Rally Šumava Mogul, tradičně první podnik Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích, je vždy očekávána s velkým zájmem těmi, kteří tuto velmi oblíbenou motoristickou disciplinou sledují. Po dlouhém půstu jsou všichni doslova lační po novinkách, které, pokud sponzorům a soutěžícím nedojdou peníze na údržbu drahé techniky, jak se také v několika případech stalo, by se měly na tratích rychlostních zkoušek objevovat po celou následující sezónu. Každopádně však klatovská soutěž je středem pozornosti už vzhledem k tomu, že ji do svého kalendáře zařadili organizátoři, jezdecky i co do účasti kvalitních vozů, zajímavého německého šampionátu. Proto jména jako Depping, Kalle, ale hlavně její loňský vítěz Kremmer už teď zaručují velkou návštěvnost. Ovšem, ani naše jezdecká špička nehce zaostávat ve vybavení za svými soupeři z ekonomicky mnohem vyspělejší země a do éteru už vypustila první balónky se svými vizitkami. Doufejme, že však brzy nesplasknou.
A tak odpověď na otázky, jestli se loňský absolutní mistr Milan Dolák objeví s avizovanou Toyotou Corollou WRC, či vítěz třídy N do 2000 ccm Jiři Tošovský s vozem Mitsubishi Lancer a další, dá všem patnáctá hodina třetího dubnového dne, kdy z klatovského náměstí bude sjíždět první vůz na náročnou trať šumavské soutěže. Letošní Mistrovství České republiky však nabídne divákům nečekané, ale o to vítané lahůdky. Předně jí bude start posádky, která se v posledních letech objevovala na domácích tratích tak jednou do roka. To proto, že Pavla Siberu s Petrem Grossem vázaly povinnosti, reprezentovat značku Škoda především ve světových rally. Jelikož však další tovární posádka Jindřich Štolfa – Miroslav Fanta dostala prakticky na prahu letošní sezóny zajímavou nabídku stáje Citroen, aby jela naše mistrovství se Saxem v kitové úpravě, které z ní rázem udělá horkého favorita na vítězství ve formuli 2, což je ona druhá lahůdka, stálo vedení továrního týmu náhle před otázkou, koho nasadit k původně nominovaným Starému se Šlamborou. A protože letošní aktivity škodovky soustřeďující se převážně na testování Octavie pro třídu WRC, znamenají zároveň snížení počtu startů ve světě, o další pracovní náplni Sibery s Grossem, když Triner s Hůlkou mají letos v úvazku evropské soutěže, bylo rozhodnuto. K nemalé radosti domácích fanoušků, dodejme my. Konečně, vždyť na Octaviích s pohonem jedné nápravy je ještě hodně co zlepšovat a právě nasazení v ostrých závodech je nejlépe prověří.
Tento obrázek letošního Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích, který se zatím rýsuje jen v základních a ještě nejasných konturách, doplníme tentokrát zcela konkrétní informací, kterou je kalendář mistrovských podniků pro rok 1998. Budou to vlastně ve skutečnosti kalendáře dva, neboť letošní domácí šampionát se jede jako mezinárodní, do kterého patří všechny podniky s přívlastkem evropské a některé stejné kategorie v okolních zemích a jako obvykle, čistě domácí s dvanácti díly.
2. – 4. 4. | Rally Šumava Mogul Klatovy ME | koef. 2 |
28. – 30. 5. | Rally VSŽ Košice ME | koef. 2 |
9. – 11. 7. | Rally Bohemia Mladá Boleslav ME | koef. 5 |
7. – 8. 8. | Barum rally Zlín ME | koef. 5 |
2. – 3.10. | Raid Karkonoski Jelenia Gora ME | koef. 2 |
22. – 24.10. | ADAC 3 Stadte rally ME | koef. 5 |
2. – 4. 4. | Rally Šumava Mogul Klatovy | koef. 4 |
17. – 18. 4. | Rally Sever Akuma Liberec | koef. 2 |
1. – 2. 5. | Rally Úslava Blovice | koef. 2 |
15. – 16. 5. | VW Rally Český Krumlov | koef. 3 |
19. – 20. 6. | Magnum rally Vyškov | koef. 3 |
9. – 11. 7. | Rally Bohemia Mladá Boleslav | koef. 4 |
7. – 8. 8. | Barum rally Zlín | koef. 4 |
28. – 29. 8. | Agropa rally Pačejov | koef. 2 |
11. – 12. 9. | Valašská rally Vsetín | koef. 3 |
26. – 27. 9 | Horácká rally Dukovany | koef. 2 |
9. – 10.10. | Rally Příbram | koef. 2 |
22. – 24.10. | ADAC 3 Stadte rally | koef. 4 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií