Největší japonský výrobce automobilů Toyota představil prototyp vznětového motoru D-4 s přímým vstřikováním nafty, který se vyznačuje výjimečně nízkou spotřebou paliva i úrovní hluku. Technickou lahůdkou motoru je vstřikování typu common rail, v tomto případě rozšířené o tzv. pilotní vstřik paliva.
Použitím technologie vysokotlakého vstřikování paliva common rail spolu s pilotním, tedy s pomocným vstřikem paliva předcházejícím hlavní dodávce do válce, se radikálně snižuje hluk během spalování. Tím, že se v systému common rail hromadí palivo, snižují se během vstřikování kromě hluku i vibrace. Při pilotním vstřiku se navíc do válce vstříkne minimální množství paliva, aby došlo ke zkrácení času prohoření směsi paliva a vzduchu. Tím se zároveň potlačuje náhlý nárůst tlaku uvnitř válce.
Výsledkem není pouze razantně zlepšená výkonová charakteristika motoru, ale především snížení vibrací a hluku, a tím zlepšená kultivace chodu agregátu na takovou míru, která je srovnatelná s běžnými zážehovými motory. Použití technologie common rail umožnilo dosáhnout vzhledem k vcelku obvyklému zdvihovému objemu 2,0 l vynikajícího výkonu 81 kW a extrémně vysokého točivého momentu 250 N.m. Předpokládaná spotřeba paliva činí pouze 5,7 l nafty na 100 km.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií