Dva zcela nové pětiválcové turbodieselové motory značky Volvo

Pětiválcové motory s objemem 2,4 litru poskytují vyšší výkon a nižší spotřebu paliva s nízkými emisemi CO2.

Výkonná verze D5 se dvěma turbodmychadly, výkonem 205 k a točivým momentem 420 Nm. a střední výkonnostní verze 2.4D s výkonem 175 k a točivým momentem 420 Nm.

Oba motory budou od jara 2009 k dispozici pro modely Volvo S80, Volvo V70, Volvo XC60 a Volvo XC70.

 „Tyto nové agregáty jsou dalším krokem v našem úsilí o snižování ekologického dopadu spalovacích motorů a současně odrážejí naši snahu poskytnout našim zákazníkům skutečně tiché a vytříbené motory se špičkovým výkonem,“ říká Derek Crabb, viceprezident pro konstrukci motorů společnosti Volvo Cars.

 Výkonný motor D5 je již nabízen pro Volvo S80 a od jara 2009 bude k dispozici také v modelech Volvo V70, Volvo XC60 a Volvo XC70.

 Požadavky na výkon a dynamiku byly u nejvýkonnějšího motoru D5 vyřešeny pomocí dvou turbodmychadel různých velikostí, která pracují postupně, a zajišťují tak vyšší výkon v širším rozmezí otáček. Výsledkem je pružná odezva a dynamická akcelerace při jakýchkoliv otáčkách.

 Tato technologie přeplňování dvěma turbodmychadly použitá u motoru D5 navíc umožnila větší využití recirkulace výfukových plynů (EGR) v širším rozmezí otáček, než jak tomu bylo u předchozích typů. Díky tomu je zajištěno optimální využití různých vlastností obou turbodmychadel a motor dosahuje kombinace vysokého výkonu a nízké spotřeby paliva, se kterou aspiruje na titul jedničky ve své třídě.

Pokročilá technologie vstřikování paliva využívá piezoelektrických vstřikovačů. Tím je zajištěna přesná distribuce rozprášeného paliva ve spalovacím prostoru, která je předpokladem pro účinné spalování a nízké emise. Tato technologie a účinné spalování navíc vytvářejí příjemný zvukový projev připomínající šestiválcový benzínový motor.

 Nejmodernější technologická řešení umožnila dosažení vynikající spotřeby v kombinovaném cyklu:

  • 6,2 litru/100 km (164 g/km) u S80.
  • 6,4 litru/100 km (169 g/km) u V70.
  • 7,0 litru/100 km (185 g/km) u XC60 (předběžný údaj).
  • 7,0 litru/100 km (185 g/km) u XC70 (předběžný údaj).

Motor 2.4D s jedním turbodmychadlem – zaměřeno na spotřebu

Motor 2.4D vybavený jedním turbodmychadlem bude k dispozici pro Volvo S80 a Volvo V70 a od jara 2009 také pro verze modelů XC60 a XC70 s pohonem předních kol.

Při optimalizaci motoru byl největší důraz kladen na co nejnižší spotřebu paliva. Systém vstřikování je vybaven odlišným typem piezoelektrických vstřikovačů než u motoru D5. Díky jejich extrémně rychlé a přesné sekvenci vstřikování se podařilo hodnoty spotřeby významným způsobem snížit. Vysoký vstřikovací tlak vede k obzvláště vysoké účinnosti procesu spalování. Pro zlepšení dynamiky bylo turbodmychadlo optimalizováno tak, aby byl zajištěn co nejvyšší točivý moment již od nízkých otáček.

Modernizovaný motor 2.4D s jedním turbodmychadlem dosahuje následujících hodnot spotřeby v kombinovaném cyklu:

  • 5,8 litru/100 km (154 g/km) u S80 (předběžný údaj).
  • 5,9 litru/100 km (157 g/km) u V70 (předběžný údaj).
  • 6,0 litru/100 km (159 g/km) u XC60.
  • 6,0 litru/100 km (159 g/km) u XC70.

Společné technologie

Oba dieselové motory sdílejí celou řadu společných technologických řešení. Motory se vyznačují nižší kompresí, efektivnějším spalováním a disponují nejnovější generací řídicí jednotky. Vývojovým pracovníkům Volvo Cars se u těchto dieselových motorů podařilo snížit vnitřní tření a tlakové ztráty. Významně se zmenšil také pokles tlaků v sání a ve výfukovém systému.

 Nové turbodiesely byly navíc vybaveny keramickými žhavicími svíčkami, které představují nejmodernější řešení zajišťující vynikající startování díky velmi rychlému zahřátí. Teploty 1 000°C tyto svíčky dosáhnou během pouhých dvou sekund, což přispívá ke snazšímu startování a ke snížení emisí. Za určitých podmínek, například při velmi nízkých otáčkách, mohou být keramické žhavicí svíčky využity pro zvýšení teploty ve válcích, čímž se dále zvyšuje účinnost spalování.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Plně elektrické Volvo EX30 si...

Malé, ale skutečně schopné. Volvo slaví úspěch svým malým plně elektrickým SUV EX30, které bylo oceněno na udílení prestižních cen World Car Awards! Volvo EX30 při udílení cen v rámci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volvo přechází u námořní dopravy na obnovitelná paliva, sníží své fosilní emise o 84 %

Volvo přechází u námořní dopravy na...

Každoročně přepraví nákladní lodě napříč světovými oceány desítky tisíc kontejnerů s materiálem určeným pro výrobu v továrnách společnosti Volvo Cars. Odteď bude většina těchto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Malý vůz s velkým potenciálem. Zcela nové, plně elektrické SUV Volvo EX30

Malý vůz s velkým potenciálem. Zcela...

Někdy může být první dojem zavádějící. Volvo dnes představilo zcela nové a dosud nejmenší SUV EX30. Neuhádnete kolik stojí… Volvo EX30, které bylo představeno světu dnes v italském...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové malé Volvo EX30 vyniká dosud nejnižší uhlíkovou stopou

Nové malé Volvo EX30 vyniká dosud...

V novém modelu Volvo EX30 je destilováno to nejlepší, co automobilka Volvo Cars nabízí, včetně mimořádné bezpečnosti a vůbec nejnižší emise CO2 ze všech dosavadních vozů Volvo. Protože se...