Hyundai Santa Fe poháněný novým vznětovým motorem R 2,2 litru v kombinaci s pohonem všech kol a novou šestistupňovou mechanickou převodovkou má emise CO2 jen 176 g/km. To je značné zlepšení v porovnání s obdobně vybavenou dosavadní verzí Santa Fe, která měla emise CO2 ve výši 191 g/km. Turbodiesel 2,2 litru dosahuje největšího výkonu 145 kW (197 k) a největšího točivého momentu 421 N.m v rozpětí otáček 1800 až 2500 min-1.
Díky zcela novému turbodieselu a modernizovaným zážehovým jednotkám vypouští inovované SUV výrazně méně emisí CO2.
Pro zákazníky preferující zážehové motory je připraven čtyřválec Theta-II, který ze zdvihového objemu 2,4 litru nabízí největší výkon 128 kW (174 k). Všechny motory splňují emisní normu Euro 5. Turbodiesel R 2,2 litru je na vybraných trzích vybaven filtrem pevných částic. Pro všechny motory jsou k dispozici nejmodernější šestistupňové mechanické a samočinné převodovky.
Inovace snižující spotřebu
Nové vozy Santa Fe dosahují nižší spotřeby paliva díky různým inovacím, mezi něž patří nový systém řízení činnosti alternátoru, který alternátor odpojuje v okamžiku sešlápnutého pedálu spojky, aby se snížilo zatížení motoru.
Funkce „ECO“ učí řidiče hospodárnému stylu jízdy. U vozů s šestistupňovou samočinnou převodovkou používá ikonka „ECO“ červené, bílé nebo zelené světlo, aby vyjádřila úroveň spotřeby paliva. Varianty s mechanickou převodovkou mají ikonku umístěnou na displeji LCD palubního počítače. Ikonka začne blikat v okamžiku, kdy motor dosáhne optimálních otáček pro zařazení dalšího převodového stupně.
Dalšími inovacemi pro snížení spotřeby jsou pneumatiky s obsahem siliky a menším valivým odporem a aerodynamicky optimalizovaný zadní spoiler.
Vyšší úroveň bezpečnosti
Riziko kolize s překážkou při couvání snižuje na přání dodávaná zadní kamera vestavěná do spoileru. Obraz z kamery se zobrazuje na barevném displeji LCD integrovaném do vnitřního zpětného zrcátka.
Nový senzor převrácení aktivuje v případě převrácení vozu boční airbagy a předpínače bezpečnostních pásů. Ve většině zemí jsou nyní všechny modely vybaveny aktivními opěrkami hlavy a stabilizačním systémem ESP.
Exteriér
Úpravy exteriéru se omezily na drobné detaily. Maska chladiče se třemi příčkami v barvě karoserie nahradila dosavadní matně černou masku se dvěma příčnými lištami. Svěží vzhled dostaly přední a zadní nárazníky, světlomety, mlhovky a zadní sdružené svítilny. Výčet změn završují kola s novým designem, boční ozdobné lišty, sportovnější koncovky výfuku a aerodynamicky tvarované podélné střešní nosiče.
Interiér
Nejnápadnější změnou v interiéru je nový přístrojový štít SuperVision a vestavěný navigační systém. Zadní kamera se dodává na přání ve spojení s navigačním systémem nebo elektrochromatickým vnitřním zpětným zrcátkem.
Již v základním stupni výbavy GL vytvářejí příjemné prostředí elegantní ozdobné výplně ze dřeva s proužkovaným vzorkem a čalounění sedadel novou tkaninou. Modely GLS mají luxusnější čalounění sedadel a černé karbonové ozdobné prvky, které podtrhují moderní, technicky zaměřený vzhled.
Nový čistič vzduchu odstraňuje z kabiny nepříjemné pachy, které mohou vznikat v důsledku případného růstu hub v klimatizačním systému.
Stupně výbav a výbava na přání
Santa Fe se bude nabízet ve dvou stupních výbav GL a GLS.
Výbava na přání pro modely GLS zahrnuje systém sledování tlaku vzduchu v pneumatikách (pouze v kombinaci s 18“ koly), xenonové světlomety s ostřikovači a bezklíčový přístupový systém s tlačítkovým spouštěním motoru.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.