“Chceme všem ukázat, že vozy s nízkými emisemi mohou být také atraktivní, mít sportovní charakter a poskytovat radost z jízdy,” říká Andreas Sittel, vedoucí projektu OSM (Open Study Model – Studie otevřeného modelu).



Vnější design je tvořen rovnováhou jemných, zaoblených křivek a ostrých linií, které vymezují klíčové oblasti. Přední světla jsou chytře včleněna do předku vozu a táhnou se od nosu vozidla až k hornímu okraji blatníků tak, aby působila dojmem, že jsou součástí původní karoserie.

Uvnitř je také uplatněn tento nepřerušovaný a plynulý postup pomocí dlouhých zkosených křivek, které se táhnou od obou panelů dveří a tvoří rámec pro palubní desku. Její koncepce byla vedena snahou vyhnout se tradičnímu shluku ‚těžkých‘ barev a materiálů před řidičem, což je v souladu s myšlenkou čistoty a lehkosti. Kvůli tomu je také palubní deska rozdělena do několika částí, přičemž nejdůležitější přístroje leží přímo v zorném poli řidiče.
Klíčové informace jsou zobrazovány na zaoblené, uzavřené střední přístrojové desce, úrovně a čísla jsou v zářivě modré barvě na černém pozadí. To je v souladu s čalouněním vozu, jehož sedadla a obložení dveří jsou potažena novým modrým koženým materiálem s lesklým efektem a jiné části bílou kůží, v harmonii s barvou karosérie, jež je vyvedena v originálním odstínu nazvaném Mystic pearl.
Hlavní ovladače a funkce jsou řidiči k dispozici v intuitivním rozmístění, v dosahu jeho ruky na panelu, který se stáčí dolů napravo od řidiče. Ve středu umístěná polosekvenční řadicí páka ovládá převodovku, naladěnou tak, aby poskytovala radost z jízdy, stejně tak i ovladače řazení umístěné na obou stranách volantu. Přímo do řadicí páky je integrováno červené tlačítko zapalování ‚start‘, které posiluje sportovní zaměření vozu.
Honda OSM byla navržena ve vývojářském centru Hondy v německém Offenbachu. Je nejčerstvějším příkladem práce mladých talentů, kteří se vyvíjejí v designérských studiích Hondy v Evropě – stejně jako předtím koncept malého hybridního sportovního vozu Honda (Ženeva 2007) a koncept Accord Tourer (Frankfurt 2007).
V současné době je model Honda OSM designérskou studií a neplánuje se, že by byla zahájena jeho výroba.
Ekologičtější vozy Honda – stručná historie
- 1972 Vyvinut motor CVCC pro Civic – benzínový motor s nízkými emisemi splňující přísné normy USA
- 1993 Honda vítězí v prestižním Světovém solárním poháru s vozem Type Dream na solární pohon
- 1996 Představeno elektrické vozidlo Honda EV Plus – schopné převézt čtveřici dospělých do vzdálenosti téměř 224 km na jediné nabití baterií – je veřejnosti
- 1997 Civic GX poháněný zemním plynem je možno koupit v Americe. Vůz se stal nejekologičtějším autem na světě
- 1999 Honda představuje Insight – hybridní benzínovo-elektrické vozidlo, které dosáhne spotřeby 3,4 l/100km v kombinovaném cyklu, s emisemi CO2 pouhých 80g/km
- 2003 Je představen hybridní sedan Civic IMA, s emisemi CO2 116g/km
- 2006 Nový Civic Hybrid je v prodeji, se spotřebou 4,6 l/100km (kombinace) a emisemi 109g/km
- 2007 Koncept lehkého hybridního sportovního vozu pojmenovaný CR-Z je odhalen na autosalónu v Tokiu a zároveň je rozhodnuto o jeho výrobě
- 2008 První vůz poháněný vodíkovými palivovými články Honda FCX Clarity sjel z montážní linky v Japonsku a ve Spojených státech začal leasing těchto vozů s nulovými emisemi
- 2008 Honda odhaluje studii modelu OSM na Britské mezinárodní automobilové výstavě
Mnohem levnější hybridní vůz Honda by měl být v prodeji na jaře 2009. Technologie se ekologičtějších motorů stane dostupnou více lidem.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.





