Modernizovaná modelová řada IS
U modelové řady IS došlo k zevrubným úpravám v oblasti designu, jízdní dynamiky i bezpečnosti. Dynamické sportovní sedany IS přitom staví na mnohokrát oceňovaném designu, pohodlí, vrcholné kultivovanosti a úrovni výbavy představující špičku v dané třídě.
Nově provedené úpravy ve stylizaci interiéru i vnějšku vozu představují další vývojový krok jedinečné designové filozofie L-finesse značky Lexus. K výraznému zlepšení jízdní dynamiky došlo díky úpravám zavěšení kol, řízení, převodovce a řazení pomocí páček pod volantem. Součástí základní výbavy všech vozů této modelové řady je nyní systém VDIM (integrované řízení dynamiky vozu), který potvrzuje snahu značky Lexus poskytnout řidiči co největší radost z jízdy při maximální bezpečnosti všech cestujících. Nové prvky výbavy dále zvyšují pohodlí cestujících a přispívají k co nejlepším pocitům při pobytu v luxusním interiéru tohoto vozu.
Design exteriéru
Stylizace exteriéru vozů modelové řady IS prodělala četné, nicméně velmi jemné změny. Ty odráží poslední vývoj filozofie designu L-finesse značky Lexus a potvrzují postavení modelu Lexus IS coby elegantního a sportovně založeného sedanu.
Modernizovaná modelová řada IS se vyznačuje přepracovanou maskou chladiče a jiným ztvárněním nárazníku. Zdůrazňuje tak výrazné čelo vozu, kde si lze povšimnout jedinečné stylizace typické pro Lexus s agresivními sdruženými světlomety se dvěma výraznými parabolami, umístěnými nad linií masky chladiče. Maska chladiče společně s příslušným dílem předního nárazníku byly rozšířeny o 10 mm, a tak ještě akcentují charakteristickou křivku kapoty a vedou oko na samotnou špičku vozidla, čímž podtrhují celkový dojem rychlosti a agility modelu IS. Převis vpředu byl prodloužen na 820 mm, a tak celková délka IS nyní činí 4 585 mm. Došlo ke snížení spodní části masky chladiče, přičemž spodní díl nárazníku je zdůrazněn širším a přepracovaným přívodem vzduchu zvýrazněným mlhovými světly. Samotná maska chladiče prodělala určité změny ve ztvárnění motivu hrotu šípu, jenž je klíčovým prvkem designu L-finesse. Šířka jednotlivých svislých žeber i jejich počet byl změněn tak, aby byl posílen celkový dojem výkonu. Na bocích si všimneme nových elektricky sklopných zpětných zrcátek, nyní zvětšených. Ta jsou propojena s mechanizmem zamykání vozu tak, aby se automaticky sklopila a odklopila při zamčení, resp. odemčení dveří. Do zrcátek jsou nově zabudovány i ukazatele směru s technologií LED diod. Elektrické ovládání oken je nově vybaveno řídicí jednotkou ECU, která reguluje elektromotory zajišťující stahování oken dvěma různými rychlostmi. Vždy na začátku a na konci sekvence otevírání i zavírání se rychlost snižuje, čímž klesá hladina hluku a současně se podtrhují pocity luxusu.Přepracována byla i vnitřní konstrukce zadních světel IS i samotná technologie svícení. Grafika zadních sdružených světel doznala změn, neboť došlo k maximálnímu zvětšení účinné plochy koncových světel s cílem zdůraznit nový design vozu. Provedení IS 250 má též přepracovaný zadní nárazník a spoiler, který tvoří určité optické ‚přerušení‘ spodní části, a vytváří tak dojem širší zádi vozu, která je ve svislém směru kompaktnější. Přepracovaná modelová řada IS vyjíždí na kolech z hliníkové slitiny o rozměru 17″ nebo 18″ s novým designem. Celkem se nabízí deset barevných provedení karoserie, včetně dvou zcela nových barev: Amber Mica (jantarová) a Truffle Mica (hnědá).
Design a výbava interiéru
Interiér modelové řady IS prodělal celou řadu změn odrážejících pozornost věnovanou detailům, která je ostatně pro značku Lexus typická. Změny ovlivnily zásady designové filozofie L-finesse ve snaze optimálně spojit luxusní úpravu povrchů s bezkonkurenční kvalitou zpracování.
Tříbarevné schéma interiéru vozů IS bylo elegantně modernizováno použitím jedné barvy v horní části přístrojového panelu v kombinaci s novými dřevěnými obklady v šedém nebo hnědém provedení. Sedadla vozů řady IS jsou nyní standardně vybavena sportovním látkovým čalouněním, ale k dispozici jsou i dva typy čalounění v kůži; jemná kůže s hladkou povrchovou úpravou (včetně elektrického nastavování polohy a bederní opěry páteře), nebo kůže s povrchovou úpravou semi-aniline s perforací včetně funkce odvětrání. Zadní sedadla po obou stranách jsou nyní vybavena sklopnými opěrkami hlavy.Přepracována byla i středová konzola, která je nyní opticky nižší. Všechny spínače na středové konzole jsou čitelnější, přehlednější, příjemnější na dotek a lépe se ovládají. Zjednodušené rozvržení všech ovládacích prvků staví na nové barvě lakování a orámování z kovu, přepracovaných tvarech spínačů, dalších prvcích podsvícení přístrojů a použití nových log.Pro modelovou řadu IS ve výbavě Luxury je nyní k dispozici kartový klíč pro nástup do vozu bez použití klíčku. Majitel tak může odemykat i zamykat, startovat a vypínat motor nebo otevírat zavazadlový prostor bez nutnosti vyjmout kartový klíč ze své kapsy či peněženky. Kartový klíč je vybaven i pamětí, a tak může ukládat předvolenou pozici sedadla, volantu a vnějších zpětných zrcátek
Aerodynamika
Lexus IS má jedny z nejlepších aerodynamických parametrů ve své třídě. Díky hladké a plynulé karoserii s výjimečně tenkými spárami mezi jednotlivými díly a minimálním množstvím výstupků dosahuje součinitel aerodynamického odporu nového IS hodnoty 0,27 Cd. Aerodynamické vlastnosti IS dále zlepšují klíčové změny provedené v podvozkových partiích. Spodní kryt motoru byl přetvarován tak, aby vzduch optimálně protékal pod podlahou vozu. Rychlost proudění vzduchu pod novou dvoustupňovou strukturou zakrytování podvozku se zvyšuje díky nově umístěné vzduchové kapse, čímž se zvyšuje hodnota podtlaku, tedy přítlaku k vozovce. Přepracován byl i tvar krytu v zadní části podvozku vozu. Použita jsou nová křídlová žebra zužující kanálky proudění vzduchu, čímž zvyšují jeho rychlost, a tak se opět zvyšuje podtlak přisávající vůz k silnici. Uvedené prvky použité ve spodních partiích nového IS zároveň zlepšují celkovou aerodynamiku i jízdní stabilitu, při současném snížení hladiny hluku, vibrací a chvění.Jízdní dynamika
Modernizovaná modelová řada IS těží z lepšího zavěšení kol, řízení a zdokonalené brzdové soustavy. Funkce automatické převodovky IS 250 byla vylepšena o možnost řazení páčkami pod volantem i v režimu D, aniž by řidič musel sundat ruce z volantu. Pokud řidič nebude řadit, systém se po krátké době automaticky přepne zpět do běžného režimu D. Totéž se stane, pokud řidič přidrží páčku řazení nahoru po dobu jedné sekundy nebo déle. Dále byla zkrácena doba odezvy při ručním řazení dolů, což se projevuje vyšší mírou požitku ze sportovní jízdy.Manuální šestistupňová převodovka těží z lepšího pocitu ze záběru spojky a změny převodových stupňů. Všechny součásti převodovky byly přepracovány tak, aby se zlepšilo řazení díky menšímu odporu řadicí páky, menší vůli v drahách při změně převodových stupňů a hladšímu projevu při řazení.
Změnou konečného převodového poměru u verze IS 220d Sport z 3,2 na 2,9 došlo ke snížení emisí CO2 o více než 8 %, a to ze 195 g/km na výsledných 179 g/km. Emise CO2 u modelu IS 220d se standardním převodovým poměrem diferenciálu se snížily o více než 3 % ze 168 g/km na konečných 163 g/km.
Bezpečnost
Standardní součástí výbavy všech vozů modelové řady IS je stabilizační systém VDIM (integrované řízení dynamiky vozu). VDIM zajišťuje integrované řízení prvků aktivní bezpečnosti, jako je ABS (protiblokovací brzdový systém), brzdový asistent, TRC (řízení trakce), VSC (systém řízení stability vozu), asistent pro rozjezd v kopci (u vozů vybavených automatickou převodovkou) a EPS (elektrický posilovač řízení). Zatímco tradiční systémy aktivní bezpečnosti reagují až při dosažení kritické hranice, systém VDIM se průběžně zapojuje ještě před tím, než je takové hranice dosaženo. V důsledku toho se posouvají výkonové hranice celého vozu, jehož chování na hranici možností je hladší, k čemuž přispívá méně nápadné zasahování řídicích systémů vozidla. Celkové jízdní zážitky jsou tak příjemnější.
Přepracovaný přednárazový bezpečnostní systém (PCS) (výbava na přání) podporuje funkci bezpečnostního pásu a brzdového asistenta, které spojuje s technologií brzdění před nárazem. Pokud systém vyhodnotí kolizi automobilu jako nevyhnutelnou, automaticky se aktivuje nouzové brzdění se zpomalováním 5,0 m/s2 (přetížení přes 0,51 G) s cílem snížit rychlost vozu a lépe ochránit řidiče i všechny cestující. V okamžiku 0,8 s před spuštěním automatického brzdění se ozve varovný zvukový signál, objeví se oznámení na displeji a v okamžiku aktivace systému se rozsvítí brzdová světla. Systém PCS je možné manuálně vypnout, avšak vždy zůstane zachována funkce nouzového přitažení bezpečnostních pásů těsně před kolizí a nově i v případě smyku vozidla.
Rozměry:
Celková délka (mm) | 4 585 |
Celková šířka (mm) | 1 800 |
Celková výška (mm) | 1 440 |
Rozvor (mm) | 2 730 |
Zavazadlový prostor (l) | 398 |
Objem palivové nádrže (l) | 65 |
Součinitel aerodynamického odporu (Cd) | 0,27 |
Motor:
IS 250 | IS 220d | |
Zdvihový objem (cm3) | 2 500 | 2 231 |
Typ motoru | V6 | R4 |
Typ paliva | Benzín, okt. číslo nejm. 95 | Nafta s nízkým obsahem síry, cetan. číslo 48 |
Ventilové ústrojí | 24v DOHC, Dual VVT-i | 16v DOHC |
Vrtání x zdvih (mm) | 83,0 x 77,0 | 86,0 x 96,0 |
Kompresní poměr (:1) | 12,0 | 15,8 |
Max. výkon (k DIN/kW při ot/min) | 208/153 při 6 400 | 177/130 při 3 600 |
Nejvyšší točivý moment (N.m při ot./min.) | 252 při 4 800 | 400 při 2 000 až 2 600 |
Převodové ústrojí (pohon zadních kol)
IS 250 | IS 220d | |||
převodový poměr | 6st. mechanická | 6st. automatická | 6st. mechanická | 6st. mechanická verze Sport |
1. stupeň | 3,791 | 3,538 | 5,232 | 5,232 |
2. stupeň | 2,275 | 2,060 | 2,644 | 2,644 |
3. stupeň | 1,524 | 1,404 | 1,605 | 1,605 |
4. stupeň | 1,185 | 1,000 | 1,219 | 1,219 |
5. stupeň | 1,000 | 0,713 | 1,000 | 1,000 |
6. stupeň | 0,786 | 0,582 | 0,728 | 0,728 |
zpětný chod | 3,466 | 3,168 | 4,525 | 4,525 |
diferenciálu | 3,583 | 3,909 | 2,474 | 2,937 |
Zavěšení kol, brzdy a řízení:
Zavěšení kol | Vpředu: dvojité lichoběžníkovéVzadu: víceprvkové |
Brzdy | |
Vpředu (mm) | 296 x 28 |
Vzadu (mm) | 291 x 10 |
ABS | Ano |
EBD (elektronické rozdělování brzdné síly) | Ano |
BA (brzdový asistent) | Ano |
TRC (systém řízení trakce) | Ano |
VSC (systém řízení stability vozu) | Ano |
VDIM (integrované řízení dynamiky vozu) | Ano |
Řízení | hřebenové, elektrický posilovač řízení (EPS) |
Poměr (strmost řízení) | 13,5:1 (13,6 u verze sport) |
Počet otáček mezi krajními polohami | 2,91 |
Min. poloměr otáčení (m) | 5,1 |
Převodovka, hmotnost a výkony:
IS 250 | IS 220d | |||
Převodovka | 6st. mechanická | 6st. automatická | 6st. mechanická | 6st. mechanická, verze Sport |
Hmotnost | ||||
Pohotovostní hmotnost (min – max, kg) | 1 570 – 1 635 | 1 560 – 1 625 | 1 580 – 1 655 | 1 580 – 1 655 |
Celková hmotnost vozu (kg) | 2 055 | 2 045 | 2 075 | 2 075 |
Nejvyšší hmotnost přívěsu (brzděného – kg) | 1 500 | 1 500 | 1 500 | 1 500 |
Nejvyšší hmotnost přívěsu (nebrzděného – kg) | 560 | 560 | 560 | 560 |
Výkony | ||||
Nejvyšší rychlost (km/h) | 230 | 225 | 220 | 220 |
0-100 km/h (s) | 8,4 | 8,1 | 8,9 | 8,9 |
0-400 m (s) | 16 | 15,8 | 16,3 | 16,3 |
Spotřeba paliva | ||||
Kombinovaná (l/100 km) | 9,8 | 9,1 | 6,1 | 6,9 |
Mimo město (l/100 km) | 7,7 | 7,0 | 5,3 | 5,9 |
Město (l/100 km) | 13,5 | 12,7 | 7,6 | 8,6 |
Emise CO2 | ||||
Kombinované (g/km) | 231 | 214 | 163 | 179 |
Mimo město (g/km) | 181 | 165 | 143 | 152 |
Město (g/km) | 317 | 298 | 198 | 228 |
Ostatní emise | ||||
CO (g/km) | 0,17 | 0,10 | 0,13 | (není k dispozici) |
HC (g/km) | 0,04 | 0,05 | – | – |
NOx (g/km) | 0,04 | 0,06 | 0,16 | (není k dispozici) |
Zítra – ve čtvrtek – vás seznámíme s novým LS 460 se stálým pohonem všech kol.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií