Lexus jako jediná luxusní značka na světě nabízí hybridní technologii hned ve třech modelech: SUV RX 400h, sedan GS 450h a vlajková loď značky, model LS 600h.
Pro další snížení spotřeby a emisí však Lexus ve svých motorech používá nejmodernější technologie, jako např. VVT-iE či D-4S, které navíc zákazníkům přinášejí potěšení z vyššího výkonu, točivého momentu a kultivovanosti.
Jaký je rozdíl mezi VVT-i a VVT-iE
Začátek je nutné hledat u technologie dual VVT-i (dual Variable Valve Timing-intelligent = inteligentní duální proměnné časování ventilů), která automaticky upravuje časování sacích a výfukových ventilů. Větší přesah sacích a výfukových ventilů při nižších otáčkách poskytuje vyšší točivý moment, zatímco menší přesah při vyšších otáčkách pomáhá nasát více paliva/vzduchu a rychleji vypustit výfukové plyny. Výsledkem je přímá odezva v celém rozsahu otáček, kultivovanost motoru a významné snížení emisí výfukových plynů, zejména NOx a HC.
Systém VVT-i je dále zdokonalen technologií VVT-iE (inteligentní proměnné časování ventilů), což je elektromotorem ovládaný systém proměnného časování ventilů pro vačkové hřídele sacích ventilů. Oproti konvenčním, hydraulicky ovládaným systémům je tak flexibilnější a má rychlejší reakci, čímž zvyšuje točivý moment a snižuje spotřebu paliva i emise napříč širokým spektrem otáček i pracovních teplot.
Vstřikování paliva – D-4S
Technologie D-4S (Direct Injection 4-stroke Superior version) je celosvětově prvním systémem vstřikování paliva v automobilech, který umožňuje použití dvou vstřikovacích trysek na válec, a kombinuje tak přímé i nepřímé vstřikování paliva.
Tento systém spojuje přednosti přímého vstřikování (efektivní ve vysokých otáčkách a při zahřátém motoru) do válce a nepřímého vstřikování (efektivní v nízkých otáčkách a při studeném motoru) do sacího kanálu, a tím dosahuje optimální účinnosti motoru v celém rozsahu otáček a zvýšení točivého momentu o 7,5 %. Současně byla snížena spotřeba paliva i emise. V porovnání s jakýmkoli obvyklým systémem přímého vstřikování nebo vstřikováním do sacího kanálu rovněž systém D-4S podstatně omezuje nestabilitu ve spalovacím procesu, a výrazně tak přispívá ke kultivovanosti motorů Lexus.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií