SCC: Na Monze o víkendu jelo 27 vozů

Další trojitý závodní víkend má za sebou Sports Car Challenge, kde startovalo velmi početné pole 27 vozů, složených hlavně z prototypů. Tři jízdy se jely už v Dijonu. I tam se ukázalo, že technika dostala docela dost do těla.

Druhý hektický víkend mají za sebou účastníci Sports Car Challenge, kteří absolvali během jediného víkendu tři ostré starty, plus k nim příslušející kvalifikace. Benzín tekl proudem.

Hubert Jousen z Německa překvapivě dominoval kvalifikaci a předjel i Gerda Beisela s Normou CN4 Honda. Třetím kvalifikačním časem mezi dvoulitry však na sebe upozornil i nováček Valentin Hummell z Německa. Počasí se na Monze vydařilo a při první jízdě byl asfalt suchý.

Smůlu měl hned na úvod Brit Mike Roberts s nově postaveným prototypem Lola B2K/40. Ten se mnoho nepovozil, když vůz poslal mimo závodní dráhu a závodní víkend pro něj skončil velmi brzy.

Po restartu závodu nedobře ovšem zareagovali traťoví komisaři, kteří nechali vyvěšené tabule a mávali žlutou vlajkou. Nejdříve se probudil Payr na PRC a usadil se v čele. Ovšem ani Beisel s Pedrazzou nechtěli zůstat pozadu a velmi tvrdě šli do vedoucího Payra. Malé zaváhání pak stačilo k tomu, aby Payra předjel Pedrazza i Beisel a Rakušan Pedrazza zvítězil s náskokem 2 sekund. Až třetí, v těsném kontaktu dojel Payr. Tak dramatický byl první závod v nejsilnější divizi. Ve slabších prototypech si vítězství odvezl Roman Hoffmann z Rakouska, před Schultisem a nováčkem Hummellem. V GT vozech dominoval Němec Bender s Porsche. Celkem první závod dokončilo 21 vozů.

Do druhé jízdy nastoupil s vítězným vozem Hubert Jousen, na místo Emanuella Pedrazzy. Pokračoval však souboj Payr-Beisel, který se 6 sekundovým náskokem dokázal vyhrát Wolfi Payr. Za Beiselem pak dojela pro třetí místo Švýcarka Sabrina Hungebühler s PRC BMW. Pořadí ve druhé divizi kopírovalo první závod, a také v GT vozech si odvezl double Bender.

Třetí jízda uzavírala náročné představení na Monze. Souboj o první místo rozhodl až střet Payra, Beisela a pomalého vozu Crosslé Ford, který měl ztrátu kola. Komisaři opět nepracovali správně.

Zatím co Beisel v závodě pokračoval a dojel si pro vítězství v rakouském prototypovém mistrovství, tak Payr zůstal s porouchaným vozem mimo hru. Druhé místo získala až po dojezdu Sabrina Hungebühler, když pro menší váhu byl na závěr odsunut na třetí příčku Ital Renzo Meneghetti s Lucchini. I po třetí se radoval ve druhé divizi slabších prototypů Rakušan Roman Hoffmann, jedoucí na PRC Honda CN. Při debutu si velmi dobře počínal nováček Hummell, který své umění podtrhl druhým místem v závěrečné jízdě. Třetí dojel Thorsten Rüffer a doplnil tak s prototypem Norma M20 stupně vítězů ve druhé divizi.

Před posledním závodem na Hockenheimringu, který se pojede 17.-18. října, udržel vedení ve velkých prototypech Wolfi Payr. Ovšem souboj rivalů z druhé divize se vyostřuje a na titul ještě mohou pomýšlet, jak Mirco Schultis, který pro technické problémy mnoho bodů nepřidal, tak i Thorsten Rüffer. Uvidíme, co přinese poslední dvojzávod Sports Car Challenge.

Vláďa Rožánek, Sports Car Challenge 08

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Češi stále riskují: Nejčastější příčiny nehod jsou rychlost, nepozornost a nedání přednosti

Češi stále riskují: Nejčastější...

Ve Spojeném království právě probíhá Road Safety Week (letos od 16. do 22. 11.), týden věnovaný prevenci a bezpečnosti silničního provozu. Do jednotlivých aktivit se zapojují partneři...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Renault Clio: Malý městský švihák startuje na 430 tisících

Nové Renault Clio: Malý městský...

Šestá generace Renaultu Clio přijíždí do Česka. Odvážnější design, chytřejší technologie a hybrid, který zvládne 80 % městské jízdy na elektřinu. Renault vzal své ikonické Clio a dal...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí výkonem 1 megawatt?

Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí...

Když se dnes mluví o elektrické mobilitě, BYD stojí na vrcholku hory a vyhlíží celé odvětví z výšky. Není to náhoda – a už vůbec ne trik. Tahle technologická mašina o 120 000...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR přináší závodní adrenalin na běžné silnice

CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR...

Závodní okruhy mají nového vyslance – a míří rovnou do ulic. CUPRA představuje Leon VZ TCR, nejsilnější Leon s pohonem předních kol v historii. Limitovaná edice pro pouhých 499 řidičů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot Polygon: Když volant není volant a auto má duši z budoucnosti

Peugeot Polygon: Když volant není volant...

Peugeot odhalil koncepční vůz Polygon – plně funkční prototyp, který mění samotnou podstatu řízení. S revolučním volantem Hypersquare, elektronickým řízením Steer-By-Wire a překvapivě...