Výkonná verze D5 se dvěma turbodmychadly, výkonem 205 k a točivým momentem 420 Nm. a střední výkonnostní verze 2.4D s výkonem 175 k a točivým momentem 420 Nm.
Oba motory budou od jara 2009 k dispozici pro modely Volvo S80, Volvo V70, Volvo XC60 a Volvo XC70.
„Tyto nové agregáty jsou dalším krokem v našem úsilí o snižování ekologického dopadu spalovacích motorů a současně odrážejí naši snahu poskytnout našim zákazníkům skutečně tiché a vytříbené motory se špičkovým výkonem,“ říká Derek Crabb, viceprezident pro konstrukci motorů společnosti Volvo Cars.
Výkonný motor D5 je již nabízen pro Volvo S80 a od jara 2009 bude k dispozici také v modelech Volvo V70, Volvo XC60 a Volvo XC70.
Požadavky na výkon a dynamiku byly u nejvýkonnějšího motoru D5 vyřešeny pomocí dvou turbodmychadel různých velikostí, která pracují postupně, a zajišťují tak vyšší výkon v širším rozmezí otáček. Výsledkem je pružná odezva a dynamická akcelerace při jakýchkoliv otáčkách.
Tato technologie přeplňování dvěma turbodmychadly použitá u motoru D5 navíc umožnila větší využití recirkulace výfukových plynů (EGR) v širším rozmezí otáček, než jak tomu bylo u předchozích typů. Díky tomu je zajištěno optimální využití různých vlastností obou turbodmychadel a motor dosahuje kombinace vysokého výkonu a nízké spotřeby paliva, se kterou aspiruje na titul jedničky ve své třídě.
Pokročilá technologie vstřikování paliva využívá piezoelektrických vstřikovačů. Tím je zajištěna přesná distribuce rozprášeného paliva ve spalovacím prostoru, která je předpokladem pro účinné spalování a nízké emise. Tato technologie a účinné spalování navíc vytvářejí příjemný zvukový projev připomínající šestiválcový benzínový motor.
Nejmodernější technologická řešení umožnila dosažení vynikající spotřeby v kombinovaném cyklu:
- 6,2 litru/100 km (164 g/km) u S80.
- 6,4 litru/100 km (169 g/km) u V70.
- 7,0 litru/100 km (185 g/km) u XC60 (předběžný údaj).
- 7,0 litru/100 km (185 g/km) u XC70 (předběžný údaj).
Motor 2.4D s jedním turbodmychadlem – zaměřeno na spotřebu
Motor 2.4D vybavený jedním turbodmychadlem bude k dispozici pro Volvo S80 a Volvo V70 a od jara 2009 také pro verze modelů XC60 a XC70 s pohonem předních kol.
Při optimalizaci motoru byl největší důraz kladen na co nejnižší spotřebu paliva. Systém vstřikování je vybaven odlišným typem piezoelektrických vstřikovačů než u motoru D5. Díky jejich extrémně rychlé a přesné sekvenci vstřikování se podařilo hodnoty spotřeby významným způsobem snížit. Vysoký vstřikovací tlak vede k obzvláště vysoké účinnosti procesu spalování. Pro zlepšení dynamiky bylo turbodmychadlo optimalizováno tak, aby byl zajištěn co nejvyšší točivý moment již od nízkých otáček.
Modernizovaný motor 2.4D s jedním turbodmychadlem dosahuje následujících hodnot spotřeby v kombinovaném cyklu:
- 5,8 litru/100 km (154 g/km) u S80 (předběžný údaj).
- 5,9 litru/100 km (157 g/km) u V70 (předběžný údaj).
- 6,0 litru/100 km (159 g/km) u XC60.
- 6,0 litru/100 km (159 g/km) u XC70.
Společné technologie
Oba dieselové motory sdílejí celou řadu společných technologických řešení. Motory se vyznačují nižší kompresí, efektivnějším spalováním a disponují nejnovější generací řídicí jednotky. Vývojovým pracovníkům Volvo Cars se u těchto dieselových motorů podařilo snížit vnitřní tření a tlakové ztráty. Významně se zmenšil také pokles tlaků v sání a ve výfukovém systému.
Nové turbodiesely byly navíc vybaveny keramickými žhavicími svíčkami, které představují nejmodernější řešení zajišťující vynikající startování díky velmi rychlému zahřátí. Teploty 1 000°C tyto svíčky dosáhnou během pouhých dvou sekund, což přispívá ke snazšímu startování a ke snížení emisí. Za určitých podmínek, například při velmi nízkých otáčkách, mohou být keramické žhavicí svíčky využity pro zvýšení teploty ve válcích, čímž se dále zvyšuje účinnost spalování.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas