Výrobcem doporučená předběžná maloobchodní cena 375 tis. EUR.
Předprodejní fáze byla včera zahájena. Importér vozů Lexus do ČR registruje již 3 vážné zájemce o tento nový vůz, přestože jeho výroba začne až na konci roku 2010.
LFA přináší zcela nový pocit jistoty za volantem – otevírá nový svět emocí, probouzí smysly a evokuje dosud nevídané jízdní zážitky. K tomu napomáhají ultra rychlé reakce a famózní zpětná vazba, nesmírně citlivá odezva vozu a jeho extrémní stabilita, což platí i pro jízdu na samotném limitu..
LFA spojuje vysoký výkon s vynikající konstrukcí podvozku a precizně propracovanou aerodynamikou. Výsledkem je okamžitá odezva, kterou charakterizuje mohutná akcelerace za patřičného zvukového doprovodu vidlicového desetiválce o objemu 4,8 l.
LFA – hlavní technické specifikace (verze pro evropský trh)
Délka / šířka / výška | 4 505 / 1 895 / 1 220 mm |
Rozvor náprav | 2 605 mm |
Rozchod kol (vpředu/vzadu) | 1 580 / 1 570 mm |
Hmotnost vozidla | 1 480 kg |
Motor 1LR-GUE | |
Umístění | vpředu |
Zdvihový objem válců | 4 805 cm3 |
Typ | Zážehový V10, rozvod DOHC |
Nejvyšší výkon | 412 kW (560 k) / 8 700 ot/min |
Nejvyšší točivý moment | 480 Nm / 6 800 ot/min |
Převodovka ASG | Šestistupňová robotizovaná sekvenční |
Pohon | Zadních kol |
Zavěšení (vpředu / vzadu) | Dvojité lichoběžníkové / víceprvkové |
Brzdy (vpředu / vzadu) | Keramické (CCM) |
Pneumatiky | |
Vpředu | 265/35 ZR20 (95Y) |
Vzadu | 305/30 ZR20 (99Y) |
Nejvyšší rychlost | 325 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 3,7 s |
Předprodejní fáze byla včera zahájena. Výběr zákazníků bude proveden na jaře 2010. Výroba a prodej bude probíhat od prosince 2010 do prosince 2012.
Výroba upraveného modelu LFA s možností výběru ze speciálních barev a model s dalšími úpravami pro jízdu na závodních okruzích bude zahájena začátkem roku 2012.
Základní charakteristika vozu
Vnější tvary poukazující na neobyčejné výkonové kvality
Silný a lehký
Nově vyvinutý vidlicový desetiválec o objemu 4,8 l se chlubí výjimečným výkonem, nicméně díky použití lehkých materiálů (slitin hliníku, hořčíku a titanu) a velmi kompaktním rozměrům (menším než u běžného V8) bylo možné dosáhnout optimálního rozložení hmotnosti a výjimečného výkonu na jednotku hmotnosti.
Kabina z kompozitu s uhlíkovými vlákny (CFRP – carbon fiber reinforced plastic ) přispívá k vysoké tuhosti karoserie a snížení celkové hmotnosti. Jedinečný kokpit je o 100 kg lehčí než srovnatelná kabina vyrobená z hliníku. Díky podrobné analýze a přesnému spojení kompozitních materiálů bylo možné dosáhnout vysoké tuhosti při nízké hmotnosti. Výrobní technologii kompozitů použitou v LFA, včetně jedinečné technologie spojování kompozitu a kovů, vyvinul Lexus vlastními silami.
Vyváženost
Relativně těžší komponenty vozu, jako je motor a převodovka, jsou umístěny mezi nápravami. Ke snížení těžiště vozu napomohlo mazání se suchou klikovou skříní a umístění příslušenství (olejové čerpadlo, vodní čerpadlo) za motor. K lepšímu rozložení hmotnosti přispívá i optimální umístění převodovky a palivové nádrže před zadní nápravou. Všechna tato opatření minimalizují posuny hmotnosti při průjezdu zatáčkami a stojí za výtečnými výkonovými parametry a stabilitou jízdy. Lehčí komponenty, jako např. chladič a elektrické ventilátory, jsou umístěny za zadní nápravou.
Krátká, široká a nízká karoserie LFA v kombinaci s motorem vpředu a pohonem zadních kol znamená optimální rozdělení hmotnosti v poměru 48:52 mezi přední a zadní nápravu, přesně podle záměru konstruktérů.
