Nové exponáty by měly být zlatým hřebem expozice značky Toyota na 41. ročníku tokijského autosalonu. Autosalon bude otevřen běžným návštěvníkům v termínu od 24. října do 4. listopadu a bude se konat v mezinárodním konferenčním centru (Makuhari Messe) ve městě Makuhari v japonské prefektuře Chiba.
TMC vnímá autosalon jako příležitost poukázat na nové příležitosti v oblasti výroby automobilů, a tak zde každoročně odhaluje celé spektrum vývojových studií a průlomových technologií.
Expozice značky Toyota letos navazuje na téma předchozího tokijského autosalonu: „Harmonická jízda – nový zítřek pro lidi i planetu“. Toto téma zhmotňuje zasazení TMC vyrábět vozy oplývající individualitou, které ale zároveň harmonicky zapadají do potřeb společnosti.
Součástí expozice budou i studie automobilů šetrných k životnímu prostředí, včetně hybridního vozu s technologií Plug-in (PHV), který je považován za ideální cestu k účinnému splnění emisních limitů CO2 a diverzifikace energetických zdrojů, stejně tak jako elektromobilu (EV) vhodného k dojíždění na krátké vzdálenosti.
Modely Toyota představované na 41. tokijském autosalonu:
- 1. Vývojová studie PRIUS PLUG-IN HYBRID – hybridní vůz s technologií Plug-in
- 2. FT-EV II (budoucí elektromobil Toyota II) – elektromobil určený do města
- 3. TF109 – závodní monopost Formule 1
V průběhu tokijského autosalonu TMC zároveň představí své vývojové studie i ve virtuálním prostředí Toyota Metapolis, tedy na japonských webových stránkách, kde si zákazníci mohou sami procházet virtuální město. Virtuální expozice vozidel se objeví online 21. října na stránkách http://metapolis.toyota.co.jp.
Vystavované modely
1. Vývojová studie PRIUS PLUG-IN HYBRID (japonská premiéra)
Vývojová pětimístná studie PRIUS PLUG-IN HYBRID používá jako první vůz značky Toyota lithiumiontové akumulátory a vychází z modelu Prius třetí generace.
- K dobíjení akumulátorů je možné použít externí zdroj energie, např. běžnou domovní zásuvku.
- Vozidlo je možné provozovat i po vybití akumulátoru, je tedy zcela nezávislé na dobíjecí infrastruktuře.
- Díky vyšší míře využití elektřiny vykazuje tento model nižší spotřebu paliva než běžné hybridní vozy kombinující zážehový spalovací motor a elektromotor. Výsledkem je tak nižší spotřeba fosilních paliv, snížení hladiny emisí CO2 a menší znečišťování ovzduší.
- Cílem je ujet nejméně 55 km na jeden litr paliva1 a dosáhnout hladiny emisí CO2 max. 42 g/km při dojezdové vzdálenosti v režimu elektromobilu (EV) alespoň 20 km s plně nabitým akumulátorem.
- Přibližná doba dobíjení akumulátoru je 180 minut ze sítě 100 V, resp. 100 minut při napětí 200V.
Rozměry: délka 446 cm, šířka 174 cm a výška 149 cm Rozvor 270 cm.
2. FT-EV II (světová premiéra)
FT-EV II je malý čtyřmístný elektromobil určený k přesunům na krátké vzdálenosti. Vychází z myšlenky budoucí mobilní společnosti, kde budou elektromobily již běžnou záležitostí a dopravní prostředky se budou dělit podle účelu, charakteristiky využívané energie a stavu infrastruktury zásobování. FT-EV II se vyznačuje vysoce propracovanou karoserií, ideálně řešenou pro nasazení v městském prostředí.
FT-EV II má extrémně účelné zpracování karoserie. Je menší než ultra-kompaktní model „iQ“, nicméně stále umožňuje čtyřmístné obsazení.
Technologie plně elektronického ovládání bez mechanických vazeb umožňuje řídit veškeré funkce pomocí joysticku, včetně akceleračního pedálu, brzd a řízení; vzniká tak velký prostor pro nohy v místě, kde by jinak byl plynový a brzdový pedál.
- Vozidlo navržené s nízko položenou kapotou a pomocným okénkem pod čelním sklem, které zajišťuje výtečnou viditelnost směrem vpřed; průhledná zadní světla s LED diodami použitá kvůli vyšší bezpečnosti v prostoru kolem vozu.
- Elektrické posuvné dveře po obou stranách usnadňují nastupování i vystupování, zejména v těsných prostorách.
- Nejvyšší rychlost přesahující 100 km/h.
- Spolehlivý dojezd přes 90 km na plně nabitý akumulátor – více než dostatečný pro každodenní dojíždění.
- Extrémně tichá a pohodlná jízda s hladkým zrychlováním díky propracované technologii řízení motoru od TMC, která je součástí hybridního systému pohonu v rámci ekologických technologií TMC.
Rozměry: délka 273 cm, šířka 168 cm a výška 149 cm Rozvor 190 cm.
3. Závodní monopost TF109 Formule 1
TF109 se vyznačuje výtečnou aerodynamikou a vysoce spolehlivým motorem. Po osmiletech na okruzích Formule 1 přichází Toyota s vozem, který staví na bohatých závodních zkušenostech a prezentuje ty nejmodernější technologie a neotřesitelnou touhu po vítězství.
Průměrná spotřeba paliva vychází ze zadaných testovacích podmínek, kde se kombinuje spotřeba paliva při provozu v režimu elektromobilu (po dobití z vnějšího zdroje elektrické energie) a spotřeba v režimu hybridního vozu se zážehovým spalovacím motorem a elektromotorem po vyčerpání akumulátoru vozidla. Testovací jízdy proběhly v souladu s japonským testovacím jízdním cyklem JC08. Průměrná spotřeba paliva přirozeně do značné míry závisí na jízdních podmínkách, způsobu jízdy a denní ujeté vzdálenosti.
Rozměry: délka 464 cm, šířka 180 cm a výška 95 cm (včetně pilota a kamery). Hmotnost 605 kg.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.