Komise EU udělila koncernu Daimler AG cenu eSafety Award v kategorii “Industrie & Technologie“.
Zisk prestižního ocenění byl zdůvodněn dlouholetou angažovaností a průkopnickou rolí při zavádění technologií pro automobily, které zvyšují bezpečnost provozu. Ocenění komise EU předal zástupce jejího generálního ředitele Zoran Stancic dr.Jörgu Breuerovi, který v koncernu Daimler AG zastává funkci vedoucího oddělení aktivní bezpečnosti osobních vozů.
„Cenou eSafety Award jsme velice potěšeni. Utvrzuje nás v tom, abychom i do budoucna našim zákazníkům nabídli co nejvíce inovací v oblasti automobilové bezpečnosti a aktivně tak přispěli k dalšímu snížení dopravních nehod. Žádná automobilka neinvestuje do bezpečnosti automobilů srovnatelné prostředky jako Mercedes-Benz a bude tomu tak i v budoucnosti“, říká dr. Thomas Weber, člen představenstva Daimler AG zodpovědný za výzkum v koncernu a vývoj v Mercedes-Benz Cars.
e-Safety Award je oceněním poroty za vynálezy aplikované ve vozech Mercedes-Benz jako jsou brzdový systém ABS (1978, „Anti-Blockier-System“ zabraňující zablokování kol při plném brždění), ESP (1995, elektronický systém stability udržující cíleným přibržďováním jednotlivých kol zvolený směr jízdy) a BAS (1996), brzdový asistent podporující řidiče zvýšením tlaku v systému při nouzovém brždění, ale také první asistent jízdy v pruhu pro užitková vozidla a kontrola stability pro vozy nákladní automobily(2001). S dalším milníkem ve vývoji bezpečného automobilu přišel Mercedes-Benz v roce 2002, kdy zavedl systém PRE-SAFE, který poprvé propojil aktivní a pasivní bezpečnost. Od roku 2006 umožňuje funkce PRE-SAFE Bremse, že osobní automobily Mercedes-Benz jsou schopny v případě nebezpečné situace zcela samostatně zabrzdit. Ve stejném roce přišel Mercedes-Benz na trh s prvním, na bázi radaru pracujícím, brzdovým systémem Active Brake Assist také v segmentu užitkových vozů. Nový „ATTENTION ASSIST“ varující řidiče před zvýšenou únavou je od roku 2009 u nových vozů třídy E a třídy S součástí sériové výbavy.
Také pro budoucnost pracují výzkumníci koncernu Daimler na dalším zvýšení bezpečnosti cestujících a dopravy. Ukazuje to experimentální bezpečnostní vůz Mercedes-Benz ESF (Experimental-Sicherheits-Fahrzeug) představený u příležitosti letošní mezinárodní konference o bezpečnosti automobilu ve Stuttgartu. Mezi jeho celkem 13 inovací v oblasti bezpečnosti patří např. lehká nafukovací kovová struktura, která se během několika zlomků sekundy rozvine a dále tak pomáhá zvýšit bezpečnost posádky při nárazu – dokonce při snížené hmotnosti. Kromě toho navyšuje bezpečnost tzv. Braking Bag, což je v podlahové partii umístěná přídavná brzda ve formě airbagu, který se těsně před kolizí naplní a svým třecím obložením ve styku s vozovkou vůz dodatečně brzdí.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií