Společnost Volvo Cars obdržela nejvyšší hodnocení za svůj unikátní systém ochrany krční páteře

Organizace EuroNCAP vyvinula nový postup hodnocení úrovně ochrany proti poranění krční páteře, kterou automobily svým cestujícím v případě nárazu zezadu poskytují.

Volvo XC60 bylo jedním z mála modelů, které v tomto hodnocení dosáhly nejlepšího výsledku. EuroNCAP vůbec poprvé provedla testy, při kterých hodnotila úroveň ochrany krční páteře poskytovanou jednotlivými automobily.

V prvním kole bylo testováno 25 automobilů. Mezi pěti automobily, které dosáhly nejvyššího hodnocení, bylo i Volvo XC60 s unikátním systémem ochrany krční páteře Whiplash Protection System (WHIPS).

V průběhu hodnocení je provedena celá řada různých testů. Nejprve je změřena geometrie sedadel, například poloha opěrky hlavy, aby se zjistilo, jakou úroveň ochrany je sedadlo schopno v případě nárazu poskytnout. Následně jsou na zkušební stolici provedeny tři testy, které simulují různé úrovně závažnosti nárazu. Tato stolice se používá pro simulaci situace, kdy do stojícího automobilu zezadu narazí jiné vozidlo. Na závěr jsou všechny výsledky vyhodnoceny a automobil je ohodnocen červenou, oranžovou nebo zelenou barvou, přičemž červená znamená slabý výsledek, oranžová mezní a zelená dobrý výsledek.

„Náš nejnovější model, Volvo XC60, si ve všech testech vedl velmi dobře a obdržel zelené celkové hodnocení,“ uvedl Thomas Broberg, bezpečnostní expert společnosti Volvo Cars.

Volvo XC60 současně obdrželo nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení v testu ochrany dospělých cestujících EuroNCAP, který zahrnuje čelní a boční náraz.

Častý úraz, který způsobuje velké obtíže

Traumatizace krční páteře je jedním z nejčastějších zranění při dopravních nehodách, ke kterému dochází především při nárazech zezadu. Pokud by se podařilo těmto zraněním předcházet, ubyly by významné náklady, které jsou dnes hrazeny z veřejných prostředků, a snížilo by se utrpení osob, kterým se tato nepříjemnost přihodí.

„Důvodem poranění krku je velmi rychlý pohyb hlavy vůči zbytku těla,“ vysvětluje Thomas Broberg. „Proto je klíčové, aby systém ochrany krční páteře zajistil podepření celé páteře i hlavy, a aby umožnil pohyb hlavy společně se zbytkem trupu. Dalšími důležitými faktory jsou konstrukce opěradla sedadla a hlavové opěrky, která musí být dostatečně vysoko a musí se nacházet co nejblíže hlavy.“

Systém WHIPS snižuje riziko o polovinu

Systém WHIPS vyvinutý společností Volvo je integrován do předních sedadel, která díky němu v případě nárazu zezadu poskytnou páteři i hlavě cestujícího potřebnou oporu. Tento bezpečnostní systém zbrzdí pohyb díky deformačním prvkům pohlcujícím energii, jež se nacházejí mezi opěradlem a sedákem. Pokud dojde k nárazu zezadu, opěradlo kopíruje pohyb těla cestujícího směrem vzad, čímž se sníží síly působící na krk a páteř.

Systém WHIPS letos oslaví své desáté narozeniny. Tato technologie byla poprvé představena v roce 1998 u Volva S80 a od roku 2000 se WHIPS stal součástí standardní výbavy všech modelů Volvo. Thomas Broberg vysvětluje, že přínos tohoto systému je velmi pozitivní; podle týmu společnosti Volvo pro výzkum dopravních nehod snižuje dlouhodobé následky poranění krční páteře o polovinu.

Výzkum založený na reálných nehodách

Aktivity značky Volvo v oblasti bezpečnosti vždy vycházejí z reálných dopravních nehod. Díky vlastnímu týmu pro výzkum dopravních nehod a díky desetitisícům nárazových testů se společnosti Volvo daří shromažďovat údaje, které následně slouží jako základ pro vývoj bezpečnostních systémů budoucnosti. Neúčinnějším způsobem, jak snížit počet osob zraněných a usmrcených při dopravních nehodách, samozřejmě zůstává pomoci řidiči nehodě předejít. Například Volvo XC60 je vybaveno systémem City Safety, což je unikátní bezpečnostní technologie, která řidiči pomáhá předcházet nárazu do vozidla vpředu při pomalé jízdě v hustém provozu a v podobných situacích. Bezpečnostní systémy tohoto druhu organizace EuroNCAP zatím netestuje.

„Doporučení pro spotřebitele vydané nezávislou institucí zabývající se hodnocením pasivní bezpečnosti automobilů formou standardizovaných testů jsou užitečná, avšak pro nás je nejdůležitější, abychom byli schopni nabídnout automobily, které budou nejbezpečnějšími na trhu ve všech představitelných situacích,“ uzavírá Thomas Broberg.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Plně elektrické Volvo EX30 si...

Malé, ale skutečně schopné. Volvo slaví úspěch svým malým plně elektrickým SUV EX30, které bylo oceněno na udílení prestižních cen World Car Awards! Volvo EX30 při udílení cen v rámci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volvo přechází u námořní dopravy na obnovitelná paliva, sníží své fosilní emise o 84 %

Volvo přechází u námořní dopravy na...

Každoročně přepraví nákladní lodě napříč světovými oceány desítky tisíc kontejnerů s materiálem určeným pro výrobu v továrnách společnosti Volvo Cars. Odteď bude většina těchto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Malý vůz s velkým potenciálem. Zcela nové, plně elektrické SUV Volvo EX30

Malý vůz s velkým potenciálem. Zcela...

Někdy může být první dojem zavádějící. Volvo dnes představilo zcela nové a dosud nejmenší SUV EX30. Neuhádnete kolik stojí… Volvo EX30, které bylo představeno světu dnes v italském...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové malé Volvo EX30 vyniká dosud nejnižší uhlíkovou stopou

Nové malé Volvo EX30 vyniká dosud...

V novém modelu Volvo EX30 je destilováno to nejlepší, co automobilka Volvo Cars nabízí, včetně mimořádné bezpečnosti a vůbec nejnižší emise CO2 ze všech dosavadních vozů Volvo. Protože se...