Postup pro klienty UniCredit Leasing a Renault Leasing při řešení škod vzniklých záplavou a povodní

Pokud se mezi postiženými povodněmi a záplavami nacházejí klienti společnosti UniCredit Leasing a Renault Leasing, jsme připraveni těmto klientům v maximální možné míře vyjít vstříc při řešení pojistných událostí stejně jako při následném řešení případných problémů se splácením finančních závazků.

Společnosti UniCredit Leasing i Renault Leasing mají připraven pro klienty, kteří budou řešit pojistné události na financovaném majetku v důsledku záplav a povodní, velmi vstřícný přístup nejen pří řešení těchto pojistných událostí, ale i při následné dohodě o plnění případných finančních závazků.

1. Postup řešení pojistné události v důsledku povodně nebo záplavy

Většina předmětů financovaných společnostmi UniCredit Leasing a Renault Leasing má sjednané havarijní nebo strojní pojištění. Tato pojištění kryjí rizika škod při dopravních nehodách i škody vzniklé živelnou událostí. Povodeň i záplava spadají do kategorie živelních událostí.

a/ Postup řešení pro motorová vozidla

I. Zajištění vozidla

V první řadě je potřeba zajistit vyproštění, odtah a následné uskladnění vozidla na bezpečném místě (servis, hlídané parkoviště). V těchto případech pomohou smluvní asistenční služby příslušné pojišťovny, u které je vozidlo pojištěno.

Telefonní čísla na jednotlivé pojišťovny a jejich asistenční službu:

Pojišťovna informační linka Asistenční služba tel. asistenční služby
Kooperativa 800 150 105 Globalassistance 1220
Uniqa 800 120 020 AXAassistance 272 101 099
Allianz 800 170 000 ELVIAassistance 283 002 780
Generali 844 188 188 Generaliassistance 221 586 666
Česká pojišťovna 841 114 114 SOS assist 224 557 004

II. Nahlášení příslušné pojišťovně

Po zajištění vozidla je nutné vzniklou pojistnou událost nahlásit příslušné pojišťovně na informační linku. Operátorka na informační lince zaregistruje pojistnou událost a s klientem je sjednán termín prohlídky poškozeného vozidla technikem pojišťovny.

Při nahlášení pojistné události je nutné sdělit pojišťovně několik informací: datum, místo, čas a rozsah poškození.

Dále je potřeba sdělit pojišťovně číslo leasingové smlouvy, případně VIN nebo RZ vozidla. Pokud došlo ke zničení dokumentů, zajistí obratem zaslání duplikátů na adresu klienta leasingová společnost. Stačí zavolat na Klientské centrum 844 11 33 55.

Podporu při řešení pojistné události poskytne také oddělení pojištění UniCredit Leasing – tel. číslo: 800 103 102, které zajistí součinnost mezi klientem a pojišťovnou.

III. Prohlídka technikem příslušné pojišťovny

Do doby provedení prohlídky poškozeného vozidla technikem příslušné pojišťovny je nutné neměnit stav způsobený pojistnou událostí bez souhlasu pojišťovny, nejdéle však po dobu 5 dnů od oznámení pojistné události pojišťovně. To neplatí, pokud je potřeba s vozidlem nakládat z důvodů bezpečnostních, hygienických, ekologických nebo jiných závažných důvodů. Po provedené prohlídce je možné začít s opravou vozidla, a to za předpokladu, že škoda nebude pojišťovnou uznána jako totální.

IV. Souhlas vlastníka s proplacením pojistného plnění

Po telefonickém zaregistrování škody u příslušné pojišťovny klient obdrží do zhruba 14 dnů registrační dopis se seznamem podkladů, které je třeba pojišťovně doložit k řádné likvidaci škody. Jedním z uvedených podkladů, vyžadovaných pojišťovnou, je i souhlas vlastníka vozidla s proplacením pojistného plnění (devinkulace). V případě leasingu je vlastníkem leasingová společnost.

O tento dokument je možné požádat prostřednictvím internetového hlášení (www.unicreditleasing.cz) nebo zavoláním na Klientské centrum 844 11 33 55. Dokument bude obratem zaslán příslušné pojišťovně.

Po doložení veškerých podkladů včetně faktury za opravu vozidla bude pojistné plnění pojišťovnou vyplaceno.

V. Totální škoda

Pokud bude pojišťovnou škoda uznána jako totální, je nutné neprodleně kontaktovat Klientské centrum UniCredit Leasing. Tyto škody jsou řešeny v součinnosti leasingové společnosti, pojišťovny a klienta. Při totální škodě dochází například k přerušení leasingové smlouvy, odkupu vraku, závěrečnému vyúčtování leasingové smlouvy apod. Celý postup řeší s poškozeným odborný pracovník UniCredit Leasing.

b/ Postup řešení pro ostatní komodity – stavební a zemědělské stroje, technologie a elektronika:

I. Zajištění poškozené věci

U vyproštění, odtahu a následného uskladnění platí stejný postup jako v bodě I. pro motorová vozidla.

II. Kontaktování pracovníka UniCredit Leasing

U těchto komodit zajistí UniCredit Leasing plný servis při řešení pojistné události. Klient oznámí vznik pojistné události prostřednictvím Klientského centra 844 11 33 55. Následně je kontaktován odborným pracovníkem oddělení pojištění UniCredit Leasing, který sdělí postup při řešení pojistné události s žádostí o doložení údajů k pojistné události (datum, místo, čas) a podkladů (faktura za opravu).

Následně leasingová společnost zajistí samotné nahlášení pojistné události pojišťovně.

III. Likvidace pojistné události

Klient zajišťuje odtah do odborného servisu, který provede potřebnou fotodokumentaci vzniklého poškození a vystaví odbornou technickou zprávu o stavu poškozeného předmětu. Po opravě vystaví fakturu za opravu, kterou klient společně s výše uvedenou technickou zprávou a fotodokumentací postoupí leasingové společnosti. Odborný pracovník leasingové společnosti následně zajistí ve spolupráci s likvidátorem pojišťovny řádnou likvidaci a výplatu pojistného plnění.

2. Finanční závazky u společností UniCredit Leasing a Renault Leasing

Klienti postižení povodní nebo záplavou mohou požádat o odklad splátek v případě škody na financovaném předmětu. Žádosti podané písemnou formou vyřizuje na základě individuálního posouzení oddělení správy smluv UniCredit Leasing (sprava.smluv@unicreditleasing.cz).

UniCredit Leasing CZ, a.s. patří do renomované evropské finanční skupiny UniCredit Group. V České republice má ve svém portfoliu více než 310 000 realizovaných smluv o financování v celkové hodnotě více než 176 miliard korun. Univerzální nabídka financování zahrnuje leasing, úvěr a splátkový prodej. Umožňuje financování téměř všech komodit – motocyklů, osobních a užitkových automobilů, nákladních vozů a ostatní dopravní techniky, strojů a technologií i nemovitostí. Nabídku doplňují dceřiné společnosti Renault Leasing, UniCredit Fleet Management (operativní leasing) a UniCredit pojišťovací makléřská.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...