V lednu hledalo na Automodul.cz vůz 104.694 návštěvníků, kteří zhlédli téměř 2,4 miliónu stránek a vygenerovali návštěvnost, která převýšila 250.000 přístupů. Oproti předchozímu měsíci se tak k nabídce vozů dostalo o 34.602 uživatelů více, což představuje nárůst téměř o 49 %.
Ruku v ruce s růstem návštěvnosti Automodul.cz jdou i jeho obchodní výsledky: „Zvýšený zájem o automobily pociťujeme nejen v růstu návštěvnosti, ale také v růstu tržeb z inzerce. Výnosy jsou nyní výrazně vyšší než jsme na podzim plánovali,“ uvedl Vladimír Dubeň, vedoucí prodeje S.M.E. projektů na iDNES.cz.
„Tento trend svědčí o tom, že i přes zprávy o finanční krizi v České republice zájem o automobily roste. Vysvětluji si to tím, že čím obtížněji se automobily prodávají, tím se zvyšuje zájem o jejich inzerci,“ dodal Vladimír Dubeň.
Z analýzy zdrojů návštěvnosti je patrné, že nejrychlejšího meziměsíčního růstu dosahovaly přístupy z fulltextových vyhledavačů. Ty se v lednu podílely na celkové návštěvnosti Automodul.cz 16,59 %. V předchozím měsíci to bylo pouhých 5,84 %. Jednou z příčin takto dramatického zvýšení návštěvnosti Autmodul.cz byla aplikace zásad optimalizace pro vyhledavače (SEO). Celý server prošel rozsáhlou rekonstrukcí, a stal se tak pro roboty fulltextových vyhledavačů přístupnějším. V přeneseném slova smyslu se přiblížil samotným uživatelům internetu.
„Kromě zvýšení návštěvnosti serveru Automodul.cz díky SEO optimalizaci hrála na výrazném oživení zájmu o auta roli i odložená poptávka z podzimu loňského roku a snížení cen obecně,“ vysvětluje Michal Černík, projektový manažer serveru Automodul.cz. „Během první půlky února jsme zpracovali zhruba pětinásobný počet poptávek na konkrétní vozidlo v porovnání s průměrným měsícem loňského podzimu,“ dodal.
I v následujících měsících můžeme očekávat rostoucí trend návštěvnosti, přibývající množství nabídek i poptávek a s tím související i růst příjmů.
Společnost AutoModul s.r.o. byla založena v roce 2001 pro realizaci obchodního modelu zprostředkování prodeje automobilů jako první internetový obchod s automobily v ČR. V roce 2008 se společnost rozdělila na společnosti AutoSystem.cz, která pokračuje v původním obchodním modelu a AutoModul.cz zajišťující reklamní a inzertní funkce. V témže roce se vlastníkem AutoModul.cz stala společnost MAFRA, a.s.
O mediální skupině MAFRA:
Mediální skupina MAFRA sdružuje pod svou střechou produkty ze všech oblastí mediálního trhu. Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny a dále bezplatný deník Metro. Zpravodajské portfolio doplňují nejdůvěryhodnější zpravodajský portál iDNES.cz a server Lidovky.cz. Do skupiny patří i dvě pražská rádia – Expresradio 90,3 FM a Rádio Classic FM, hudebně-společenský časopis Filter, lifestylový časopis Yop!, časopisy Svět mobilů a Mobilhry a hudební televize Óčko.