Známou přehlídku automobilové krásy a historie „Pebble Beach Concours d’Elegance“ využil Cadillac jako kulisu ke světové premiéře svého nejnovějšího designu sériově vyráběných automobilů – na poloostrově Monterey se oficiálně představil nový Cadillac CTS Sport Wagon, který posouvá dál klasický styling automobilů kombi.
Jako všechny modely značky Cadillac, také nový CTS Sport Wagon je zcela nezaměnitelný a dynamický. Originálně řešené zadní partie představují svěží vítr do designu jinak nepříliš pestrého segmentu vozů kombi. Připravovaný Cadillac CTS Sport Wagon nabízí velkorysý vnitřní prostor a hned několik šestiválcových motorů, takže je vítanou alternativou vůči větším modelům.
Tak, jako výborně se prodávající Cadillac CTS Sport Sedan a jeho sesterský model CTS Coupe Contest, je i CTS Sport Wagon dalším článkem designové renesance značky Cadillac. Po premiéře v Pebble Beach se Cadillac CTS Sport Wagon vydá na cestu po podzimních autosalonech a u dealerů Cadillac se objeví už na jaře roku 2009.
„Dramaticky stylizovaný Cadillac CTS Sport Wagon je výborně připravený na dnes tak proměnlivý vkus zákazníků, pro něž může být skvělou alternativou například k SUV modelům,“ říká Jim Taylor, generální ředitel automobilky Cadillac. „Naše novinka je důležitým momentem v globální expanzi značky Cadillac. Dobře víme, že např. na evropském trhu jsou modely kombi velmi důležité a jejich obliba roste.“
Silueta nového modelu Cadillac CTS Sport Wagon vyjadřuje rychlost, dynamiku a skvělou aerodynamiku. Vůz má stejný rozvor 2 880 mm jako model CTS Sport Sedan, je pouze o 7 mm kratší. Za zadními sedadly je k dispozici obrovský nákladový prostor o objemu 720 l.
K charakteristickým designovým rysům patří:
- V-prolis kapoty a zadních dveří
- Velké vertikální světlomety s technologií světelných trubic
- Elektricky ovládané dveře zavazadlového prostoru (prostřednictvím spínače na klíčí, nebo tlačítkem zevnitř vozu)
- Integrované střešní ližiny s hladkými příčníky
- Multifunkční řešení nákladového prostoru s nastavitelnými dělicími prvky vestavěnými do podlahy
- Nová kola 19“
- Nabídka velkého panoramatického střešního okna nad zadními sedadly
Cadillac CTS Sport Wagon, podobně jako dříve představený sedan, může mít pohon všech kol, palubní hard-disk 40 GB, navigaci s výsuvným displejem nebo i ručně šité čalounění a dekorativní prvky z leštěného dřeva.
Interiér modelu Cadillac CTS Sport Wagon je společný s ceněným modelem CTS Sport Sedan, včetně proudnicově tvarovaných přístrojů, LED-osvětlení nebo ručně šitých prvků čalounění.
Pohony
Díky technologii přímého vstřikování paliva Cadillac CTS Sport Wagon nabízí vyšší výkony při zachovaní hospodárnosti a nízkých emisích.
Motor 3.6 V6 s přímým vstřikováním benzinu má výkon 227 kW/304 k, přičemž si vystačí s běžným bezolovnatým benzinem. Standardní zážehový motor 3.6 V6 VVT o výkonu 196 kW/263 k s točivým momentem 343 Nm je základem nabídky pro severoamerický trh.
Motory V6 jsou propojené se 6-stupňovými manuálními (Aisin) nebo automatickými (Hydra-Matic) převodovkami. Také model Cadillac CTS Sport Wagon může být vybaven pohonem všech kol.
Hospodárný turbodiesel o objemu 2,9 l byl pro Cadillac CTS Sport Wagon vyvinutý především s ohledem na preference evropských a asijských trhů. Kompaktní turbodiesel V6, pocházející z rodiny vznětových motorů GM, má dva vačkové hřídele v hlavě válců a čtyřventilový rozvod. Výkon tohoto agregátu činí 184 kW/250 k.
Jízdní dynamika
Robustní podvozek modelů CTS propůjčuje novému kombi skvělou rovnováhu výkonnosti a luxusu. Vpředu jsou nezávislé závěsy McPherson SLA (short/long arm), vzadu víceprvkové zavěšení s plně izolovaným pomocným rámem, který je zárukou výborné kinematiky a tedy vynikajících jízdních vlastností.
CADILLAC CTS SPORT WAGON – PŘEDBĚŽNÉ ÚDAJE
Typ vozidla | Čtyřdveřové pětimístné kombi s pohonem zadních/všech kol |
Rozvor (mm) | 2880 |
Délka (mm) | 4859 |
Šířka (mm) | 1842 |
Výška (mm) | 1502 |
Rozchod (mm) | 1570 vpředu / 1575 |
Motory | – 3.6 V6 VVT (196 kW/263 k)- 3.6 V6 VVT DI (227 kW/304 k) |
Převodovky | 6-stupňová manuální Aisin, nebo 6-stupňová automatická Hydra-Matic 6L50 |
Podvozek | Všechna kola nezávisle zavěšená: Vpředu vzpěry McPherson; zavěšení multi-link vzadu, vinuté pružiny s progresivní charakteristikou, jednoplášťové tlumiče |
Řízení | Hřebenové, posilovač s variabilním účinkem |
Brzdy | Kotoučové; hliníkové, nebo ocelové dvoupístkové třmeny vpředu; hliníkové, nebo ocelové jednopístkové třmeny vzadu |
Kola | Hliníková 17“, 18“ nebo 19“ |
Zákl. objem zav. prostoru (l) | 720 |
Max. objem zav. prostoru (l) | 3452 |
Elektronické ovládání podvozku StabiliTrak integruje standardně montovaný čtyřkanálový systém ABS s protiprokluzovým zařízením, hydraulickým brzdovým asistentem a systémy řízení motoru. Mezi další detaily podvozku patří mj. výztužná příčka mezi závěsy přední nápravy, velké kotoučové brzdy u všech kol a přesné řízení.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií