Nový Citroen C3 – Visiodrive

Citroen představuje novou C3. Je nádherná. Je mladá. Je inteligentní.

Nová C3 má ambiciózní cíl: nahradit svého úspěšného předchůdce, kterého se prodalo více než 2 miliony kusů.

Nový Citroen C3 – Visiodrive

„Tento nový model je pro značku Citroën velmi důležitý a představuje pro nás možnost splnit si ambice, které do něj vkládáme, tedy získat větší podíl na trhu, jak u soukromých, tak firemních zákazníků,“ říká generální ředitel společnosti Citroën Frédéric Banzet.

Zvolený postup je jasný: vzít to nejlepší z vozu C3 a posunout se ještě dále.

Tento vůz, přezdívaný Visiodrive, má všechny důvody okouzlit:

  • jedinečnou a hodnotnou osobností, díky protáhlejším liniím a vysoké úrovni kvality provedení, která znamená nový krok kupředu v této kategorii.
  • inteligentní architekturou přinášející zcela nadstandardní prostornost, i když současně jde o jeden z nejkompaktnějších vozů na trhu. Požadavek, který jde proti trendu k neustálému zvětšování, aniž by to bylo na úkor místa.
  • obdivuhodnými a úspornými dynamickými jízdními vlastnostmi, kde se podařilo současně zlepšit komfort i pohodlí na palubě, jak ve městě, tak mimo něj, u všech pohonných jednotek se podařilo snížit spotřebu paliva a splnit ambiciózní plán na snížení emisí CO2.

Díky svým výkonům, které jsou na nejvyšší úrovni v celém segmentu, zaujímá C3 místo nejoblíbenějšího domácího vozu a nejpoužívanějšího auta firemních vozových parků.

Nový Citroën toho však nabízí ještě víc. Je unikátní svým čelním sklem Zenith. Kromě velkého množství světla a výhledu poskytuje posádce našeho Visiodrivu dosud nepoznaný automobilový zážitek.

„Citroen s novým modelem Citroen C3 otevírá nové perspektivy automobilového světa. Světa, ve kterém se rozum a odpovědnost snoubí s novými požitky z jízdy. S novými emocemi.“ Vincent Besson, produktový a marketingový ředitel.

Nový Citroën C3, který se bude vyrábět ve francouzských továrnách v Aulnay a v Poissy, se na trhu objeví v listopadu 2009.

Nová C3 je výrazná

Zachovává si geny vyzařující dojem zaoblenosti a bezpečí a díky protáhlejším a plynulejším liniím přidává více dynamiky. Přejímá rovnováhu klenutých tvarů současného modelu C3, které ještě zvýrazňují střešní oblouky. Díky těmto vnějším znakům se jasně odlišuje od svých konkurentů.

Její styl získává i na dynamice, vykazuje výraznější, plynulejší a aerodynamičtější vzhled a linie. Na nové C3, která se honosí novými stylizovanými šípy loga značky, zaujme mřížka přístupu vzduchu, jež jakoby chtěla nasát asfalt před sebou, světlomety a světla bumerangového tvaru, dosud nevídaná prosklená plocha obklopující místo řidiče a blatníky výrazného reliéfu a tvaru, které vůz tisknou k vozovce.

Nový model C3 znamená nové měřítko z hlediska kvality provedení ve své kategorii, zejména díky péči, která byla věnovaná povrchové úpravě, spojům a začištěním, použití chromovaných ozdobných prvků na klikách dveří, lištách kolem oken a na výfuku. Změnu potvrzuje i výběr mezi 10 elegantními odstíny karoserie a kola velkých rozměrů, od 15 do 17 palců.

Zcela nový styl interiéru

Interiér nového modelu C3 se inspiroval od luxusnějších modelů, především od vozu DS3. Zhmotňuje se tak odhodlání Citroënu zaútočit na vyšší kategorie vozů a poskytnout svým zákazníkům lepší úroveň komfortu a vyjádření společenského statutu.

Styl exteriéru nové C3 se odráží i v interiéru, z něhož vyzařuje plynulost a dynamika. Důkazem je horizontální tvar palubní desky, stříška sdruženého přístroje jakoby levitující v prostoru, plastický volant, a soustředění všech ovladačů do osy před řidičem. Nový středový přístroj kombinující dva analogové a jeden digitální LED číselník je také důkazem toho, že design palubní desky je ve stylu retro a přitom i high tech.

Nová C3 okouzluje svým stylem i svou elegancí.

Používá kvalitní nadstandardní materiály, například na palubní desce z měkčeného plastu, kterou podtrhuje matně šedá nebo leskle hliníková lišta. Jednotlivé chromované ozdobné prvky, leskle černý středový panel a kožená sedadla vnášejí do interiéru ještě více luxusu a elegance. Nová C3 tak nabízí zcela novou úroveň zpracování a kvality provedení.

Kvalita do sebemenších detailů

Na všechny tyto kvalitativní parametry se Citroën soustředí již ve vývojové a výrobní fázi vzniku nové C3. Splňuje tak vyšší cíle kvality kladené jak na nový vůz, tak i pak na jeho provoz. Nová C3 je tak prvním vozem značky Citroën na trhu, při jejímž vývoji bylo využito zcela nové schéma bez prototypu, jehož cílem je co nejrychleji vytvořit auto představující sériový vůz. Tento postup přináší výrazné zvýšení kvality: umožní totiž již do vývojové fáze zapojit všechny aktéry procesu – vývojové konstruktéry, dodavatele i výrobce – a co nejdříve vytvořit reprezentativní výsledek odpovídající definitivní verzi vozu.

Aby byla zaručena optimální spolehlivost a odstraněny poslední nedokonalosti, ujedou vozy před uvedením do prodeje více než 2 miliony kilometrů.

Kromě tohoto postupu je výhodou nové C3 i to, že se vyrábí v továrnách skupiny PSA v Aulnay a Poissy, které ve všech bodech splňují požadavky značky na kvalitu. Tato výrobní střediska s certifikátem kvality ISO 9001 využívají nejnovější technologické průmyslové nástroje. Navíc mají velkou zkušenost s výrobou hatchbacků segmentu B.

Továrna v Aulnay, která se bude plně věnovat pouze výrobě nové C3, byla zcela rekonstruována v souladu se všemi postupy nového výrobního systému PSA a Lean Manufacturing. Její nová organizace výroby „mono-flow“ umožní optimalizovat kvalitu výroby a zkrátit reakční dobu vůči požadavkům zákazníků.

Optimalizované vnější rozměry

Nová C3 patří mezi nejkompaktnější vozy svého segmentu. Neustoupila tlaku inflace a zůstala pod hranicí 4 metrů: měří 394 cm na délku, 173 cm na šířku a 152 cm na výšku. Požadavek, který jde proti trendu k neustálému zvětšování, aniž by to bylo na úkor místa. S poloměrem otáčení 10,2 m navíc perfektně vyhovuje potřebám městského provozu.

Velkorysý vnitřní prostor pro co největší komfort posádky

Vůz je zvenku kompaktní, aniž by to však mělo vliv na interiér. Nová C3 nabízí velký vnitřní prostor, díky němuž splňuje požadavky, které s sebou nese její nový statut francouzského nejoblíbenějšího domácího vozu a nejpoužívanějšího auta firemních vozových parků.

Aby se docílilo takto inteligentní architektury, bylo ve fázi vývoje tohoto pětimístného hatchbacku nutné využít velké kreativity.

Má totiž výjimečné vlastnosti:

  • volná horní část palubní desky, s 13 litrovou přihrádkou před sedadlem spolujezdce, která však není zabudovaná dole, a uvolňuje tak místo pro nohy cestujícího vepředu. Díky tomuto důmyslnému uspořádání se spolujezdec může posunout dopředu o 8 cm oproti řidiči a přitom si zachovat pohodlnou pozici a cestujícímu za sebou uvolnit velké místo na nohy;
  • útlá opěradla předních sedadel, která o 3 cm zvětšují prostor pro kolena cestujícím vzadu;
  • zvýšená sedadla uvolňující prostor pod sedadly pro nohy cestujících vzadu. Tato zvýšená sedadla umožňují rovněž ideální, pohodlnou a vzpřímenou polohu těla na všech sedadlech a usnadňují nastupování a zlepšují výhled.

Je-li vnitřní prostor v nové C3 velkorysý, je objem jejího 300 litrového zavazadlového prostoru naprosto příkladný. Optimalizované bylo i zpracování zavazadlového prostoru, kdy byl snížen práh (22,7 cm) a zvětšena šířka (104 cm). Pro snazší převážení nákladu jsou v něm umístěny 4 háčky a může být vybaven i vyjímatelnou síťkou. Pro optimální nákladovou kapacitu lze navíc opěradla zadních sedadel dělených v poměru 2/3 – 1/3 jednou rukou a jediným pohybem sklopit, a to buď ze zavazadlového prostoru nebo od zadních dveří.

Nová C3 nabízí řadu velkých odkládacích přihrádek (kapsy v předních a zadních dveřích, středová konzola, přihrádky v čelním panelu,…), které lze doplnit středovou loketní opěrkou se 2 přihrádkami nebo výsuvnou zásuvkou pod sedadlem spolujezdce vepředu.

Čelní sklo Zenith: obrovská inovace

Nová C3 přináší nový, dosud nepoznaný zážitek díky čelnímu sklu Zenith. Jde o mistrovské technologické dílo. Díky své výjimečné délce 1 350 mm zvětšuje zorné pole cestujících vpředu o 80° směrem nahoru: horní příčka zmizela. Vypouklé sklo je vsazené mezi užšími sloupky a celé posádce usnadňuje 3 výhled vpřed a poskytuje nadstandardní výhled bez jakýchkoliv omezení. Možnost nepřetržitého sledování okolí. Úplné otevření se světlu.

Pro zajištění maximálního komfortu se 25 cm skla postupně zatmavuje po celé šířce čelního skla, což umožňuje plynulý přechod mezi optimální ochranou před slunečními paprsky nad hlavami cestujících vpředu a obvyklou průhledností směrem dopředu. Součinitel přenosu tepla je u této zatmavené části 9, oproti 50 u klasicky tónovaných skel. Řidič i spolujezdec na předním sedadle se tak mohou těšit z velkého množství světla, které však není agresivní. V případě prudkého slunce se lze částečně nebo po celé ploše chránit pevnou clonou se dvěma stínítky s jednoduchou a intuitivní manipulací. Požitek i za plného světla.

Hatchback s největším čelním sklem a s nejmenší střechou na trhu tak nabízí naprosto nové, nepoznané automobilové zážitky! A přitom zajišťuje větší výhled a více světla pro větší bezpečnost a požitek z jízdy. Vyrovnanost, kterou přináší terapie světlem.

Smyslový hatchback

Nová C3 nabízí opravdovou pohodu pro všechny cestující: akustický a vibrační komfort a příjemné prostředí, zejména díky velkému prosklení a parfémovanému osvěžovači vzduchu.

Základní podmínka komfortu: dokonalá akustika. Odhlučnění nové C3 je na úrovni těch nejlepších vozů segmentu. Vibrace a zvuk motoru, aerodynamický hluk, zvuk jízdy a jakékoliv otřesy jsou utlumeny a v interiéru vládne příjemná atmosféra.

