Kampaň „Auta nás baví“ láká žáky do automobilového průmyslu

Sdružení automobilového průmyslu (Sdružení AP) včera zahájilo kampaň s názvem „Auta nás baví“, která má podpořit zájem o technické vzdělávání.

Přestože v současné době řada firem českého automobilového průmyslu vzhledem k probíhající ekonomické recesi propouští nebo uvažuje o propouštění pracovníků, je nutno se dívat do budoucnosti.

Očekává se, že za několik málo let budou kvalifikovaní lidé s technickým vzděláním chybět. I současné propouštění se týká převážně méně kvalifikované pracovní síly. Sdružení AP provedlo mezi členskými firmami průzkum dopadů recese na zaměstnanost pro období od července 2008 do června 2009, který tyto předpoklady potvrdil.

„Automobilový průmysl dlouhodobě pociťuje nedostatek kvalifikovaných pracovníků. Stále budeme potřebovat nové odborníky, nejen inženýry, ale i další lidi s technickým vzděláním. Chceme se proto podílet na jejich výchově a přípravě a také zvyšovat prestiž technického vzdělávání“, uvedl Martin Jahn, prezident Sdružení AP.

Cílem kampaně „Auta nás baví“ je zvýšit počet žáků devátých tříd, kteří se hlásí na střední školy a odborná učiliště s technickým zaměřením. Oživit zájem o tyto obory chce i Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. „Připravili jsme akční plán na podporu odborného vzdělávání, který by měl významným způsobem přispět k užší spolupráci škol a zaměstnavatelů, umožnit žákům, aby se seznámili s reálným pracovním prostředím. Zvýšený důraz budeme také klást na inovaci systémů kariérového poradenství, včetně vzdělávání poradenských pracovníků na základních školách. Od zaměstnavatelů pak očekáváme aktivní a konstruktivní přístup, spolupráci v profesním poradenství, při tvorbě vzdělávacího obsahu a například také to, že v rámci svých strategií společenské odpovědnosti budou školy vnímat jako klíčové partnery,“ uvedl ministr Ondřej Liška.

Kampaň chce žáky získávat pomocí čtyř hlavních argumentů. Prvním je, že práce ve vybraných technických oborech je nadprůměrně finančně ohodnocena. Průměrné mzdy ve firmách automobilového průmyslu jsou dlouhodobě o více než 10 až 15 % vyšší než činí průměr za celou ČR. Díky velké poptávce zároveň absolventi technických oborů velmi snadno nachází uplatnění. Studium je na rozdíl od jiných směrů zaměřené více prakticky, čímž je pro žáky a studenty atraktivnější. Vyspělý strojírenský průmysl je páteří české ekonomiky a technické obory tak mají dlouhodobou perspektivu.

Hlavním nástrojem kampaně je webový portál www.autanasbavi.cz, který bude spuštěn 17. prosince 2008 a přinese informace o možnostech studia technických oborů a následném uplatnění v automobilovém průmyslu. Firmy budou na portálu prezentovat například dny otevřených dveří, nabídky exkurzí, informace o zaměstnaneckých výhodách a benefitech, představí své zaměstnance a společné projekty se školami.

V průběhu prosince budou do základních škol a poradenských středisek při úřadech práce distribuovány letáky určené učitelům, rodičům dětí a poradenským pracovníkům. První fáze kampaně potrvá do konce února, kdy žáci devátých tříd vyplňují přihlášky na střední školy a odborná učiliště. V roce 2009 chce Sdružení AP v kampani pokračovat další fází a na rozšíření projektu získat finance z fondů Evropské unie.

Ing. Antonín Šípek, ředitel sekretariátu

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí výkonem 1 megawatt?

Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí...

Když se dnes mluví o elektrické mobilitě, BYD stojí na vrcholku hory a vyhlíží celé odvětví z výšky. Není to náhoda – a už vůbec ne trik. Tahle technologická mašina o 120 000...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR přináší závodní adrenalin na běžné silnice

CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR...

Závodní okruhy mají nového vyslance – a míří rovnou do ulic. CUPRA představuje Leon VZ TCR, nejsilnější Leon s pohonem předních kol v historii. Limitovaná edice pro pouhých 499 řidičů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot Polygon: Když volant není volant a auto má duši z budoucnosti

Peugeot Polygon: Když volant není volant...

Peugeot odhalil koncepční vůz Polygon – plně funkční prototyp, který mění samotnou podstatu řízení. S revolučním volantem Hypersquare, elektronickým řízením Steer-By-Wire a překvapivě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - MG posiluje nabídku elektrického bestselleru: MG4 electric startuje na 589 900 kč

MG posiluje nabídku elektrického...

Společnost MG Motor Česká republika představuje mimořádnou akční nabídku na plně elektrický hatchback MG4 Electric, díky níž mohou zákazníci ušetřit až 190 000 Kč. Tento model se tak...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota Hilux v novém: 9. generace bude mild-hybridní, čistě elektrická i vodíková

Toyota Hilux v novém: 9. generace bude...

To, že Toyota uvede na trh zcela nový Hilux deváté generace, s tím se počítalo. Ale že posune legendární pick-up do nové éry elektrifikovaných pohonů i s vodíkovým palivovým článkem, to je...