Zároveň obhájila pozici nejrychlejší neseverské produkční dvojice na tomto specifickém povrchu.
Martin s Jendou nastupovali na start závěrečné etapy s jasnou vizí pokusit se uhájit třetí příčku klasifikace PCWRC před dotírajícím Andreasem Mikkelsenem. Loni se tento norský talent za volantem Fordu WRC radoval ve Švédsku se zisku mistrovských bodů díky páté příčce, takže se dala očekávat jeho maximální snaha smazat více než dvacetisekundovou ztrátu. Rozluštění tohoto duelu však přišlo velmi záhy, když Mikkelsen nenastartoval svou imprezu v ranním uzavřeném parkovišti. I když se mu to posléze podařilo, na jeho kontě figurovala penalizace 1:10 minuty.
„Za těchto okolností jsem si věřil, že o třetí příčku bychom neměli přijít. Mikkelsen to přesto zkusil, ale hned na úvodním testu skončil mimo trať a na následující zkoušce mu vystavilo definitivní stop vylomené kolo,“ objasnil český pilot.
Posádka Jipocar Racingu si mohla oddechnout, v dalším průběhu si časy blízko špičky PCWRC kontrolovala svůj náskok před nejbližším konkurentem Portugalcem Araujem, který nakonec narostl na rovnou minutu.
„V závěru jsme se snažili jízdou bavit, zkoušeli jsme vyrobit nějaké dlouhé smyky. Ale ani poslední den nebyl ničím jednoduchým. Každá vložka byla trochu odlišná, také podmínky na nich byly proměnlivé. A v poslední zkoušce sekce jsme dokonce vytáhli z našich dat maximálku 198 km/h. Zkouška Budor obsahovala nekonečné roviny, podklad byl hodně ledový a místy to strašně klouzalo. Však na to také v poslední zkoušce doplatili výletem mimo trať Martin Semerád či Lotyš Neiksans,“ popsal Martin Prokop.
Před hamarskou arénou Viking Ship se následně Prokop s Tománkem mohli radovat z výtečného výsledku a díky šestibodovému zisku i solidního vstupu do produkčního šampionátu.
„Náš výkon bych označil spíše za taktický. Už před závodem jsme si řekli, že chceme maximum možných bodů a pozici nejrychlejší mimoseverské posádky. To se podařilo, proto v týmu panuje maximální spokojenost. Ale loni ve Švédsku se určitě jelo ještě rychleji,“ uzavřel ohlédnutí za norským startem Martin Prokop.
Norská rally – PCWRC (RZ23)
- 1. Sandell (Škoda) 3:49:43.6
- 2. Brynildsen (Mitsubishi) + 44.1
- 3. Prokop (Mitsubishi) + 2:56.7
- 4. Araujo (Mitsubishi) + 3:57.0
- 5. Neiksans (Mitsubishi) + 10:39.9
- 6. Tarabus (Fiat) + 12:49.5
- 7. Flodin (Subaru) + 20:17.5
- 8. Sauvan (Mitsubishi) + 36:14.4
Průběžné pořadí PCWRC (1/8, započítává se šest registrovaných startů):
- 1. Sandell 10, 2. Brynildsen 8, 3. Prokop 6, 4. Araujo 5
Světové tažení Martina Prokopa bude pokračovat v polovině března na Kypru, kde se jihlavský jezdec vrátí do kokpitu Citroënu C2 S1600. Specifikem kyperské soutěže bude střídání povrchů. První etapa se pojede na asfaltu, zbývající dvě na šotolině.
Jipocar Racing, www.martinprokop.com
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií