BMW M bude i v roce 2023 rozšiřovat své produktové řady o mimořádně atraktivní speciální modely. Tím je i nové BMW M3 CS, vysokovýkonný model v prémiovém segmentu střední třídy. S inteligentní lehkou konstrukcí s velkým počtem komponentů z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP), zvýšeným výkonem motorem, na míru naladěným podvozkem a exkluzivními designovými prvky.
Koncepce pohonu nového BMW M3 CS spojuje řadový šestiválec o výkonu 405 kW/550 k s osmistupňovou převodovkou M Steptronic a inteligentním systémem pohonu všech kol M xDrive. Jejich kombinací je dosaženo zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a působivých jízdních schopností. BMW M3 CS se bude vyrábět jako limitovaná série v mnichovské továrně BMW Group od března 2023, přičemž jeho uvádění na trh odstartuje ve stejném měsíci. Nejdůležitějšími prodejními trhy pro nový speciální model jsou USA, Německo, Velká Británie a Japonsko.
Óda na motor
Motor pracující pod kapotou nového BMW M3 CS se vyznačuje celou řadou technologických prvků, které přímo vycházejí ze závodní pohonné jednotky. Konstrukce s uzavřeným blokem dává bloku motoru extrémně vysokou pevnost. To umožňuje pracovat s mimořádně vysokými tlaky uvnitř spalovacích prostorů, což má přímý vliv na výkon. Stěny válců pokryté nastříkanou vrstvou oceli snižují třecí ztráty i hmotnost. Lehký kovaný klikový hřídel pohonné jednotky přispívá zásluhou své nízké setrvačnosti k vysokootáčkovému charakteru a současně účinně zrychluje reakce motoru. Kromě toho se pro vnitřní kanály hlavy řadového šestiválce používá technologie 3D tisku, což umožnilo navrhnout optimální tvar vedení kanálů chladicí kapaliny, jehož by nebylo možné dosáhnout běžnými metodami odlévání kovů.
Šestiválec s přímým vstřikováním paliva
Tyto pečlivě přizpůsobené úpravy odrážejí intenzivní zaměření na dosažení vysokých otáček a maximálního výkonu motoru. Značný potenciál této jednotky pro úpravy připravil půdu pro zvýšení maximálního výkonu ve srovnání s BMW M3 Competition Sedan s pohonem M xDrive o 30 kW/40 k, což ve výsledku znamená celkových 405 kW/550 k. Jeho značné výkonové rezervy umožnily výrazné zvýšení výkonu, aniž by bylo nutné dělat ústupky z hlediska spolehlivosti nebo životnosti. Klíčem k tomuto nárůstu výkonu bylo zvýšení maximálního plnicího tlaku obou jednokomorových turbodmychadel z 1,7 na 2,1 bar a pro tento model specifická úprava řídicí jednotky.
Speciálně navržené a zesílené uložení motoru navíc vytváří extrémně pevné spojení mezi pohonnou jednotkou a karoserií. Na sešlápnutí plynového pedálu tak motor reaguje ještě rychleji a okamžitým přenosem jeho výkonu na hnací ústrojí. Motor dosahuje nejvyššího točivého momentu 650 Nm v rozmezí od 2750 do 5950 1/min. Maximální výkon 405 kW/550 k nastupuje při 6250 1/min.
V menu M Setup může řidič přepnout z výchozího nastavení pohonu 4WD na režim 4WD Sport, který posílá ještě větší část točivého momentu motoru na zadní kola. Řidič také může zcela vypnout stabilizační systém DSC (Dynamic Stability Control) a zapnout režim 2WD. Tím, že je hnací síla přenášena výhradně na zadní kola a řídicí systémy nezasahují do regulace stability, zapojuje toto nastavení zkušené řidiče do řízení ještě intenzivněji.
Cena BMW M3 CS byla stanovena na 3 965 000 Kč včetně DPH. Vozy vzniknou v limitovaném množství.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”