Izolace a absorpce hluků byly provedeny co nejblíže u zdrojů zvuků a nárazů, především na úrovni:

  • motorového prostoru (155 dm2 absorpčních materiálů oproti 48 dm2 u současného modelu C3),
  • dveří, aby se posílil dojem kukly. U dveří bylo přidáno těsnění u prahové lišty a v přední části a byla zvýšena gramáž těsnících vrstev (200 gr/m2 oproti 90 gr/m2 běžným v segmentu).

Posádka nové C3 se ve dneh v noci koupe v bublině světla. Přirozeného, které do kabiny vniká mnoha prosklenými plochami, a umělého, díky různým zdrojům světla v interiéru. V noci může k měkkému světlu přispět i příjemné doprovodné světlo interiéru, které lze upravovat pomocí reostatu a tvoří jej světelný zdroj v přihrádce středové konzoly a osvětlení vpředu u podlahy. Vozy vybavené čelním sklem Zenith a paketem Viditelnost (automatické rozsvěcování světel, automatické spouštění stěračů a automatická clona vnitřního zpětného zrcátka) nabízejí rovněž řadu 3 LED bílých diod osvětlujících centrální část středové konzoly.

Vůz sledující nejnovější trendy

Nová C3 vytváří kuklu přinášející nadstandardní smyslové zážitky. Nabízí dosud nevídaný hifi systém, díky němuž se posádka vozu přenese do reálného koncertního sálu: Hifi System®. Toto zařízení, které zahrnuje třetí, středový kanál umístěný uprostřed palubní desky a subwoofer v zavazadlovém prostoru, vytváří zvuk s nádherně bohatými hloubkami, díky nimž jsou i extrémní frekvence věrně reprodukovány. Výjimečné akustické výkony.

Pro ty, kdo chtějí ve voze pouštět své vlastní hudební nahrávky, je určen Connecting Box, který tvoří zásuvka USB ve středové konzole, vedle zástrčky typu Jack, ale také hands free sada s technologií Bluetooth®. Tento systém vybavený technologií „streaming audio“ umožňuje poslouchat hudbu uloženou v přenosném přehrávači, aniž by ho bylo nutné připojovat k audio systému. Cestující si tak mohou pouštět oblíbené tituly nahrané v telefonu, ale také v iPodu. Všechny přenosné přehrávače lze uložit do přihrádky v horní části palubní desky.

Pro nejnáročnějšího uživatele sledujícího nejnovější trendy může být nová C3 vybavena navigačním systémem MyWay. Tento nový audio a multimediální systém s komplexní nabídkou a zajímavou cenou obsahuje nejen barevnou zabudovanou navigaci s dosahem po Evropě, audio systém s přehrávačem CD a soubory ve formátu MP3/WMA, ale také hands free sadu s technologií Bluetooth®.

Vyrovnané dynamické jízdní vlastnosti

Nová C3 nabízí jízdní vlastnosti dokonale přizpůsobené definici vozu a charakteru značky. Projevuje se to důrazem, který se pravidelně klade na bezpečnost, viditelným zlepšením pohodlí při řízení a současně zachováním vynikající úrovně komfortu.

Nová C3 využívá přední nápravu typu pseudo McPherson, novou zadní nápravu s neformovatelnou příčkou a elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, vyzkoušená řešení, které jsou dokonale přizpůsobená vlastnostem vozu. Jejich součinností se dosahuje vynikajícího kontaktu s vozovkou. Pro novou C3 je charakteristické také snížení příčných náklonů a velmi dobré reakce vozu, zejména při náhlých změnách pohybu vyvolaných mimořádnou situací, což řidiči dodává velmi citelný pocit snadnosti řízení a ovládání vozu.

Nápravový systém využívá různá nastavení odpružení přizpůsobená výkonu a krouticímu momentu motorů. Nabízí tak vynikající rovnováhu mezi komfortním řízením a bezchybnou jízdní stabilitou, což vyhovuje očekáváním velmi různorodé klientely.

Nové C3 jako vždy velmi záleží na bezpečí posádky, proto je sériově vybavena předními kotoučovými vzduchem chlazenými brzdami, ABS spojeným s elektronickým rozdělovačem brzdných sil (EBD) a brzdovým asistentem pro kritické situace (EBA). Pro zajištění vynikajících jízdních vlastností je také u všech verzí nového Citroënu C3 k dispozici elektronický stabilizační systém (ESP).

Kromě jízdních vlastností patří mezi základní výhody nové C3 bezpečnost posádky. Sériově je proto od 2. verze vybavena 6 airbagy (řidič, spolucestující vpředu, boční a hlavové) a omezovačem rychlosti / tempomatem. Všech 5 míst je opatřeno bezpečnostními pásy a navíječi a 3 upínacími body, spojenými se systémem omezovače přítlaku. A konečně obě boční zadní sedadla jsou sériově vybavena úchyty Isofix k upevnění dětské sedačky, abyste své děti mohli vozit zcela bezpečně.

Vyrůst a udržet si linii

Nový model Citroen C3 se může pochlubit tím, že si umí udržet linii a nepřibrat! Jde o výjimečný výkon, když se podíváme na velice přesvědčivé zvýšení úrovně komfortu a vnitřního prostoru.

Tento úspěch je výsledkem dlouhodobé práce zaměřené na snížení hmotnosti vozu, kdy se konstruktéři snažili nalézt veškeré možné zdroje odlehčení. Tento záměr byl znám již od počátku projektu: v zadávacích podmínkách se uváděla omezení, která by měla hmotnost snížit – například použití přímé příčky v palubní desce namísto zakřivené. Vytvořené nové zadní nápravy také ušetřilo 13 kg. Moderní postup doplněný studiemi „díl po díle“, který umožnil nahromadit úspory hmotnosti díky ISO-technologii. Masivní využívání digitálních výpočtů pro definice a testy (tvrdosti, akustiky, reakce na nárazy,..) těchto dílů umožnilo optimalizovat každou složku nejen z hlediska hmotnosti, ale také technické kvality.

Díky tomuto snížení hmotnosti a propracované aerodynamice (CX=0,30) se novému modelu Citroën C3 podařilo zajistit snadnou ovladatelnost a schopnost reagovat, ale také snížit spotřebu a emise CO2.

CO2, programovaná optimalizace

Nový Citroën C3 přichází na trh s dynamikou snižování CO2. Od jeho uvedení na trh se to projevuje ve verzi 99 g CO2 / km u motoru HDi 90 FAP.

Nová C3 je opatřena ekologickými a úspornými motory: 3 naftovými motory HDi (70, 90 a 110 FAP) a 4 benzínovými motory Euro V (1.1, 1.4i, VTi 95 a VTi 120). Všechny jsou spojeny s pětistupňovými manuálními převodovkami, kromě motoru HDi 110 FAP, který je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou, a motoru VTi 120, u kterého si zákazník může vybrat mezi pětistupňovou manuální a čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Emise CO2 nové C3 dokonale splňují vedoucí postavení značky z hlediska ochrany životního prostředí a požadavky značky. Ve smíšeném režimu jsou emise naftových motorů vždy pod 118 g CO2 / km – přičemž nabídka začíná na 99 g CO2 / km – a u benzínových motorů jsou emise mezi 134 a 160 g CO2 / km.

Vzhledem k tomu, že automobilisté se čím dál více zajímají o „ekologické“ a „úsporné“ řízení, je nová C3 současně sériově vybavena indikátorem změny převodového stupně, který přispívá k úspoře paliva.

Pokles spotřeby se ještě více projeví v roce 2011, kdy se do prodeje dostanou vozy s novými pohonnými jednotkami se systémem Stop & Start 2. generace. Budou spojené s pěti a šestistupňovými manuálními převodovkami a jejich emise CO2 v naftové verzi budou pouze 95 a 90 g CO2 / km. V benzínové verzi se bude nabízet nová generace tříválcových motorů s emisemi méně než 100 g CO2 / km.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...