Blue-Will je zkušebnou nových nápadů, které sahají od jedinečného profilu až po řízení bez mechanického spojení volantu s koly (steer-by-wire) nebo ovládání prostřednictvím dotykové obrazovky.
Na jedno nabití akumulátorů lze čistě elektricky ujet až 64 km. Kombinovaná spotřeba paliva může klesnout až k 2,2 l/100 km.
Čtyřmístný koncept Blue-Will má panoramatickou skleněnou střechu vybavenou solárními články pro dobíjení akumulátoru a tepelný generátor na přeměnu tepla výfukových plynů na elektrickou energii.
Futuristický design je dílem studia Advanced Design, jehož cílem bylo zaujmout vskutku jedinečnými charakterovými linkami a propracovanými tvary svobodné lidi ve věku přibližně 30 až 40 let žijící ve městech a mladé rodiny. Design konceptu Blue-Will navrhlo v Koreji designérské středisko Namyang, které v současnosti vede Oh Suk-Geun, výkonný viceprezident pro design.
Výrazné charakterové křivky pomáhají definovat dynamický charakter, jímž koncept Blue-Will vystupuje z řady. „Inovativní tvarový jazyk dokonale vyjadřuje přítomnost ekologických technologií, které používá koncept Blue-Will,“ řekl výkonný viceprezident Y.K.Oh. „V době rostoucího zájmu o ochranu životního prostředí a zajištění dostatku energetických zdrojů pro budoucnost demonstruje koncept Blue Will ekologicky orientovaným zákazníkům po celém světě, že Hyundai disponuje praktickým hybridním řešením, které se objeví v příští generaci vozidel této značky,“ dodal.
Exteriér
Ekologická elegance se stala základním mottem pro návrh designu nového konceptu. Ladné charakterové křivky a propracované tvary pozvedávají tento hybridní vůz nové generace na zcela novou úroveň. Uhlazené tvary konceptu Blue-Will pokračují i na spodku vozidla, který je zcela zakrytý panelem, jenž minimalizuje aerodynamický odpor s cílem maximálně snížit spotřebu paliva.
Panel s diodami LED na přídi vyjadřuje velmi osobité, futuristické pojetí. Zvlášť praktický je zadní nosič jízdních kol integrovaný úhledně do zavazadlového prostoru. Vyspělé materiály jako plasty vyztužené uhlíkovými vlákny a nanokompozity, z nichž jsou vyrobeny boční prahy, ochranné lišty a blatníky, minimalizují hmotnost.
Rám světlometů je vyroben z recyklovaného plastu PET, zatímco další díly v interiéru a exteriéru jsou vyrobeny z bioplastů PLA a PA11.
Interiér
Designéři zcela nově uspořádali vnitřní prostor, v němž dosáhli digitálního proudění. Ultratenký displej TOLED (Transparent Organic Light Emitting Diode) je uložen na sloupku řízení, který je nastavitelný výškově i podélně. Technologie tenkých fólií TOLED umožňuje plně barevné zobrazovaní informací s vysokým rozlišením.
Středová konzole má pozoruhodně jednoduchý a čistý vzhled díky ovládání klimatizační soustavy, voliče jízdního režimu a informačních a zábavních systémů prostřednictvím dotykového displeje. Ústředním bodem je tzv. Eco-Coach, grafický displej, který podporuje řidiče ve snaze o hospodárnou jízdu průběžným sdělováním informací o spotřebě paliva a účinnosti jízdy. Reproduktory mohou sloužit přístrojům připojeným k vozidlu prostřednictvím rozhraní Bluetooth.
Hybridní architektura Blue Drive
Koncept Blue-Will je poháněn celohliníkovým zážehovým motorem 1,6 litru s přímým vstřikováním benzinu o výkonu 112 kW (152 k), který spolupracuje s plynulou převodovkou CVT a elektromotorem o výkonu 100 kW. V tomto paralelně uspořádaném hybridním systému vlastní konstrukce Hyundai může kola v závislosti na podmínkách pohánět přímo spalovací motor, nebo elektromotor, nebo to mohou být současně oba zdroje hnací síly. Tento paralelní hybridní systém se stane základem budoucích hybridních vozů Hyundai. Prvním z nich bude Sonata nové generace určená pro americký trh.
Palivová nádrž byla umístěna pod zadní sedadla, aby se uvolnil co největší prostor pro zavazadla. Pod zadními sedadly jsou také lithium-polymerové akumulátory, které lze dobíjet z domácí elektrické sítě. Hyundai je první automobilkou na světě, která používá lithium-polymerové akumulátory v sériově vyráběném hybridním vozu Elantra LPI HEV.
Dalším výrazem konstrukční důmyslnosti konceptu Blue-Will je inovativní panoramatická střecha, v jejímž skle jsou barevně senzitivní solární články, které nebrání výhledu. Solární články poskytují dostatek elektrického proudu pro napájení ventilátoru, který snižuje vnitřní teplotu v případě, že je vůz zaparkován na slunci.
Tepelný generátor: inovace pro ještě lepší využití energie
Tepelný generátor ve výfukovém sběrném potrubí získává zpět energii z horkých výfukových plynů. Tepelný generátor převádí teplo na elektrickou energii, která slouží k pohonu příslušenství. Další zvýšení hospodárnosti přinášejí pneumatiky s nízkým valivým odporem a brzdy s malým aerodynamickým odporem, u nichž byla zvláštní pozornost věnována konstrukci brzdových destiček a třmenů.
Technické údaje
Délka | 430 cm |
Šířka | 180 cm |
Výška | 146 cm |
Rozvor | 270 cm |
Pneumatiky | 245/40 R 20 s nízkým valivým odporem |
Motory | Gamma GDI 1,6 l 112 kW (152 k) |
elektromotor 100 kW | |
Převodovka | CVT |
Akumulátory | Lithium-polymerové |
Spotřeba paliva(čistý hybridní režim) | 4,3 až 4,7 l/100 km |
Spotřeba paliva(režim plug-in hybrid) | 2,2 l/100 km |
Dojezd | 1050 km |
Řízení | Bez mechanické vazby (steer-by-wire) |
Přístrojový panel | Ultratenký displej TOLED |
Volič jízdního režimu a ovládání klimatizace | Dotykový displej |
Přídavná výroba elektrického proudu | 1. Termoelektrický generátor na výfukovém potrubí |
2. Barevně senzitivní solární články umístěné ve střeše | |
3. Rekuperace kinetické energie při brzdění |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.