Orientace na řidiče
Sedadlo řidiče je umístěno blízko samotného těžiště LFA. Koncepci s centrálním umístěním sedadel (mezi nápravami a blíže k podélné ose vozidla) bylo možné použít díky uložení převodovky před zadní nápravou a svislému uspořádání trubky hnacího hřídele a výfukového potrubí, čímž se celý středový tunel zúžil. Smyslem těchto opatření je nabídnout řidiči maximální zpětnou vazbu od vozidla, zejména pak při sportovní jízdě nebo v situacích, kdy je řidič vystaven silnému přetížení.
Výkony plné emocí a výjimečný požitek z jízdy
Vysokootáčkový motor
Titanové ventily, ultralehká vahadla s povrchovou úpravou propůjčující tvrdost diamantu, nebo plně integrovaná spodní část klikové skříně, která snižuje čerpací ztráty ve vysokých otáčkách – to vše umožňuje řidiči vychutnávat si mohutný zátah při akceleraci až do maxima 9 000 ot/min. Vidlicový desetiválec LFA speciální konstrukce nabízí 90 % maxima točivého momentu v pásmu od 3 700 do 9 000 ot/min.
Přesná odezva
Nezávislé škrticí klapky s elektronickým řízením zajišťují přesné dávkování vzduchu do každého z deseti válců, což znamená okamžitou reakci motoru na pokyny od pedálu akcelerátoru. Oproti řešení s jedinou škrticí klapkou bylo možné zkrátit dobu odezvy motoru přibližně na polovinu.
U šestistupňové převodovky ASG jsou použity vysoce odolné synchronizační kroužky a zcela nově vyvinutý výkonný člen, díky kterému má řidič pocit výjimečně přímého řazení. K ještě vyšší míře kontroly nad vozem přispívají čtyři volitelné jízdní režimy a volič umožňující výběr ze sedmi různých rychlostí přeřazování, umožňující řadit na vyšší či nižší rychlostní stupeň i během pouhých 0,2 s.
O bezpečné zastavení se starají výkonné keramické brzdové kotouče (CCM – carbon ceramic material) dimenzované pro závodní okruhy, propojené se systémem elektronického řízení.
Čitelná ovladatelnost a úchvatná jízdní dynamika
Velmi lehká a tuhá kabina z kompozitu s uhlíkovými vlákny (karbonu) ve spojení s dvojitým lichoběžníkovým zavěšením vpředu a víceprvkovou nápravou vzadu je zárukou velmi stabilní jízdy plně pod kontrolou řidiče. Výsledkem práce konstruktérů zodpovídajících za aerodynamiku je plochý spodek karoserie, difuzor a zadní přítlačné křídlo aktivované při překročení stanovené rychlosti. Vozidlo tak čitelně reaguje za všech rychlostí a umožňuje dokonalé propojení mezi řidičem a jeho strojem.
Integrované řízení dynamiky vozidla (systém VDIM) spojuje několik bezpečnostních funkcí zajišťujících vysokou úroveň stability jízdy a preventivní bezpečnosti, nicméně bez zasahování do záměrů řidiče, zejména pak během sportovní jízdy.
Vzrušující burácení motoru a designová filozofie L-finesse
Vyladěný zvuk mají na svědomí sběrná výfuková potrubí identické délky v kombinaci s dvojicí výfuků stejné délky procházejících vícestupňovým hlavním tlumičem z lehkého titanu.
O mohutný zvukový doprovod se stará akusticky vyladěná vyrovnávací komora sání propojená s deseti samostatnými škrticími klapkami. Zvuky doprovázející sání a výfuk se v různých otáčkách překrývají, čímž vzniká skutečně vzrušující a inspirativní zvukové pozadí.
Pro design exteriéru je charakteristická pečlivě vyladěná aerodynamika a propracované proudění vzduchu. Díky použití kompozitního materiálu bylo možné nejen zvýšit pevnost a ušetřit hmotnost, ale také libovolně vytvarovat vnější panely vozu, a tak dosáhnout neotřelého vzhledu supersportu v duchu designové filozofie L-finesse. V interiéru se snoubí design a technologie nejmodernějšího přístrojového panelu, které doplňují nejrůznější balíčky individuálních úprav interiéru, umožňující splnit přání i těch nejnáročnějších zákazníků.
Další informace najdete na stránkách www.Lexus-LFA.com.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií