Hyundai i10 má elegantní design zaoblených tvarů a přes jeho malé vnější rozměry (délka 356,5 cm, šířka 158,5 cm a výška 154 cm) disponuje poměrně prostorným interiérem.
Zájem zákazníků o něj vzhledem k úsporným ale výkonným motorům, bohaté výbavě a jeho nízké ceně od 199 900 Kč je plně pochopitelný. Vždyť od konce května 2008, kdy byl Hyundai i10 uveden do prodeje, si v ČR odváží každý den v průměru čtyři šťastní majitelé nové i10.
Testované i10 v bohaté výbavě Style s motorem 1,1 litru o výkonu 48,5 kW s manuální pětistupňovou převodovkou stojí 239 900 Kč (včetně DPH).
I nejnižší stupeň výbavy Classic obsahuje poměrně bohatou výbavu obsaženou v základní ceně: mimo jiné airbag řidiče a spolujezdce, systém ABS + EBD, posilovač řízení, výškově stavitelný volant, otáčkoměr, tónovaná skla, boční ochranné lišty, centrální zamykání, imobilizér, sklopná zadní sedadla, rádio RDS, CD, MP3, AUX a 4 reproduktory. Nejvyšší stupeň výbavy Style obsahuje navíc boční přední airbagy, výškově stavitelné sedadlo řidiče, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná přední a zadní okna, stěrač zadního skla a manuální klimatizaci, chromovanou masku chladiče a nárazníky, boční zpětná zrcátka a madla v barvě karoserie.
Po usednutí do vozu jsem ocenila pohodlná sedadla s dobrým bočním držením a vkusně ergonomicky řešenou palubní desku. Zavazadlový prostor se jednoduchým sklopením sedáku a děleného opěradla zadního sedadla zvětší ze 225 litrů na 910 litrů (mezi minivozy nadprůměrná hodnota).
Čtyřválcový motor se třemi ventily na válec s rozvodem SOHC o objemu 1,1 litru s výkonem 46 kW (62 k) při 5 500 ot/min v testu prokázal, že umí a chce. Zejména mě udivilo jeho zrychlování i při nižších otáčkách motoru. Motor dosahuje nejvyšší hodnotu točivého momentu 98 Nm již při 2 800 ot/min. S i10 se dá jezdit svižně – samozřejmě pokud potřebujeme rychleji předjet, je nutné podřadit na nižší rychlostní stupeň a i10 vyrazí bez prodlení ochotně a předjetí je bezpečné.
Výrobce udává maximální rychlost vozu 151 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 15,6 sekund. Rychlost 130 km/h na dálnici drží motor bez problémů a ochotně při cca 4 000 ot/min. I při vyšších otáčkách motoru je hladina hluku v interiéru vozu poměrně nízká, motor i podvozek jsou dobře odhlučněny. Kombinovanou spotřebu udává výrobce 5,2 l. Během testu jsem dosáhla spotřeby 4,9 l, jezdila jsem ale pouze se spolujezdcem a bez zavazadel, avšak svižně a dosahovala jsem vyšších cestovních průměrů.
Při testování vozu jsem ocenila celkové konstrukční provedení podvozku. Pětirychlostní manuální převodovka se řadí snadno. i10 se nadměrně nenaklání ani při rychlejším projíždění zatáček, drží dobře stoupu a jeho pérování zabezpečuje, že ani na horších silnicích jsem nepociťovala drncání typické pro malé vozy. Také brzdy (kotoučové na všech kolech) jsou velmi účinné. Připomínám, že vzhledem k malým vnějším rozměrům vozu, je s vozem pohodlné zaparkování a jeho pohyblivost ve městě je velmi dobrá.
Mé celkové kladné hodnocení tohoto vozu nesmí rozhodně přispět k tomu, abychom na i10 požadovali výkony, které mají větší, těžší a výkonnější vozy. Při jízdě si musíme uvědomit, že sedíme v lehkém voze menších rozměrů, délky i rozvoru, a podle toho se musíme na silnici chovat, abychom vozu, sobě ani cestujícím neuškodili a dlouho a bezpečně v něm, i když svižně, jezdili.
Připomínám, že záruka na i10 je tři roky bez omezení kilometrů.
Hyundai i10 je možné zakoupit s benzinovými motory 1,2 s výkonem 48,5 kW (66 k) anebo 57,2 kW (78 k) a naftovým motorem 1,1 CRDi VGT s výkonem 55 kW (75 k). Je možné volit ze třech stupňů výbavy: Classic, Comfort a Style.
Automatickou čtyřstupňovou převodovku lze zvolit za příplatek 25 000 Kč pouze s benzinovým motorem 1,1 ve výbavách Comfort nebo Style.
V současné době kupující získá zdarma navíc sadu zimních pneumatik Nokian.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů