Tak jako nadčasový design vozu tak i jeho prostorný interiér je povedený: moderní a elegantní a současně i dynamický zdůrazněný jeho profilem se sníženou kapotou a skloněným čelním sklem.
Propracovaná aerodynamika Hondy City kladně ovlivnila nejen jeho vzhled, ale i jeho jízdní vlastnosti i nízkou spotřebu.
Nejvhodnější pozici pro vedení vozu mně umožňovalo zaujmout výškově seřiditelné sedadlo s dobrým bočním vedením a nastavitelný volant v obou osách. Umístění všech ovládačů i sdělovačů dobře čitelných ve dne i v noci je podle všech ergonomických zásad. Nad středem volantu je umístěn velký ukazatel rychlosti a vlevo od něho otáčkoměr. Při sledování dopravní situace jsem měl stále před sebou v zorném poli i ukazatel rychlosti a tudíž jsem nemusel měnit směr pohledu a mohl jsem se plně věnovat řízení. V prostorném, ale útulném interiéru vozu jsem se cítil nejen bezpečně i v naprosté pohodě.
Čtyřválcový 16ti ventilový benzinový motor 1,4 i-VTEC má maximální výkon 73 kW (100 k) při 6 000 ot/min. Nejvyšší hodnotu točivého momentu 127 Nm dosahuje při 4 800 ot/min. Tento motor, který již od 2000 ot/min ochotně akceleruje, mně umožnil spolu s vhodně odstupňovanou pětirychlostní manuální převodovkou svižnou jízdu, k čemuž významně přispěla celková konstrukce podvozku, účinný brzdový systém s ABS + EBD, elektrický posilovač řízení, kotoučové brzdy vpředu i vzadu. S Hondou City jsem projížděl i ostré zatáčky vyšší rychlostí s pocitem jistoty a bezpečí.
Výrobce udává maximální rychlost 182 km/h a zrychlení z 0 do 100 km/h za 11,8 sekund. Během testu jsem dosáhl kombinované spotřeby 5,9 l/100 km, což je o 0,2 l méně než udává výrobce. A přitom jsem jezdil sportovním způsobem jízdy a dosahoval vyšších průměrných rychlostí i na silnicích v kopcovité krajině. Musím zdůraznit dobré odhlučnění motoru i podvozku, což je jistě pro cestující jistě příjemnou skutečností.
Cena sedanu Hondy City s benzinovým motorem 1,4 i-VTEC s pětistupňovou převodovkou v nejvyšší výbavě ES je 419 000 Kč včetně DPH.
Bohatá výbava obsahuje mimo již výše uvedené: multifunkční informační LCD displej, přední airbagy, boční a hlavové airbagy, přední mlhová světla, třetí brzdové světlo, boční ochranné lišty, dálkově ovládané centrální zamykání, imobilizér, elektricky ovládaná přední a zadní boční okna, elektricky ovládaná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, uchycení dětské sedačky ISO FIX vzadu, automatickou klimatizaci, pylový filtr, tempomat, autorádio s přehrávačem CD + MP 3 se 4 reproduktory s dálkovým ovládáním na volantu se vstupem AUX + USB, disky kol z lehkých slitin, chromovanou koncovku výfuku, metalickou barvu a další položky výbavy u vozů této úrovně běžné.
Honda City je dlouhá 442 cm, široká 170 cm a vysoká 147 cm. Rozvor náprav 254 cm. Objem zavazadlového prostoru je 506 litrů, který se po sklopení děleného opěradla zadního sedadla dále zvětší.
Pro informaci uvádím, že je možné volit sedan Honda City v nejnižší výbavě S za 359 000 Kč, ve vyšší výbavě LS za 389 000 Kč anebo ve výbavě nejvyšší ES, v které byl námi testovaný vůz. Všechny uvedené ceny jsou včetně DPH.
Pro podnikatele je při využití možnosti odpočtu DPH pak cena podstatně nižší.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií