S vozem Civic Hybrid oceněným stejným titulem v roce 2006 je to už podruhé, co vyhrála tuto cenu Honda.
Ocenění přichází současně s oznámením společnosti Honda o založení nového oddělení pro výzkum vodíku v jejím evropském zařízení pro výzkum a vývoj ve městě Offenbach v Německu. Úkolem tohoto nového centra bude posuzovat vodíkovou technologii v evropských podmínkách a spolupracovat s různými zainteresovanými stranami na vývoji infrastruktury čerpacích stanic.
Po přijetí zprávy o získání ocenění okomentoval Ken Keir, viceprezident společnosti Honda Motor Europe, tuto událost slovy: „Toto vyznamenání je oceněním dlouhotrvajícího úsilí společnosti Honda ve výzkumu technologie vodíkových palivových článků a alternativní energie. Jsme poctěni, že jsme získali toto prestižní vyznamenání za naše průlomové vozidlo s nulovými výfukovými emisemi. Zkonstruování vozu s pohonem výhradně na vodíkové palivové články a zavedení jeho limitované výroby je důkazem naší snahy jako největšího výrobce motorů o řešení důležitých otázek týkajících se emisí a udržitelnosti energie. FCX je součástí výzkumného projektu se širokým rozsahem, který se uskutečňuje v reálných podmínkách s reálnými zákazníky.“
Na kvalifikaci do soutěže 2009 World Green Car* musel být vůz během roku 2008 dostupný minimálně na jednom významném trhu. Vůz, nebo ekologická technologie mohli být ve výrobě, nebo mohlo jít o experimentální prototyp s potenciálním uplatněním v blízké budoucnosti.
Při výběru vítěze se posuzovaly výfukové emise, spotřeba paliva a použití pokročilé pohonné technologie (mimo menších úprav motoru), jejichž cílem je zvýšit environmentální zodpovědnost vozu.
59ti-členná porota nominovala tři finalisty na cenu World Green Car 2009. Vozy Honda FCX Clarity, Mitsubishi iMiEV a Toyota iQ.
Vyjádření porotců znělo: „FCX Clarity je absolutně reálný, luxusní, vodíkem poháněný sedan poskytující komfort, který lidé očekávají od prémiového vozu. Má dojezd 430 km, spotřebu paliva odpovídající přibližně 3,3 litru/100 km a nulové výfukové emise. Co se týče této technologie, automobilový průmysl už udělal to, co bylo v jeho silách, a dále se musí přidat vlády a pomoci vytvořit skutečnou infrastrukturu čerpacích stanic. Honda si však zaslouží uznání za odvážný krok v podobě leasingu vozidla FCX Clarity pro zákazníky v Kalifornii za 600 USD měsíčně. Je třeba ujít ještě dlouhou cestu, než budou vozy poháněné palivovými články komerčním úspěchem, avšak klobouk dolů před Hondou za pokračování ve výzkumu této nákladné technologie v době, kdy se počítá každý cent…“
Cena World Green Car byla zavedena v roce 2004 jako součást celkového programu World Car of the Year Awards, který má mezinárodní působnost. Neměla by se zaměňovat s cenou Green Car of the Year®, kterou uděluje ve Spojených státech magazín Green Car Journal.
Každoroční ocenění World Car, které nyní završilo již svůj šestý ročník, se stalo jedním z nejprestižnějších, nejuznávanějších a nejvýznamnějších programů svého druhu na světě.
Ocenění bylo slavnostně uvedeno v roce 2003 a oficiálně spuštěno v lednu 2004 s cílem zrcadlit realitu globálního trhu a také uznávat a oceňovat vynikající kvalitu v automobilovém průmyslu v mezinárodním měřítku. Účelem těchto ocenění je doplnit existující národní a regionální programy Car of the Year a ne jim konkurovat.
Tato ocenění jsou udělovány neziskovou organizací vedenou řídícím výborem předních automobilových novinářů z Asie, Evropy a Severní Ameriky. Ocenění nejsou žádným způsobem spojena ani ovlivňována jakoukoliv publikací, autosalonem, automobilkou, nebo jiným komerčním podnikem.
Tři ekologičtí odborníci v abecedním pořadí:
Sam Abuelsamid (reprezentující Severní Ameriku) je technický redaktor více webových stránek věnujících se ekologii včetně GreenFuelsForecast.com, DieselForecast.com a HydrogenForecast.com. V roce 2006 začal psát pro stránky AutoblogGreen.com a Autoblog.com a v roce 2007 se stal autorem, fotografem a redaktorem na plný úvazek.
Dean Slavnich (reprezentující Evropu) působí poslední čtyři roky jako redaktor časopisu Engine Technology International (ETi) a jeho sesterské publikace Electric & Hybrid Vehicle Technology International (E&H). Engine Technology International je všeobecně považován za nejzajímavější, nejhorlivější a nejvíce informativní publikací v současnosti, která se zabývá tématem designu, vývoje a výroby motorů a pohonných soustav OE.
Tadashi Tateuchi (reprezentující Asii) je zakladatelem a předsedou klubu Japan Electric Vehicle (EV). V roce 1998 byl oceněn medailí ministra životního prostředí. Je porotcem komise japonských ocenění Car of the Year a pravidelně přispívá do magazínu Car Graphic a měsíčníku Japonské automobilové federace.
Tito tři odborníci byli požádáni o vytvoření užšího výběru pěti finalistů, který posuzovalo 59 porotců v druhém kole hlasování v únoru. Hlasovací lístky potom vyhodnotila mezinárodní účetní společnost KPMG.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas