostatečný vnitřní a zavazadlový prostor.

V tomto šestém dílu našeho seriálu se zaměříme právě na tento aspekt konstrukce hybridních vozů Lexus.

V minulých dílech seriálu o technologiích hybridního pohonu Lexus Hybrid Drive jsme si ukázali jednoznačné přednosti plně hybridního řešení používaného ve vozech Lexus, které spočívají především v nedostižné kombinaci působivého výkonu, komfortu a minimální spotřeby paliva doprovázené extrémně nízkými emisemi. Aby však full hybrid (plně hybridní vozidlo) těchto výhod dosáhl, musí být v porovnání s méně efektivními mild hybridy vybaven o poznání většími a výkonnějšími komponentami elektrické větve hybridní soustavy.

Zatímco většinu těchto součástí hybridního systému lze uložit do motorového prostoru, resp. na další místa, kde nijak neomezují velikost interiéru a zavazadlového prostoru, představuje optimální umístění relativně velkého akumulátoru poměrně tvrdý oříšek, který není ve většině případů možné rozlousknout bez určitých kompromisů.

Výjimku v nabídce hybridních modelů Lexus tvoří model RX 450h, jehož zvýšená karoserie nabízí mezi podlahou karoserie a zadními sedadly dostatek prostoru pro uložení kompletního akumulátoru, aniž by došlo ke zmenšení zavazadlového prostoru, jehož objem je v základní pětimístné konfiguraci 496 litrů a po sklopení zadních sedadel 1570 litrů. V porovnání s předchůdcem se podařilo prostorově nenáročnou konstrukcí vyspělé zadní nápravy s podélnými a dvojitými příčnými rameny zvětšit šířku zavazadlového prostoru o 150 mm. Hybridní verze disponuje dokonce větší užitečnou hmotností než RX 350 s klasickým pohonem.

Nízké sedany GS 450h a LS 600h možnost umístit akumulátor pod zadní sedadla přirozeně postrádají. Vzhledem k tomu, že se jedná o luxusní automobily, u nichž je na prvním místě pohodlí a bezpečnost posádky, rozhodli se konstruktéři značky Lexus, že plně zachovají velkorysé rozměry vnitřního prostoru výchozích modelů s klasickým pohonem a akumulátor uloží do zavazadlového prostoru. Jeho využitelný objem se tak sice zmenšil, avšak pro každodenní potřeby je bezesporu naprosto dostačující.

Lexus navíc neustále zdokonaluje konstrukci hybridních akumulátorů a souvisejících zařízení a tato vylepšení průběžně zavádí do sériové výroby.

Akumulátory používané v modelu LS 600h mají například téměř třikrát větší hustotu výkonu než u první generace Toyoty Prius. V porovnání s modely GS 450h a RX 400h (1. generace) disponují účinnějším chlazením a o 30 % větší hustotou výkonu. V praxi to znamená menší rozměry a nižší hmotnost.

Pro modelový rok 2010 došlo navíc u modelu LS 600h k rozdělení hybridního akumulátoru na dvě části tvořené 6 a 14 moduly a ke zmenšení jednotky zadní klimatizace, která je součástí inovativního okruhu chlazení sady akumulátorů. Objem zavazadlového prostoru tak vzrostl z původních 330 litrů na 370 litrů a tuto hodnotu lze zvětšit o dalších 50 litrů, pokud se zákazník rozhodne pro model se sadou na opravu poškozené pneumatiky místo plnohodnotného náhradního kola. Po těchto úpravách má majitel modelu LS 600h pro svá zavazadla k dispozici prostor o objemu 420 litrů. Pokroku doznal rovněž model GS 450h, jehož zavazadlový prostor má nyní objem 320 litrů místo původních 280 litrů.

Majitelé hybridních modelů samozřejmě mohou v případě potřeby převážet velmi objemné náklady na systému střešních nosičů, který je součástí rozsáhlé nabídky značkového příslušenství Lexus. U modelu GS 450h je nejvyšší přípustné zatížení střechy 75 kg, crossover RX 450h uveze na své střeše 80 kg a luxusní sedan LS 600h dokonce 100 kg. A tím ještě nejsou schopnosti hybridních modelů Lexus v oblasti přepravy nákladů zdaleka vyčerpány. Za vozy GS 450h a RX 450h lze totiž připojit brzděný přívěs o hmotnosti až 2000 kg, nebrzděný přívěs do 750 kg.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CB Auto a.s.
Dr. Milady Horákové 1477, 370 05 - České Budějovice
385 102 421
seat@cb-auto.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Luxus podle Britů? NX z garáže Lexus

Lexus NX 450h+ získal ve Velké Británii ocenění v anketě Company Car and Van Awards jako nejlepší prémiové auto roku 2022. Druhá generace tohoto modelu má nejvyšší úroveň bezpečnosti díky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mimořádné jízdní vlastnosti Lexusu RZ díky inteligentnímu pohonu Direct4

Mimořádné jízdní vlastnosti Lexusu RZ...

Nový Lexus RZ je první auto této značky postavené od základu jako elektromobil. Vůz má 313 koní přenášených na všechna čtyři kola pomocí inteligentního pohonu Direct4. Jeho úkolem je...