Užitkový Citroen Nemo letos uvedený na náš trh v testu redakce

Testovaný model s užitečným objemem 2,5 m3, užitečným zatížením 610 kg měl úsporný naftový motor 1,4HDi. Vedle jeho vynikajících praktických uživatelských vlastností jsem ocenil jeho elegantní a moderní design.

Po týdnu za volantem Nema ho hodnotím jako dokonalý prostorný dodávkový vůz dobře ovladatelný, živý a pohyblivý s celkovými nízkými provozními náklady, vhodný zejména pro přesuny v městské i příměstské dopravě.

Užitkový Citroen Nemo letos uvedený na náš trh v testu redakce
Užitkový Citroen Nemo letos uvedený na náš trh v testu redakce
Užitkový Citroen Nemo letos uvedený na náš trh v testu redakce

S délkou 386 cm s obrysovým poloměrem otáčení 5,3 m vyniká Citroen Nemo neocenitelnou pohyblivostí v městském provozu a řidiči poskytuje komfort a jízdní pohodlí srovnatelné s osobními vozy. Ocenil jsem ergonomicky řešené pracoviště řidiče a prostorné, prosvětlené a dokonale funkčně řešenou kabinu s dvanácti odkládacími prostory.

Užitkový Citroen Nemo letos uvedený na náš trh v testu redakce
Užitkový Citroen Nemo letos uvedený na náš trh v testu redakce
Užitkový Citroen Nemo letos uvedený na náš trh v testu redakce
Užitkový Citroen Nemo letos uvedený na náš trh v testu redakce
Užitkový Citroen Nemo letos uvedený na náš trh v testu redakce

Nakládací prostor má délku na podlaze 152 cm, šířku mezi podběhy kol 105 cm a maximální výšku 118 cm. Praktické uživatelské vlastnosti Nema umožňují posuvné boční dveře, zadní asymetrické křídlové dveře (lze je velmi jednoduchým ovládáním otevřít v úhlu 180°) a pro přepravu delších nákladů sklopné a výsuvné sedadlo spolujezdce. Variabilní sedadlo spolujezdce Extenso umožňuje zvětšení užitečného objemu z 2,5 m3 na 2,8 m3 a délky nákladu až na 2,5 m. Snadnou manipulaci s těžkými předměty usnadňuje nakládací práh, který se při prázdném vozidle nachází pouze ve výšce 53 cm nad zemí.

Užitkový Citroen Nemo letos uvedený na náš trh v testu redakce
Užitkový Citroen Nemo letos uvedený na náš trh v testu redakce
Užitkový Citroen Nemo letos uvedený na náš trh v testu redakce
Užitkový Citroen Nemo letos uvedený na náš trh v testu redakce
Užitkový Citroen Nemo letos uvedený na náš trh v testu redakce
Užitkový Citroen Nemo letos uvedený na náš trh v testu redakce
Užitkový Citroen Nemo letos uvedený na náš trh v testu redakce

Variabilní přepážka mezi kabinou a nákladovým prostorem je polohovatelná. Umožňuje kompletní ochranu kabiny po celé její délce a v případě přepravy zvlášť dlouhých nákladů sklopení části za sedadlem spolujezdce směrem k řidiči, který má tak zajištěnu optimální ochranu. Výhody jsou dvě: bez jakékoliv demontáže je snadno zvětšen prostor pro náklad, co se týče délky, tak i objemu, a řidič je chráněn před ohrožením přepravovanými břemeny.

Užitkový Citroen Nemo letos uvedený na náš trh v testu redakce
Užitkový Citroen Nemo letos uvedený na náš trh v testu redakce
Užitkový Citroen Nemo letos uvedený na náš trh v testu redakce
Užitkový Citroen Nemo letos uvedený na náš trh v testu redakce
Užitkový Citroen Nemo letos uvedený na náš trh v testu redakce
Užitkový Citroen Nemo letos uvedený na náš trh v testu redakce
Užitkový Citroen Nemo letos uvedený na náš trh v testu redakce
Užitkový Citroen Nemo letos uvedený na náš trh v testu redakce

Při testování vozu jsem ocenil naftový motor 1,4 HDI o výkonu 50 kW (70 k) při 4 000 ot/min dosahující nejvyšší hodnotu točivého momentu 160 Nm již při 1 750 ot/min. Maximální rychlost uvádí výrobce 152 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 16,9 sekund. Motor ochotně zrychluje ihned po přidání plynu a spolu s vhodně odstupňovanou pětistupňovou manuální převodovkou mně umožňoval bezpečné a bezproblémové předjíždění, dosahování vyšších jízdních průměrů a mimořádně nízkou spotřebu. K tomu přirozeně významně přispívá i konstrukčně velmi dobře propracovaný podvozek s kvalitními jízdními vlastnostmi jak ve městě, na dálnici i na venkovských silnicích.

Kombinovanou spotřebu udává výrobce 4,5 l na 100 km. Během testu jsem dosáhl spotřebu nižší o 0,3 litru. Jezdil jsem však bez nákladu pouze se spolujezdcem. Motor splňuje normu Euro 4 s pouhými 119 g CO na km. Nízké provozní náklady ovlivňuje vedle nízké spotřeby nafty i snížení prostojů při servisu prodloužením intervalu pro pravidelnou údržbu na 30 000 km nebo 2 roky.

Stejně jako všechny ostatní motory HDi značky Citroën je i tento agregát schopen provozu na biopalivo B30 (bionafta 30 %).

hlavní standardní výbavy uvádím: čelní airbag řidiče, systém ABS, elektronický imobilizér, hydraulický posilovač řízení, sedadlo řidiče nastavitelné ve dvou směrech atd.

Testovaný model byl vybaven navíc příplatkovou výbavou: bočními posuvnými plechovými dveřmi na obou bočních stranách (14000 Kč), předními a zadními zástěrkami (1400 Kč), předními mlhovými světlomety (3400 Kč), vertikální dělenou, drátěnou otevíratelnou přepážkou a se sedadlem Extenso (1100 Kč), manuální klimatizací s pylovým filtrem (27000 Kč), Paketem Plus (10000 Kč) a rádiem s přehrávačem CD a MP3 (10500 Kč) – všechny uváděné ceny příplatkové výbavy jsou bez DPH.

Akční cena Citroena Nemo s úsporným naftovým motorem 1,4 HDI s pětistupňovou převodovkou je bez DPH 289 900 Kč, testovaného modelu s výše uvedenou bohatou příplatkovou výbavou bez DPH 357 300 Kč.

Citroena Nemo je možné zakoupit i s benzinovým motorem 1,4 l s výkonem 54 kW. Upozorňuji však na vyšší kombinovanou spotřebu uváděnou výrobcem a to 6,9 l na 100 km.

Doporučuji před koupí vozu se informovat u dealera vozů Citroen o aktuálních cenách a probíhajících akcích a dalších výhodách na uvedený model.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CB Auto a.s.
Dr. Milady Horákové 1477, 370 05 - České Budějovice
385 102 421
seat@cb-auto.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...