Jubilejní rok k výročí 50 let divize BMW M nemohl být zakončený v lepším stylu. Bavoráci představili nejexkluzivnější model, jaký kdy vyrobili – mistrovské technické dílo ztělesňující podstatu 50 let závodní vášně.

Zdroj: BMW

Zdroj: BMW
BMW 3.0 CSL bylo vyvinuto podle 50 let starého konceptu a se záměrem vyrobit mimořádně emotivní automobil. Dostalo všechno, o co se závodní divize opírá: dynamicky-elegantní exteriér, inteligentní lehkou konstrukci, řadový šestiválce, manuální převodovku a pohon zadních kol. A k tomu ty nejmodernější technologie.
Raritní limitka je založená na aktuální generaci BMW M4 a vzdává hold legendárnímu 3.0 CSL z roku 1973, kterému se přezdívalo Batmobil, a které vyhrálo evropský šampionát cestovních vozů čtyři roky v řadě.
To nové BMW 3.0 CSL vznikne v přísně omezené sérii. U příležitosti výročí 50 let se do prodeje dostane přesně 50 postupně číslovaných kusů.
Speciální karoserie
Výroba všech aut potrvá přibližně tři měsíce. Každý z nich vznikne v dokonalém řemeslném zpracování v do detailu propracovaném výrobním procesu v Moosthenningu v Dolním Bavorsku. A třeba exkluzivně navržené interiérové komponenty z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP) jsou ručně vyráběny speciálně určenými specialisty na karoserie nejen v Mnichově, ale rovněž v továrně v Landshutu.
Také pro lakování byl navržen unikátní proces, aby bylo zaručeno, že každý jednotlivý díl má své charakteristické barevné provedení. O konfiguraci a montáž vozů se pak stará tým 30 techniků. Vzhledem ke složitosti procesů v manufaktuře prochází každé BMW 3.0 CSL osmi montážními cykly na stejném počtu výrobních stanic, což je samo o sobě postupem, který trvá až 10 dní.

Zdroj: BMW
Víc M než klasické M
Celkově lze říci, že extrémně vysoký podíl individuální ruční práce znamená, že doba potřebná k výrobě každého BMW 3.0 CSL je mnohonásobně vyšší než u běžných automobilů M. Po dokončení v manufaktuře prochází každý vůz před uvolněním k předání zákazníkovi několikastupňovou kontrolou kvality a schvalovacím procesem v hlavním závodě v Dingolfingu.
Když pak každý jeden z těch 50 kusů opustí brány továrny, bude mít nejsilnější řadový šestiválec s přímým vstřikováním, jaký kdy byl použit v modelu BMW. To stejné platilo také pro jeho stejnojmenného předchůdce a jeho řadový šestiválec o výkonu 151 kW/206 k.

Zdroj: BMW
Za těch 50 let ale prošel motor působivým vývojem. Dnes má jednotka technologii M TwinPower Turbo, je vyvinutá exkluzivně pro BMW 3.0 CSL a posunuje maximální výkon na 412 kW/560 k. Vyvine maximální točivý moment 550 Nm a fascinuje lineárním průběhem výkonu až do maximálních otáček 7200 min.
Pohotovostní hmotnosti pouhých 1270 kg bylo dosaženo zásluhou komplexního přístupu k odlehčení. Dveře byly vyrobeny z hliníku, stejně jako kapota a víko zavazadlového prostoru. Řada dalších prvků karoserie, jako střecha, boční panely a přepážka zavazadlového prostoru, byla vyrobena z mimořádně tenkého plechu a chromované nárazníky byly nahrazeny plastovými lištami. Účinné snížení hmotnosti zajistila lehká skořepinová sedadla a absence izolačního materiálu, posilovače řízení a elektrického ovládání oken. Celkově bylo dosaženo výkonové hmotnosti 6,2 kg/k.
Na ladění proudění vzduchu a aerodynamického vyvážení bylo vynaloženo přibližně 200 pracovních hodin, z toho 50 hodin v aerodynamickém tunelu. Kromě toho musela dvě předsériová BMW 3.0 CSL podstoupit crash testy v podobě čelního a bočního nárazu.
Automobilka cenu nezveřejnila.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.





