Citroen na Rally Finsko (30. července – 2. srpna 2009)

Šampionát začíná teprve ve Finsku!

Pětinásobný mistr světa v rally Sébastien Loeb, ztrácející jediný bod na vedoucího pilota průběžného pořadí Mikko Hirvonena, věří, že šampionát skutečně začíná až nyní v Jyväskylä!

Loeb a jeho spolujezdec Daniel Elena doufají, že se jim podaří zopakovat památné vítězství z loňského roku a tím se znovu posunout do čela klasifikace mistrovství světa pilotů. Citroën Total World Rally Team bude ve Finsku startovat coby vedoucí tým průběžného pořadí mistrovství světa Poháru konstruktérů, Dani Sordo a Marc Martí by rádi dojeli na stupních vítězů na povrchu, na kterém se cítí stále lépe.

Jen tři!

Vysoké rychlosti, velkolepé skoky vozů a nečekané zatáčky bývalé Rally 1000 jezer jsou jedinečnou příležitostí pro všechny piloty. Finská rally se coby součást programu mistrovství světa jela už 33krát, ale v celé historii pouze tři neskandinávštví piloti mohli v Jyväskylä bouchat šampaňské – Carlos Sainz, Didier Auriol a …Sébastien Loeb, který po vzrušujícím souboji s Mikko Hirvonenem stanul nejvýš. Sébastien Loeb a Daniel Elena by samozřejmě rádi zopakovali stejný triumf na domácí půdě svých největších rivalů.

Loeb: Útok – jediná možnost!

„Bylo by určitě mnohem víc uklidňující, kdybychom do této rally vstupovali s náskokem řekněme 20 bodů. Loni byl Mikko za námi o tři body,“ vzpomíná Séb. „Tentokrát je odstup ještě menší a zbývají poslední čtyři podniky do konce sezony. Řekl bych, že mistrovství fakticky začíná nanovo právě ve Finsku a naše možnost je jediná – útočit.“

Možné vítězství ve Finsku opírá o bezmeznou důvěru ve svůj vůz a noty. „Náš C4 WRC se průběžně zlepšuje a je plně konkurenční právě pro tento podnik. Také loni jsem svému vozu plně důvěřoval, a to mi umožnilo jet naplno hned od začátku až do cíle. To se ukázalo být rozhodující v tvrdém boji, po které jsme na konci měli náskok méně než 10 sekund…Pokud budeme chtít vyhrát, musíme zopakovat stejný výkon.“

Sordó: Lépe než loni?

Po druhém místu v Polsku budou Dani Sordó a Marc Martí znovu útočit na pozice na stupních vítězů, a to na povrchu, který jim stále více sedí. „Polsko se ukázalo jako velmi dobrá příprava na Finsko. Loni jsme neuspěli v souboji s Chrisem Atkinsonem, ale ještě jsme skončili čtvrtí. Doufám, že letos bych mohl skončit ještě lépe. Finské tratě skýtají jedinečné vzrušení, i když už na nich není tolik slavných skoků, jak tomu bývalo v minulosti této soutěže. Nejtěžší jsou slepé vrcholy, které vyžadují bezmeznou víru ve vaše poznámky. Uvidíme, jak to půjde, ale v každém případě chceme ještě jednou zabodovat tolika body pro Pohár konstruktérů a pomoci Citroënu.“

Tři otázky pro Sébastiena Loeba

Jak hodnotíte stav mistrovství světa před vstupem do 9. podniku?

„Je těžké mít čistou hlavu za situace, která momentálně je. Ale i tak se cítím poměrně uvolněně. Navzdory některým článkům jsem nestrávil prázdniny v simulátoru F1! Využil jsem většinu z krátkého času přestávky sám pro sebe. Navštívili mě přátelé a dopřáli jsme si víkend v Alpách na horských kolech, při raftingu a canoyngu. Zbývají poslední čtyři kola soutěže a my nemáme jinou možnost než útočit. Když vezmete v úvahu všechna rizika, která se mohou přihodit, tak právě to dělá tohle mistrovství tak zajímavé…“

Nakolik vás ovlivnil nepříjemný zahajovací den Rally Polsko?

„Samozřejmě jsem to v tu chvíli nebral moc sportovně. Kdybych viděl pařez během seznamovacích jízd, poznamenali bychom si to a použili bychom jinou stopu do zatáčky. A pak se to stalo a já rozbil o ten pahýl přední nápravu. Pokaždé, když vznikne podobný problém, náš technický tým podrobně analyzuje problém a prozkoumal také poškozený díl. Zjistili, že právě u tohoto dílu byly určité problémy z výroby. Ale člověk si nemůže být jist nikde na trati.“

Zbývají poslední čtyři rally. Jak k nim přistoupíte?

„Loňský rok ukázal, že jsme schopní se měřit s Finy na jejich domácí půdě. Rally Austrálie bude opět otevřená pro všechny, takže všichni budou mít stejnou šanci. V Katalánsku bychom měli být papírově ve výhodě, ale jsem si vědom, jak moc se Mikko zlepšil na hladkých površích. Sezona skončí na Wales Rally GB, kterou jsme loni vyhráli, ačkoli tam je Mikko jako doma. To by mohlo být velké finále. Může se stát, že jeden z nás soutěž nedokončí. Pokud by se to stalo, bylo by pak prakticky nemožné dohnat ztrátu, pokud by druhý pilot neudělal žádnou chybu. Jedna věc je ale jistá – vítězství ve Finsku by mi dalo velkou psychickou výhodu do posledních třech soutěží…“

Rally Finland (30. července – 2. srpna), 9 rally z 12

  • Povrch: šotolina
  • Centrum rally: Jyväskylä
  • Seznamovací jízdy: úterý 28. a středa 29. července (8 – 20).
  • Shakedown: čtvrtek 30. července (8 – 12), na trati 3,76 km v Laajavuori (stejná jako v roce 2008).
  • Celková délka trati: 1263,20 km, z toho 347,12 km měřených v 17 RZ.

1. etapa: 519,45 km, z toho 130,84 km měřených v 10 RZ. Čtvrtek 30. července – start v 18.15. RZ 1 (Killeri 1, 2.06 km). Cíl kolem 19.30. Pátek 31. července: Servis A (6.00, 15 min.). RZ 2 (Jukojärvi 1, 22.29 km). RZ 3 (Kruununperä 1, 13.51 km), RZ 4 (Mökkiperä 1, 13.64 km) a RZ 5 (Palsankylä 1, 13.92 km). Seskupení (10.56, 13 min.). Servis B (11.09, 30 min.). RZ 6 (Jukojärvi 2, 22.29 km), RZ 7 (Kruununperä 2, 13.51 km), RZ 8 (Mökkiperä 2, 13.64 km) a RZ 9 (Palsankylä 2, 13.92 km). Servis C (16.20, 45 min.). RZ 10 (SSS Killeri 2, 2.06 km). Cíl kolem 20.30.

2. etapa – sobota 1. srpna: 644.89 km, z toho 166.87 km v 9 RZ. Servis D (6.15, 15 min.). RZ 11 (Leustu 1, 21.35 km), RZ 12 (Himos 1, 20.94 km) a RZ 13 (Surkee 1, 14.95 km). Seskupení (10.11, 13 min.). Servis E (10.24, 30 min.). RZ 14 (Leustu 2, 21.35 km), RZ 15 (Himos 2, 20.94 km) a RZ 16 (Surkee 2, 14.95 km). Seskupení (14.35, 13 min.). Servis F (14.48, 30 min.). RZ 17 (Urria, 12.75 km), RZ 18 (Kavala, 10.35 km) a RZ 19 (Väärinmaja, 29.29 km). Servis G (19.57, 45 min.). Cíl kolem 23 hod.

3. etapa – neděle 2. srpna: 285.27 km, z toho 47.44 km měřených v 4 RZ. Servis H (6.50, 15 min.). RZ 20 (Hannula, 10.82 km), RZ 21 (Myhinpää 1, 15.06 km). Seskupení (9.46, 30 min.). RZ 22 (Myhinpää 2, 15.06 km), RZ 23 (Ruuhimäki, 6.50 km). Servis I (13.16, 10 min.). Cíl 13.26 hod.

Slavnostní ceremoniál: neděle 2. srpna 14 hod.

Posádky Citroën – statistika:

Sébastien Loeb/Daniel Elena:

  • WRC debut: Katalánsko 1999 (Saxo Kit-Car, vypadli).
  • WRC startů: 120
  • První WRC vítězství: Německo 2002 (Xsara WRC).
  • WRC vítězství: 52.
  • WRC titulů: 5 (2004 – 2008).

Dani Sordo:

  • WRC debut: Katalánsko 2003 (18.).
  • WRC startů: 66.
  • Juniorský titul: 2005 (C2 S1600).

Marc Marti:

  • WRC debut: Katalánsko 1992 (21.).
  • WRC startů: 132.
  • Juniorský titul: 2005 (C2 S1600).

Posádky Citroën na Rally Finsko:

Sébastien Loeb/Daniel Elena: 10. účast – 2000 (Saxo Kit-Car, vypadl), 2001 (Saxo S6100, 28.), 2002 (Xsara WRC, 10.), 2003 (Xsara WRC, 5.), 2004 (Xsara WRC, 4.), 2005 (Xsara WRC, 2.), 2006 (Xsara WRC, 2.), 2007 (C4 WRC, 3.) a 2008 (C4 WRC, 1.).

Dani Sordo: 5. účast – 2005 (C2 S1600, 15.), 2006 (Xsara WRC, vypadl), 2007 (C4 WRC, vypadl) a 2008 (C4 WRC, 4.).

Marc Marti: 11. start – 1997 (Seat Ibiza, 23.), 1998 (Seat Cordoba, vypadl), 1999 (Subaru Impreza, vypadl), 2000 (Mitsubishi Lancer, vypadl), 2003 (Xsara WRC, 4.), 2004 (XsaraWRC, 3.), 2005 (C2 S1600, 15.), 2006 (Xsara WRC, vypadl), 2007 (C4 WRC, vypadl) a 2008 (C4 WRC, 4.).

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...