Vozy se budou pohybovat v okolí Štrasburku po dobu přibližně tří let. Projekt je finančně podporován výzkumným fondem Francouzské agentury pro životní prostředí a řízení energetiky (ADEME) v rámci sponzoringu projektů v oblasti vývoje automobilů s nízkými emisemi.
Zmiňovaný program je součástí globálního projektu automobilky Toyota, který se od konce roku 2009 začne realizovat i v Japonsku a Spojených státech. Hlavním cílem společnosti Toyota je blíže prozkoumat technologie a výkonové parametry hybridních vozů s technologií Plug-in. Cílem EDF je vyhodnocovat nejrůznější možnosti provozování infrastruktury určené k dobíjení vozů typu PHV. Společným cílem obou firem je šířit obecné povědomí o těchto technologiích mezi zákazníky v rámci příprav na širší komerční využití v budoucnu.
Díky partnerské spolupráci EDF a Toyoty se na podzim 2007 uskutečnily evropské silniční testy vozů PHV ve Francii, které se o rok později rozšířily i na území Velké Británie.
K dobíjení vozidel PHV se bude používat inovativní technologie, která garantuje bezpečné dobíjení, komunikaci mezi elektrickou zásuvkou a vozem, identifikaci vozu a účtování za odebranou energii. EDF a její filiálka Electricité de Strasbourg (ES) budou v rámci projektu spolupracovat po technické a finanční stránce se všemi zúčastněnými subjekty, které zřídí několik set dobíjecích míst v domácnostech uživatelů, v prostorách partnerů, na veřejných parkovištích i podél veřejných komunikací.
Ve vozech s pohonem PHV je použita standardní technologie hybridního pohonu Toyota, zde je však rozšířena o možnost dobíjení baterií z běžné elektrické zásuvky. PHV automobilky Toyota přináší „to nejlepší z obou světů“: na krátké vzdálenosti lze vůz používat jako ryzí elektromobil s nulovými emisemi CO2 a zcela tichým chodem. Na delší vzdálenosti zase PHV funguje jako běžný vůz s hybridním pohonem, kdy přináší výhody hybridní technologie, jako je nízká hladina emisí, nízká spotřeba paliva a výtečné jízdní výkony. Toyota očekává, že PHV dosáhne bezkonkurenčně nízké spotřeby paliva, a tedy i rekordně nízké hladiny emisí – v porovnání s jakýmkoli jiným sériově vyráběným vozem současnosti.
EDF Group, jedna z největších energetických společností v Evropě, nabízí komplexní energetické služby v různých oblastech podnikání: výrobě, přenosu, distribuci, dodávkách a obchodování s energiemi. EDF je předním výrobcem elektrické energie v Evropě. Ve Francii má zejména jaderné a vodní elektrárny, kde se při výrobě 95 % elektrické energie neprodukují žádné emise CO2. Filiálky EDF zajišťující přenos a rozvod elektřiny ve Francii dnes provozují 1 274 000 km sítí nízkého a středního napětí (venkovní i kabelová vedení) a dále kolem 100 000 km sítí vysokého a velmi vysokého napětí. Skupina EDF zajišťuje dodávku energií a služeb pro více než 38 mil. zákazníků po celém světě, z toho více než 28 mil. ve Francii. Konsolidované tržby Skupiny EDF v roce 2008 dosáhly 64,3 mld. Eur, z toho 47 % pocházelo z tržeb na evropských trzích mimo Francii. EDF je kótována na Pařížské burze (Paris Stock Exchange) a je uváděna na indexu největších firem CAC 40.
Toyota Motor Europe (TME) řídí velkoobchodní prodej a marketing pro vozy, náhradní díly a příslušenství značek Toyota a Lexus, a dále výrobní i technické provozy firmy Toyota v Evropě. Toyota v Evropě vytváří přibližně 80 000 přímých i nepřímých pracovních míst a od roku 1990 zde investovala přes 7 mld. eur. Aktivity automobilky Toyota na území Evropy podporuje síť 31 marketingových a prodejních zastoupení v celkem 56 zemích, dále cca 3000 dealerů a 9 výrobních závodů. V roce 2008 dokázala Toyota prodat na evropských trzích přes 1,1 mil. vozů značek Toyota a Lexus.
Další informace najdete na stránkách www.toyota.eu.
Toyota Motor Corporation je přední světová automobilka, která ve spolupráci s přidruženými firmami zajišťuje kompletní nabídku modelů. V roce 2008 automobilka celosvětově prodala 8 972 000 vozů značek Toyota a Lexus, včetně vozů vyráběných dceřinými společnostmi Daihatsu a Hino.
Toyota dohlíží nad 75 výrobními závody ve 28 zemích a lokalitách, kde se vyrábí vozy značek Lexus a Toyota, včetně automobilových dílů. Toyota celosvětově zaměstnává cca 320 000 lidí a své vozy prodává ve více než 170 zemích a lokalitách. Toyota od roku 1997 celosvětově prodala přes 1,7 mil. vozů s hybridním pohonem, z toho více než 180 000 automobilů v Evropě. Toyota má v plánu na počátku příští dekády prodávat celosvětově 1 milion vozů s hybridním pohonem ročně.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií