Nissan Navara mě zaujal při přebírání k týdennímu testu nejen svou praktičností a účelností, ale i robustní ale elegantní karoserií. Impozantně zejména působí střešní ližiny s příčníky, mohutné nárazníky, boční nášlapy, vypouklé blatníky i větší rozměr pneumatik.
Po usednutí za volant jsem ocenil prostornou kabinu s pohodlnými pěti sedadly a bohatou luxusní výbavou. Všechny sdělovače i ovládače jsou umístěny podle ergonomických zásad – neodváděly při řízení nadměrně moji pozornost od sledování dopravní situace.
Bezpečnou jízdu a pohodlné vedení vozu mně umožňovaly mimo jiné: účinný posilovač řízení, protiblokovací systém brzd ABS s elektronickým děličem brzdných sil EBD, brzdový asistent, uzávěrka zadního diferenciálu, palubní počítač, tempomat s ovládáním na volantu, 2 airbagy vpředu, 2 boční airbagy vpředu, elektricky ovládaná okna, elektricky ovládaná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, mlhové světlomety vpředu, stěrače s dešťovým senzorem a s automatickou aktivací, klimatizace, bluetooth hands free systém. Výbava obsahuje i autorádio s CD přehrávačem a zásobníkem na 6 CD disků s ovládáním na volantu..
Čtyřválcový 2,5 l Turbo diesel se 16 ventily dosahuje výkon 126 kW (171 k) při 4000 ot/min, maximální krouticí moment 403 Nm při 2000 ot/min., zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,8 sekund a maximální rychlost 170 km/h. Motor ochotně bez prodlevy zrychluje. Vhodně odstupňovaná šestistupňová manuální převodovka se dobře řadí.
Výkonný motor a konstrukce podvozku spolu s výše uvedenými prvky výbavy mně umožňovaly rychlé a bezpečné projíždění ostrých zatáček a dosahování vyšších průměrných rychlostí. Kombinovanou spotřebu uváděnou výrobcem 9,8 l jsem během testu vykázal o 1,2 l nižší, jezdil jsem však jen se spolujezdcem a bez nákladu.
Rotačním spínačem na palubní desce je možné zvolit pohon pouze zadních kol, všech kol pro jízdu v lehčím terénu a všech kol v těžkém terénu.
V nákladové korbě jsou umístěny drážky po stranách i na podlaze nákladového prostoru, které mohou být použity pro bezpečné zajištění nákladu o maximální hmotnosti do 774 kg. Maximální hmotnost brzděného přívěsu je 3000 kg a nebrzděného 750 kg. Maximální zatížení střešního nosiče je 100 kg.
Navara je dlouhá 522 cm, široká 185 cm a vysoká 189 m. Rozvor je 320 cm. Přední nájezdový úhel 29 stupňů, přejezdový 18 a zadní 22 stupňů. Světlá výška 23 cm. Maximální stoupavost 39 stupňů a maximální boční náklon 49,8 stupňů.
Z uvedených údajů vyplývá, že Navara má všechny předpoklady pro zvládnutí těžkých terénů i za nepříznivých přírodních podmínek.
Cena pětisedadlového modelu Nissan Navara Double Cab s turbo dieselem 2,5 l, s manuální šestistupňovou převodovkou a s volitelným náhonem na všechna kola ve stupni výbavy LE je bez DPH 763034 Kč, s DPH 908 010 Kč.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií