Tým Panasonic Toyota Racing se vrátil na podium v dramatické VC F1 Singapuru, což navíc znamenalo, v podobě 2. místa jezdce Tima Glocka, zatím nejlepší umístění Toyoty v letošní sezoně formule 1.
Timo tak potřetí v kariéře F1 vystoupil na stupně vítězů a podruhé v letošní sezoně, díky skvělé jízdě ze šestého místa na startu závodu, který se jel pod umělým osvětlením na městském okruhu Marina Bay.
Jeho cesta za dnešním vynikajícím výsledkem začala hned v prvním kole, když na měkké směsi pneumatik Bridgetsone Potenza postoupil o jednu pozici výše, na 5. místo. Jarno Trulli, který rovněž použil měkkou směs pneumatik byl po prvním kole na 17. místě. Timo Glock zvolil po první zastávce ještě měkčí pneumatiky, což ho předurčilo k pódiovému umístění, ale dvě kola poté byl závod přerušen výjezdem vozu „safety car“.
Jarno zajel k mechanikům v době přerušení pro měkčí směs pneumatik a vrátil se na 14. místě. Po opětovném startu závodu hájil Timo Glock své opět lepší 4. místo. Poté se dostal na 3. místo, aby po své konečné zastávce vyjel na trať jako druhý v celkovém pořadí na super měkkých pneumatikách. Následně ve vysokém tempu dojel Timo Glock na konečném 2. místě a získal tak pro Toyotu počtvrté stříbrnou pozici a dvanácté pódiové umístění během jejího působení ve F1.
Singapore Grand Prix
Jarno Trulli (st. č. 9, monopost TF109-06)
- Pozice na startu: 14.
- Pozice v cíli : 12. (+1m 13.009s)
- Zastávky – kolo: 21, 51
Timo Glock (st.č. 10, monopost TF109-05)
- Pozice na startu: 6th
- Pozice v cíli: 2. (+9.634s)
- Zastávky – kolo: 19, 45
Timo Glock
„Měli jsme skutečně skvělý víkend a tohle umístění je velkou odměnou pro tým. Po dobrém výkonu v kvalifikaci se mi povedlo skvělé druhé místo, a proto jsem opravdu nesmírně šťastný za sebe i za tým. Bylo velmi důležité se dostat v prvním kole před Fernanda Alonsa a já byl zklamaný, že se mi to nepovedlo již na startu. Pak jsem ale viděl, jak Fernando bojuje s Markem Webberem a využil jsem jejich souboje a dostal se před Alonsa. To se velmi vyplatilo, protože pak skvěle fungovala naše strategie, což byl klíčový moment celého mého závodu. Stále jsem se koncentroval na svou rychlost, abych neudělal chybu. Je to fantastický výsledek před VC Japonska. Bylo to nesmírně důležité pro celý tým – mechaniky, inženýry a také pro všechny lidi doma v Kolíně nad Rýnem a v Japonsku. Auto fungovalo bezvadně i díky nové sadě aerodynamických dílů a já věřím, že budeme opět konkurenceschopní také na okruhu v japonské Suzuce.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií