Týden za volantem elegantní hybridní Hondy Insight byl pro mě mimořádným řidičským požitkem.

Testovaná pětisedadlová pětidveřová Honda Insight měla benzinový motor 1,3 l o výkonu 65 kW, elektromotor s výkonem 10 kW a automatickou převodovku CVT.

Týden za volantem elegantní hybridní Hondy Insight byl pro mě mimořádným řidičským požitkem.
Týden za volantem elegantní hybridní Hondy Insight byl pro mě mimořádným řidičským požitkem.
Týden za volantem elegantní hybridní Hondy Insight byl pro mě mimořádným řidičským požitkem.

Nemohu jinak než začít test o mimořádně zdařilém pracovišti řidiče, které mezi současnými vozy na našem trhu rozhodně vyniká nejen svou elegancí a originalitou, ale především maximální ergonomickou propracovaností.

Týden za volantem elegantní hybridní Hondy Insight byl pro mě mimořádným řidičským požitkem.
Týden za volantem elegantní hybridní Hondy Insight byl pro mě mimořádným řidičským požitkem.
Týden za volantem elegantní hybridní Hondy Insight byl pro mě mimořádným řidičským požitkem.
Týden za volantem elegantní hybridní Hondy Insight byl pro mě mimořádným řidičským požitkem.
Týden za volantem elegantní hybridní Hondy Insight byl pro mě mimořádným řidičským požitkem.

Umístění všech sdělovačů i ovládačů je dokonalé a tak se řidič může plně věnovat řízení. (Stejně jako u Hondy Civic jsem se cítil jako pilot v letadle!) Nad otáčkoměrem, který je umístěn nad středem volantu, je umístěn přímo nad ním nad volantem ukazatel rychlosti s velkými číslicemi, které jsou výborně čitelné ve dne i v noci. Při sledování ukazatele rychlosti i otáčkoměru neměníte směr pohledu – stále máte před sebou dopravní situaci a v zorném poli i rychlost jakou jedete. Nejvhodnější pozici pro vedení vozu mně umožňovalo zaujmout všestranně seřiditelné anatomické sedadlo s výborným bočním vedením a výškově nastavitelný volant. V prostorném, ale útulném interiéru vozu jsem se cítil nejen bezpečně, ale i v naprosté pohodě.

Tak jako interiér i design vozu je povedený: moderní a elegantní i reprezentační a současně i dynamický zdůrazněný jeho profilem s výrazně sníženou kapotou a skloněným čelním sklem. Špičková aerodynamika Hondy Insight kladně ovlivnila nejen jeho vzhled, ale i jeho jízdní vlastnosti i nízkou spotřebu.

Týden za volantem elegantní hybridní Hondy Insight byl pro mě mimořádným řidičským požitkem.
Týden za volantem elegantní hybridní Hondy Insight byl pro mě mimořádným řidičským požitkem.
Týden za volantem elegantní hybridní Hondy Insight byl pro mě mimořádným řidičským požitkem.
Týden za volantem elegantní hybridní Hondy Insight byl pro mě mimořádným řidičským požitkem.
Týden za volantem elegantní hybridní Hondy Insight byl pro mě mimořádným řidičským požitkem.
Týden za volantem elegantní hybridní Hondy Insight byl pro mě mimořádným řidičským požitkem.
Týden za volantem elegantní hybridní Hondy Insight byl pro mě mimořádným řidičským požitkem.
Týden za volantem elegantní hybridní Hondy Insight byl pro mě mimořádným řidičským požitkem.

Objem zavazadlového prostoru je 408 litrů, po sklopení opěradla zadního sedadla 1500 l. Zavazadlový prostor je velmi dobře přístupný.

Čtyřválcový benzinový motor 1,3 SOHC s elektronickým vstřikováním paliva má maximální výkon 65 kW

Týden za volantem elegantní hybridní Hondy Insight byl pro mě mimořádným řidičským požitkem.
Týden za volantem elegantní hybridní Hondy Insight byl pro mě mimořádným řidičským požitkem.
Týden za volantem elegantní hybridní Hondy Insight byl pro mě mimořádným řidičským požitkem.
Týden za volantem elegantní hybridní Hondy Insight byl pro mě mimořádným řidičským požitkem.
Týden za volantem elegantní hybridní Hondy Insight byl pro mě mimořádným řidičským požitkem.
Týden za volantem elegantní hybridní Hondy Insight byl pro mě mimořádným řidičským požitkem.
Týden za volantem elegantní hybridní Hondy Insight byl pro mě mimořádným řidičským požitkem.
Týden za volantem elegantní hybridní Hondy Insight byl pro mě mimořádným řidičským požitkem.
Týden za volantem elegantní hybridní Hondy Insight byl pro mě mimořádným řidičským požitkem.

(88 k) při 5800 ot/min. Nejvyšší hodnotu točivého momentu 121 Nm dosahuje při 4500 ot/min. Tento motor mně umožnil spolu s automatickou převodovkou a podporou elektromotoru o výkonu 10 kW plně hodnotnou sportovní jízdu, k čemuž nemalou měrou přispěla konstrukce podvozku, účinný brzdový systém s ABS + EBD, stabilizační systém VSA a posilovač řízení. S Hondou Insight jsem projížděl i ostré zatáčky vyšší rychlostí s pocitem jistoty a bezpečí.

Elektromotor při přidání plynu podporuje benzinový motor a Insight tak dosahuje velmi dobré akcelerace, při zpomalování a brzdění dobíjí elektromotor vysokonapěťové akumulátory. Na displeji je řidič přehledně informován o okamžitém využívání benzinového motoru a elektromotoru a o stavu nabití vysokonapěťových akumulátorů. Při zastavení na křižovatce nebo v koloně po sešlápnutí brzdového pedálu je benzinový motor vypnut, po uvolnění brzdového pedálu je benzinový motor automaticky nastartován.

Honda vyvinula systém Ecological Drive Assist System (Asistenční systém pro ekologickou jízdu), který řidičům vozu Insight pomůže jezdit úsporně. Tento se nazývá a funguje přesně tak, jak napovídá jeho název.

Při jízdě je tento systém tvořen dvěma hlavními prvky: ukazatelem úspornosti jízdy ‘eco drive bar’ na černobílém multifunkčním displeji a podsvícením digitálního ukazatele rychlosti s proměnlivou barvou. Oba přístroje jsou synchronizovány, takže řidič má v reálném čase k dispozici informace o spotřebě paliva a má přehled o tom, jak by měl svůj styl jízdy změnit.

Insight může přejít do „super-úsporného“ režimu ECON.

Po stisku tlačítka ECON se řídicí jednotka přepne na speciální nastavení, které má za cíl ještě snížit spotřebu paliva. Kromě změn v řízení motoru, převodovky CVT a dalších součástí hnacího ústrojí režim ECON rovněž upraví funkci klimatizace, prodlouží dobu vypnutí motoru při automatickém vypnutí motoru a zvyší úroveň rekuperačního dobíjení při brždění motorem.

Výrobce udává maximální rychlost 182 km/h a zrychlení z 0 do 100 km/h za 12,5 sekund. Během testu jsem dosáhl kombinované spotřeby 4,4 l/100 km, což je o 0,2 l méně než uvádí výrobce u stupně výbavy Elegance. A přitom jsem jezdil sportovním způsobem jízdy a dosahoval vyšších průměrných rychlostí i na silnicích v kopcovité krajině. Musím zdůraznit velmi dobré odhlučnění motoru i podvozku, což je pro cestující jistě příjemnou skutečností.

Cena pětidveřové Hondy Insight s benzinovým motorem 1,3 SOHC s automatickou převodovkou a elektromotorem v nejnižším stupni výbavy S je 519 000 Kč . Ve vyšší výbavě Comfort 539 000 Kč a v nejvyšším stupni výbavy Elegance 579 000 Kč.(Ceny včetně DPH.)

I nejnižší stupeň výbavy S obsahuje rozsáhlou výbavu – mimo již výše uvedené: přední airbagy, boční a hlavové airbagy, kotoučové brzdy na všech kolech, třetí brzdové světlo, dálkově ovládané centrální zamykání, ECU imobilizér, systém podpory ekonomické jízdy, spínač ekonomického režimu ECON, elektricky ovládaná přední a zadní okna, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sklopné opěradlo zadního sedadla, uchycení dětské sedačky ISO FIX vzadu, automatickou klimatizaci, palubní počítač, multiinformační displej, metalickou barvu karoserie a střešní anténu.

Vyšší stupeň výbavy Comfort navíc obsahuje: zrcátko ve sluneční cloně spolujezdce, osvětlení zavazadlového prostoru, čtecí lampičku, kryt zavazadlového prostoru, disky kol z lehkých slitin, směrová světla ve zpětných zrcátkách, stěrač zadního okna, autorádio s přehrávačem CD + MP3 s automatickou regulací hlasitosti s ovládáním na volantu a konektor vstupu AUX.

Nejvyšší stupeň výbavy Elegancet ještě navíc obsahuje: přední mlhová světla, HID xenonové světlomety, automaticky výškově nastavitelná světla, ostřikovače předních světel, alarm systém, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, držák nápojů vzadu, zadní loketní opěrku, tempomat, kožený volant, dešťový senzor a konektor vstupu AUX + USB.

Honda Insight je dlouhá 440 cm, široká 170 cm a vysoká 143 cm. Rozvor náprav 255 cm.

Provozní hmotnost vozu je 1276 kg, maximální 1650 kg.

Insight není vybaven rezervní pneumatikou, ale pouze sadou na opravu pneumatik.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...