Jubilejní rok k výročí 50 let divize BMW M nemohl být zakončený v lepším stylu. Bavoráci představili nejexkluzivnější model, jaký kdy vyrobili – mistrovské technické dílo ztělesňující podstatu 50 let závodní vášně.
BMW 3.0 CSL bylo vyvinuto podle 50 let starého konceptu a se záměrem vyrobit mimořádně emotivní automobil. Dostalo všechno, o co se závodní divize opírá: dynamicky-elegantní exteriér, inteligentní lehkou konstrukci, řadový šestiválce, manuální převodovku a pohon zadních kol. A k tomu ty nejmodernější technologie.
Raritní limitka je založená na aktuální generaci BMW M4 a vzdává hold legendárnímu 3.0 CSL z roku 1973, kterému se přezdívalo Batmobil, a které vyhrálo evropský šampionát cestovních vozů čtyři roky v řadě.
To nové BMW 3.0 CSL vznikne v přísně omezené sérii. U příležitosti výročí 50 let se do prodeje dostane přesně 50 postupně číslovaných kusů.
Speciální karoserie
Výroba všech aut potrvá přibližně tři měsíce. Každý z nich vznikne v dokonalém řemeslném zpracování v do detailu propracovaném výrobním procesu v Moosthenningu v Dolním Bavorsku. A třeba exkluzivně navržené interiérové komponenty z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP) jsou ručně vyráběny speciálně určenými specialisty na karoserie nejen v Mnichově, ale rovněž v továrně v Landshutu.
Také pro lakování byl navržen unikátní proces, aby bylo zaručeno, že každý jednotlivý díl má své charakteristické barevné provedení. O konfiguraci a montáž vozů se pak stará tým 30 techniků. Vzhledem ke složitosti procesů v manufaktuře prochází každé BMW 3.0 CSL osmi montážními cykly na stejném počtu výrobních stanic, což je samo o sobě postupem, který trvá až 10 dní.
Víc M než klasické M
Celkově lze říci, že extrémně vysoký podíl individuální ruční práce znamená, že doba potřebná k výrobě každého BMW 3.0 CSL je mnohonásobně vyšší než u běžných automobilů M. Po dokončení v manufaktuře prochází každý vůz před uvolněním k předání zákazníkovi několikastupňovou kontrolou kvality a schvalovacím procesem v hlavním závodě v Dingolfingu.
Když pak každý jeden z těch 50 kusů opustí brány továrny, bude mít nejsilnější řadový šestiválec s přímým vstřikováním, jaký kdy byl použit v modelu BMW. To stejné platilo také pro jeho stejnojmenného předchůdce a jeho řadový šestiválec o výkonu 151 kW/206 k.
Za těch 50 let ale prošel motor působivým vývojem. Dnes má jednotka technologii M TwinPower Turbo, je vyvinutá exkluzivně pro BMW 3.0 CSL a posunuje maximální výkon na 412 kW/560 k. Vyvine maximální točivý moment 550 Nm a fascinuje lineárním průběhem výkonu až do maximálních otáček 7200 min.
Pohotovostní hmotnosti pouhých 1270 kg bylo dosaženo zásluhou komplexního přístupu k odlehčení. Dveře byly vyrobeny z hliníku, stejně jako kapota a víko zavazadlového prostoru. Řada dalších prvků karoserie, jako střecha, boční panely a přepážka zavazadlového prostoru, byla vyrobena z mimořádně tenkého plechu a chromované nárazníky byly nahrazeny plastovými lištami. Účinné snížení hmotnosti zajistila lehká skořepinová sedadla a absence izolačního materiálu, posilovače řízení a elektrického ovládání oken. Celkově bylo dosaženo výkonové hmotnosti 6,2 kg/k.
Na ladění proudění vzduchu a aerodynamického vyvážení bylo vynaloženo přibližně 200 pracovních hodin, z toho 50 hodin v aerodynamickém tunelu. Kromě toho musela dvě předsériová BMW 3.0 CSL podstoupit crash testy v podobě čelního a bočního nárazu.
Automobilka cenu nezveřejnila.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas