“Chceme všem ukázat, že vozy s nízkými emisemi mohou být také atraktivní, mít sportovní charakter a poskytovat radost z jízdy,” říká Andreas Sittel, vedoucí projektu OSM (Open Study Model – Studie otevřeného modelu).
Vnější design je tvořen rovnováhou jemných, zaoblených křivek a ostrých linií, které vymezují klíčové oblasti. Přední světla jsou chytře včleněna do předku vozu a táhnou se od nosu vozidla až k hornímu okraji blatníků tak, aby působila dojmem, že jsou součástí původní karoserie.
Uvnitř je také uplatněn tento nepřerušovaný a plynulý postup pomocí dlouhých zkosených křivek, které se táhnou od obou panelů dveří a tvoří rámec pro palubní desku. Její koncepce byla vedena snahou vyhnout se tradičnímu shluku ‚těžkých‘ barev a materiálů před řidičem, což je v souladu s myšlenkou čistoty a lehkosti. Kvůli tomu je také palubní deska rozdělena do několika částí, přičemž nejdůležitější přístroje leží přímo v zorném poli řidiče.
Klíčové informace jsou zobrazovány na zaoblené, uzavřené střední přístrojové desce, úrovně a čísla jsou v zářivě modré barvě na černém pozadí. To je v souladu s čalouněním vozu, jehož sedadla a obložení dveří jsou potažena novým modrým koženým materiálem s lesklým efektem a jiné části bílou kůží, v harmonii s barvou karosérie, jež je vyvedena v originálním odstínu nazvaném Mystic pearl.
Hlavní ovladače a funkce jsou řidiči k dispozici v intuitivním rozmístění, v dosahu jeho ruky na panelu, který se stáčí dolů napravo od řidiče. Ve středu umístěná polosekvenční řadicí páka ovládá převodovku, naladěnou tak, aby poskytovala radost z jízdy, stejně tak i ovladače řazení umístěné na obou stranách volantu. Přímo do řadicí páky je integrováno červené tlačítko zapalování ‚start‘, které posiluje sportovní zaměření vozu.
Honda OSM byla navržena ve vývojářském centru Hondy v německém Offenbachu. Je nejčerstvějším příkladem práce mladých talentů, kteří se vyvíjejí v designérských studiích Hondy v Evropě – stejně jako předtím koncept malého hybridního sportovního vozu Honda (Ženeva 2007) a koncept Accord Tourer (Frankfurt 2007).
V současné době je model Honda OSM designérskou studií a neplánuje se, že by byla zahájena jeho výroba.
Ekologičtější vozy Honda – stručná historie
- 1972 Vyvinut motor CVCC pro Civic – benzínový motor s nízkými emisemi splňující přísné normy USA
- 1993 Honda vítězí v prestižním Světovém solárním poháru s vozem Type Dream na solární pohon
- 1996 Představeno elektrické vozidlo Honda EV Plus – schopné převézt čtveřici dospělých do vzdálenosti téměř 224 km na jediné nabití baterií – je veřejnosti
- 1997 Civic GX poháněný zemním plynem je možno koupit v Americe. Vůz se stal nejekologičtějším autem na světě
- 1999 Honda představuje Insight – hybridní benzínovo-elektrické vozidlo, které dosáhne spotřeby 3,4 l/100km v kombinovaném cyklu, s emisemi CO2 pouhých 80g/km
- 2003 Je představen hybridní sedan Civic IMA, s emisemi CO2 116g/km
- 2006 Nový Civic Hybrid je v prodeji, se spotřebou 4,6 l/100km (kombinace) a emisemi 109g/km
- 2007 Koncept lehkého hybridního sportovního vozu pojmenovaný CR-Z je odhalen na autosalónu v Tokiu a zároveň je rozhodnuto o jeho výrobě
- 2008 První vůz poháněný vodíkovými palivovými články Honda FCX Clarity sjel z montážní linky v Japonsku a ve Spojených státech začal leasing těchto vozů s nulovými emisemi
- 2008 Honda odhaluje studii modelu OSM na Britské mezinárodní automobilové výstavě
Mnohem levnější hybridní vůz Honda by měl být v prodeji na jaře 2009. Technologie se ekologičtějších motorů stane dostupnou více lidem.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií